شناسهٔ خبر: 39278336 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

شهری و روستایی

عدم ممنوعیت تردد بین شهری از ۲۳ فروردین در اصفهان/ آغاز فعالیت صنوفِ کم‌خطر، مرحله‌ای است

سخنگوی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا (corona) خاطرنشان کرد: صنوف کم خطر با هماهنگی اتاق اصناف و سایر دستگاه های مربوط از ۲۳ فروردین ماه میتوانند فعالیت خود را شروع کنند، ولی تلاش بر این است که این شروع فعالیت مرحله ای و پلکانی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت الله غلامی شامگاه (چهارشنبه- ۲۰ فروردین ماه) در نشست خبری که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان این که ممنوعیت تردد بین شهری تا ۲۳ فروردین ماه است و از این تاریخ تردد آزاد می شود، گفت: در بیست و چهارمین جلسه ستاد پیشگیری کرونا در مورد تردد در دو روز ۲۱ و ۲۲ فروردین ماه بحث شد که این تصمیمات را با پلیس هماهنگ کردیم. هم چنان در بحث تردد بین شهری محدودیت داریم و تردد میان استان اصفهان با استان های دیگر در این دو تاریخ ممنوع است و هر سفری به استان اصفهان جلوگیری می شود. تردد از شهری به شهر دیگر هم ممنوع است و کنترل می شود و اجاز ورود و خروج در این دو روز را نمی دهیم.

او به اعمال قانون زوج و فرد در تردد خودروها اشاره نمود و ادامه داد: قبلا از ساعت ۶ تا ۲۴ قانون زوج و فرد اعمال می شد که باتوجه به ساعت کار اداره ها که از ساعت ۷ تا ۱۴ است و برای این که کارمندان بتوانند تردد کنند ساعت تردد را دو بخش کردیم. به همین علت از ساعت ۸ تا ۱۳ ممنوعیت تردد و قانون زوج و فرد را داریم، بدین ترتیب پرسنل پیش از ساعت ۸ آزادند تا بتوانند از خودروی خودشان استفاده کنند و به محل کار خود بروند. همینطور از ساعت ۱۳ تا ۱۵ هم قانون زوج و فرد اعمال نمی شود و کارمندان میتوانند در این فاصله به خانه خود برگردند و مجددا از ساعت ۱۵ تا ۲۴ دوباره قانون زوج و فرد اعمال می شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا با بیان این که صنوف به دو دسته کم خطر و خطرناک تقسیم شده اند، اعلام کرد: صنوفِ پرخطر شامل فروشگاه های بزرگ زنجیره ای، آرایشگاه ها، پاساژهای تجاری، آموزشگاه های رانندگی، رستوران ها، اغذیه فروشی ها، فست فودی ها، بازارهای روز، نمایشگاه ها، باشگاه های ورزشی و بدنسازی، سالن های پذیرایی، قهوه خانه ها و چایخانه ها است که همچنان بسته خواهند ماند.

غلامی افزود: بقیه صنوف کم خطر با هماهنگی اتاق اصناف و سایر دستگاه های مربوط از ۲۳ فروردین ماه میتوانند فعالیت خود را شروع کنند، ولی تلاش بر این است که این آغاز فعالیت اصنافِ کم خطر، مرحله ای و پلکانی باشد. همینطور جلسه کمیته حمل و نقل هم فردا برگزار می کنیم و این بحث هم مدیریت خواهیم کرد و تاکسی ها را با محدودیت فعال می کنیم تا سفرهای کم خطر داشته باشیم.

او ادامه داد: دانشگاه ها و مدارس همچنان تعطیل هستند و عجله ای برای بازگشایی نداریم و آموزش همچنان در فضای مجازی برای دانشگاه ها و مدارس ارائه می شود.

غلامی خاطرنشان کرد: ساعت کار از ۷ صبح تا ۱۴ برای کل استان ها است و فعالیت ادارات در روز پنج شنبه ها طبق روال جاری ادامه خواهد داشت و فقط در موارد اضطرار استانداران میتوانند برای یک برهه کوتاه پنج شنبه ها را تعطیل کنند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا گفت: پذیرش گردشگر در روستاهای طرفِ گردشگری ممنوع است و ضد عفونی روستاها نیز طبق برنامه زمانبندی انجام خواهد شد.

او در مورد زیرساخت های اینترنتی، گفت: مخابرات ظرفیت اینترنت را افزایش داد و اداره ها، بسياري از کارها را به شکل اینترنتی انجام می‌دهند، مثل شهرداری ها. بدین ترتیب سرعت اینترنت به دو برابر افزایش پیدا کرده است.

غلامی گفت: فروشگاه های بزرگی که مایحتاج عمومی مردم را تامین می کنند، تعطیل نیستند و فروشگاه های بزرگ زنجیره ای که نیازهای ضروری مردم را تامین نمی کنند در لیست مشاغل پرخطر قرا می گیرند و ۳۱ فروردین ماه در خصوص این فروشگاه ها تصمیم گیری می شود.

نظر شما