شناسهٔ خبر: 39278682 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

تحقیقات و پژوهش های پزشکی

آسیب‌های پوستی از علائم احتمالی ابتلا به کرونا است

صدها نفر از متخصصان پوست در فرانسه اعلام کردند که شاهد آسیب های پوستی در میان بیماران مبتلا به ویروس جدید کرونا (corona) بوده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، این خبر در حالی منتشر می شود که تا به حال از تب، احساس خستگی، سرفه (cough) خشک، از دست دادن احساس بویایی و چشایی و مشکلات تنفسی بعنوان علایم اصلی ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» یاد می شد.

متخصصان فرانسوی اینک احتمال می‌دهند که آسیب های پوستی نیز من جمله علایم ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا باشد.

اتحادیه ملی متخصصان پوست و بیماری های مقاربتی در فرانسه با انتشار بیانیه ای اعلام‌کرد که تورم و قرمزی انگشتان، قرمزی ناگهانی پوست که گاه با درد همراه است و دیگر ضایعات پوستی میتواند من جمله علایم ابتلا به ویروس جدید کرونا باشد.

این گروه از متخصصان پوست در فرانسه از افرادی که از این علایم رنج می برند خواسته اند تا سریعا به یک متخصص پوست مراجعه کنند. بسياري از پزشکان در فرانسه به علت اجرای طرح قرنطینه (Quarantine) سراسری در این کشور امکان ویزیت و مشاوره ویدئویی را فراهم کرده اند تا بیماران از محل سکونت خود با آن ها تماس ویدئویی برقرار کنند.

متخصصان پوست در فرانسه همینطور خواهان این شده اند که از افرادی که علایم پوستی مشابه رنج می برند تست کرونا گرفته شود.

به گفته آن ها به این ترتیب میتوان از شیوع بیشتر ویروس از طرف افرادی که بصورت بالقوه عامل انتقال آن هستند ولی علایم تنفسی ندارند جلوگیری کرد.

بنا به اعلام اتحادیه ملی متخصصان پوست فرانسه افزایش ضایعات پوستی در میان نوجوانان و جوانان هم زمان با شیوع ویروس جدید کرونا سبب شده است که پزشکان به احتمال ارتباط این علایم با شیوع ویروس مشکوک شوند.

بیماری همه گیر« کووید ۱۹» در فرانسه تاکنون جان بیش از ۱۰ هزار نفر را گرفته است. این در حالیست که تست کرونای نزدیک به ۱۱۰ هزار نفر نیز تا به حال مثبت بوده است.

نظر شما