شناسهٔ خبر: 39278234 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرهنگ میرزکی خبرداد؛

بازداشت اموال با ارزش داخل خودرو‌های گرانقیمت

معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: سارقی که با شکستن شیشه‌های خودرو‌های گرانقیمت اقدام به سرقت می‌کرد، بازداشت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه سید شمس الدین میرزکی معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در اواسط سال گذشته طی تماس مرد جوانی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از بسرقت رفتن محتویات داخل خودرو به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیون ریال در محدوده نیاوران توسط سارق یا سارقان به کلانتری ۱۲۳ نیاوران اعلام شکایت کرد.

پرونده با موضوع سرقت داخل خودرو تشکیل و به جهت رسیدگی تخصصی با دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای ناحیه یک تهران در اختیار کارآگاهان اداره بیستم قرار گرفت.

شاکی با حضور در اداره بیستم به کارآگاهان گفت: من برای انجام کار اداری خودروی گرانقیمتم را در کنار خیابان پارک کردم و پس از مراجعه متوجه شدم شیشه عقب پشت سر راننده شکسته است و متاسفانه اموالم از قبیل: دو دستگاه لپ تاپ-کیف حاوی مدارک و یک دستگاه ریش تراش گرانقیمت توسط سارق یا سارقان بسرقت رفته است.
معاون پلیس آگاهی پایتخت ابراز کرد: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی راهی محل جرم شدند که در بررسی میدانی و با پایش تصاویر دوربین‌های مداربسته موجود در محل تصویر یک نفر سارق بدست آمد.

در شاخه دیگر از تحقیقات، شاکی با مراجعه به اداره بیستم اعلام کرد ریش تراش مسروقه خود را در سایت خرید و فروش "دیوار" رویت کرده است که بلافاصله با آموزش لازم به شاکی طی یک قرار صوری با فروشنده در محدوده نیاوران مالخر در تاریخ دهم دیماه دستگیر شد که خود را هاشم ۵۰ ساله معرفی کرد و به اداره بیستم منتقل شد.

هاشم در خصوص ریش تراش مسروقه اظهار داشت: ریش تراش و سایر اموال دیگری را از شخصی بنام "جمال ۴۸ ساله" گرفته است که بلافاصله با انجام اقدامات پلیسی مشخص شد سارق دارای ۶ فقره سرقت داخل خودرو در سال‌های اخیر و از مجرمان حرفه‌ای می‌باشد.

وی افزود: با انعکاس اطلاعات بدست آمده به بازپرس پرونده دستور دستگیری جمال صادر شد که کارآگاهان با بهره گیری از روش‌های علمی کشف جرم مخفیگاه سارق در محدوده شمال شرق تهران شناسایی و طی یک عملیات پلیسی دستگیر و اموال مسروقه از قبیل: لپ تاپ، گوشی، مدارک هویتی کشف و به اداره بیستم منتقل شد.

جمال در اعترافاتش گفت: من با پرسه زنی در محدوده‌های شمال شهر تهران و با شناسایی خودرو‌های مدل بالا با شکستن شیشه عقب خودرو اقدام به سرقت محتویات داخل کابین می‌کردم و اموال را به هاشم می‌فروختم و پول حاصله را صرف خرید موادمخدر و خوشگذرانی می‌کردم.

سارق در ادامه تحقیقات پلیسی به بیش ازش ۴۰۰ فقره سرقت به این شیوه معترف شد و ارزش تقریبی سرقت را بالغ بر یک میلیارد تومان اعلام کرد.

سرهنگ کارآگاه میرزکی در پایان خاطرنشان شد: با عنایت به دستگیری سارق و مالخر و اعتراف به جرم خود هردو با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما