شناسهٔ خبر: 39277993 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

خیز دوومیدانی کاران برای کسب سهمیه در آذرماه/ چند ملی پوش المپیکی می‌شوند؟

مرحله جدید کسب سهمیه المپیک از سوی فدراسیون جهانی دوومیدانی به آذرماه موکول شده است و نیاز است با تلاش دوومیدانی کاران سهمیه ایران افزایش پیدا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، پس از اینکه ویروس منحوس کرونا ورزش جهان را فلج کرد و با تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک رقابت‌های المپیک یک سال به تعویق افتاد بحث مسابقات کسب سهمیه المپیک پس از پایان کرونا مورد توجه اهالی ورزش قرار گرفت.

در حال حاضر با اعلام فدراسیون جهانی دوومیدانی مسابقات گزینشی کسب سهمیه المپیک از آذرماه سال 99 برگزار می‌شود و ورزشکارانی که در آذرماه در مسابقات کسب سهمیه شرکت کنند امتیاز المپیکی برای آن‌ها محسوب می‌شود و رنکینگشان ارتقا پیدا می‌کند.

در حال حاضر احسان حدادی و حسن تفتیان دو ملی‌پوش المپیکی ما در رشته دوومیدانی هستند. حدادی در پرتاب دیسک و حسن تفتیان در دوی 100 موفق به کسب سهمیه المپیک شدند اما مهدی پیرجهان دیگر دوومیدانی کار کشورمان شانس بالایی برای کسب سهمیه المپیک دارد.

پیرجهان، دونده ۴۰۰ متر با مانع ایران و در حال حاضر در جایگاه ۲۹ جهان قرار داد. نفرات زیر رنکینگ 40 می‌توانند به‌صورت مستقیم به المپیک راه پیدا کنند و این ملی‌پوش کشورمان در تلاش است با افزایش رکورد خود و بهبود رنکینگ به‌صورت مستقیم به المپیک راه پیدا کند، هرچند این ورزشکار امید زیادی دارد که ورودی را از طریق رکورد کسب کند.

اگرچه تعویق المپیک در تاریخ ورزش دنیا بی‌سابقه بوده است و شاید خیلی از کشورها از این شرایط ناراضی باشند؛ اما در برخی رشته‌های ورزشی تعویق المپیک تا حدودی مفید خواهد بود؛ به‌خصوص رشته‌ای مانند دوومیدانی که تنها دو نفر موفق به کسب سهمیه شدند و این در حالی است که در المپیک ریو تعداد نفرات راه پیدا کرده به المپیک به عدد 10 رسید؛ اما در حال حاضر تنها دو ملی‌پوش به المپیک راه پیدا کردند. تعویق المپیک فرصت مناسبی برای دیگر ملی‌پوشان دوومیدانی است تا بتواند با شرایط آماده برای رقابت‌های گزینشی المپیک آماده شوند.

انتهای پیام/4057/

نظر شما