شناسهٔ خبر: 39278825 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

علت کاهش رضایت از پایتخت از دیدگاه مدیران سیما

رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما گفت: در بین سریال‌های نوروزی «پایتخت ۶» از شبکه یک با ۲/ ۷۹ درصد بیشترین بیننده را داشت، اما میزان رضایت از این سریال نوسانی بود؛ به طوری که در اوایل رضایت بیشتری را شاهد بودیم، اما در آخرین نظرسنجی این رضایت به ۷۴ درصد رسید و افت حدود ۲۰ درصدی رضایت از طرف مردم را شاهد بودیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش تابناک، رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما گفت: در بین سریال‌های ویژه نوروزی همان‌طوری که پیش‌بینی هم شد، سریال «پایتخت ۶» از شبکه یک با ۲/ ۷۹ درصد بیشترین بیننده را داشت، اما میزان رضایت از این سریال نوسانی بود؛ به طوری که در اوایل رضایت بیشتری را شاهد بودیم و حتی این رضایت به حدود ۹۰ درصد هم رسید؛ اما در آخرین نظرسنجی این رضایت به ۷۴ درصد رسید و افت حدود ۲۰ درصدی رضایت از طرف مردم را شاهد بودیم.

محمدحسین رنجبران مدیر روابط عمومی صدا و سیما این افت را حاصل شبیه‌سازی فیلم‌های قبل انقلاب در قسمت آخر سریال دانسته و نوشت: ‏⁧‫ «معمولی‬⁩ بودن همیشه جذاب‌تراست، اما عطش دیده شدن و تلاش بی‌محابا برای غیرمعمولی بودن، به قضاوت خود مردم، نتیجه عکس می‌دهد، درفاصله یک هفته نتیجه رضایت‌مندی مردم از یک اثر بومی ⁧‫خانواده‌محور‬⁩ تحسین شده به کمترین نصاب خود می‌رسد. آن‌هم بدلیل شبیه‌سازی‌ای که هیچ خانواده اصیل ایرانی آن را برای فرزندانش نمی‌پسندد.

‏ای کاش این ماجراجویی - حتی به نیت طنز هم که آقای سیروس مقدم عزیز در جلسه نقد امشب گفت: - نمی‌شد.
‏افسوس!»

لازم به ذکر است شبیه‌سازی قسمت آخر «پایتخت» مورد انتقاد شدید رییس سازمان صدا و سیما هم قرار گرفت.

نظر شما