شناسهٔ خبر: 39278292 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ابتلای قطعی ۶۸۲ نفر به کرونا ویروس در کردستان

رضاعی، از ابتلای قطعی ۶۸۲ نفر به کرونا ویروس در کردستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج، اظهار داشت: از ابتدای شیوع کروناویروس در استان تا پیش از ظهر امروز تعداد 682 بیمار مبتلای قطعی شناسایی شده است.

وی افزود: شهرستان های سقز 196 نفر، سنندج 162 نفر، بانه 108 نفر، قروه 53 نفر، دهگلان 36 نفر، بیجار 35 نفر، دیواندره 31 نفر، مریوان 33 نفر، کامیاران 18 نفر و سروآباد 10 نفر مبتلای قطعی به کرونا ویروس دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: از ابتدا تاکنون تعداد کل آزمایشات انجام گرفته برابر1391 نمونه است که از این تعداد 682 مورد مثبت، 692 مورد منفی و 17مورد اعلام نشده است.

وی افزود:  متاسفانه  82 نفر از هم استانی های عزیزمان 27 نفر در سقز، 13 نفر در قروه، 13 نفر در بانه، نه نفر در سنندج، پنج نفر در مریوان، شش نفر در بیجار، پنج نفر در کامیاران و چهار نفر در دیواندره ‌به دلیل ابتلا به کروناویروس فوت شده‌اند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل های مرتبط دفن شده اند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در روزهای اخیر روند بهبود بیماران مبتلا به کرونا ویروس در استان سرعت بیشتری داشته به طوریکه تا کنون 222 بیمار بهبود یافته‌اند.

رضاعی در پایان خاطرنشان کرد: جهت قطع زنجیره انتقال و پیشگیری از بیماری، فاصله اجتماعی را رعایت کرده و نسبت به ارزیابی وضعیت خود و نیز غربالگری بهتر بیماری، از طریق تماس با ۴۰۳۰ و یا تکمیل پرسشنامه سامانه salamat.gov.ir اقدام کنند.

پایان پیام/ 181

نظر شما