شناسهٔ خبر: 39277534 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مسجدی در قزوین که پایگاه همدلی شد / عزم جدی جوانان برای مقابله با کرونا و خدمت به مردم + فیلم

جوانان کانون فرهنگی و هنری توحید قزوین، همزمان با گسترش ویروس کرونا، فعالیت‌های مسجدی را نه تنها تعطیل نکردند، بلکه با رعایت تمام نکات بهداشتی، مسجد را سنگری برای مقابله با این ویروس نوظهور و منحوس در راستای خدمت‌رسانی به مردم قرار دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین؛ کانون فرهنگی و هنری توحید مسجد فاطمة‌الزهرا (س) قزوین، مکان مقدسی است که قدمگاه شهیدان و آزادگان والامقام و پاک سیرت بوده، چهل سال گذشته به دست رزمندگان دفاع مقدس پایه گذاری شده و این روزها نیز به سنگر مقابله با ویروس کرونا تبدیل شده است.

 اعضای جوان این کانون انقلابی، از آغاز انقلاب تا به امروز در میدان‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به صورت جهادی حضوری فعال و تأثیرگذار داشته‌اند و در تمام بحران‌های سخت روزگار همچون جنگ تحمیلی، شبیخون فرهنگی، جنگ اقتصادی، سیل و زلزله در کنار مردم و یاری‌گر آن‌ها بوده‌اند.

اکنون که کشور درگیر این ویروس منحوس شده، نسل سوم و چهارم انقلاب در این کانون، همچون پیشکسوتان خود، با چندین طرح و برنامه عملیاتی در عرصه جهاد علیه این بیماری به یاری همنوعان خود شتافته‌اند.

کرونا سفره‌های نیازمندان را کوچک‌تر کرده است

حجت‌الاسلام سید رئوف تقوی، امام جماعت مسجد فاطمة‌الزهرا(س) و عضو فعال این کانون جهادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: از آغاز شیوع ویروس کرونا در قزوین، هر شب علمیات ضد عفونی محله عبیدزاکانی و سعدی جنوبی با تعداد 40 نفر نیروی جوان انجام می‌شود و این عمل تا پایان عمر بیماری کرونا ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه سالمندان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و معلولین در معرض تهدید بیشتر بیماری کرونا قرار داشته و با حضور در امکان عمومی و پرتردد به سلامت آن‌ها خدشه وارد می‌شود، افزود: در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی، این افراد با تماس به مجموعه کانون توحید، مایحتاج و لوازم ضروری و مورد نیاز خود را سفارش داده و در پی آن جوانان مسجد این اقلام را خریداری کرده و در اسرع وقت درب منزل تحویل آن‌ها می‌دهند.

تقوی خاطرنشان کرد: این ویروس ناخوانده، بسیاری از کسب‌وکارها را درشب عید با مشکل مواجه ساخت و همچنین توان اقتصادی برخی از همشهریان برای تامین مایحتاج اساسی و ضروری کاهش داد.

وی ادامه داد: با دعوت عمومی از مردم، حدود 120 میلیون تومان کمک نقدی جمع‌ آوری شد و تا قبل از تحویل سال جدید، هزار و 500 بسته ارزاق در اختیار خانواده‌های کم بضاعت قرار گرفت.

هیئت‌های هفتگی این کانون به صورت مجازی برگزار می‌شود

این فعال فرهنگی و اجتماعی خاطرنشان کرد: برای ترغیب جوانان و نوجوان به در خانه ماندن، مسابقه فصل عیدی در بستر فضای مجازی با چالش‌های مختلف در چند روز متوالی در حال برگزاری است.

وی طراحی شابلون‌های درخانه بمانیم و کرونا در کمین است و همچنین نصب آن‌ها در معابر محله عبیدزاکان و سعدی جنوبی را از دیگر فعالیت‌های مجموعه کانون توحید مسجد فاطمة‌الزهرا (س) برشمرد و تصریح کرد: این طرح‌ها مردم را به ماندن در خانه و قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا تشویق کرده است.

تقوی با تأکید بر اینکه دین اسلام، دین عقلانیت است، گفت: با پیروی از فرامین مراجع عظام تقلید در جهت عمل به توصیه‌های مسئولان حوزه بهداشت و درمان، برای جلوگیری از ایجاد تجمع و شیوع بیشتر ویروس کرونا، هئیت‌های هفتگی را تا شکست نهایی این ویروس، به صورت مجازی برگزار می‌کنیم.

جبهه مقابله با کرونا یادآور روزهای جنگ تحمیلی است

حسن محمد نژاد، رزمنده دفاع مقدس و عضو کانون توحید مسجد فاطمه‌الزهرا(س) در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: هر شب که برای ضدعفونی معابر لباس بادگیر به تن می‌کنم، خاطرات عملیات والفجر8 در شب 22 بهمن سال 1364 در نظرم زنده می شود.

وی با بیان اینکه ما در گردان محمد رسول الله (ص) قزوین، ماموریت داشتیم که به سمت مقر تانک دشمن حرکت کنیم و پس از انهدام تانک‌های دشمن بعث به دنبال تخریب آرایش آن‌ها بودیم ادامه داد: به یکباره منطقه فاو توسط هواپیماهای دشمن بمباران شیمیایی شد و بلافاصله بنا به دستور فرماندهی، بادگیرها را به تن کرده و ماسک‌های مخصوص را به صورت زدیم.

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه پس از آلوده شدن منطقه، رزمندگان واحد پدافند شیمیایی، میکروبی و رادیواکتیو وارد عمل شدند و بخشی از منطقه را پاکسازی کردند، گفت: تلاش جوانان مسجد فاطمه‌الزهرا (س) برای ضدعفونی محله و حفظ جان مردم نیز تداعی‌گر صحنه‌های رشادت آن روز رزمندگان برای پاک سازی منطقه آلوده است.

مسجد و هیئت تعطیلی ندارد

محمدنژاد عنوان کرد: به پیروی از نام و یاد شهدا، در عملیات ضدعفونی محله در کنار جوانان مسجد فاطمه الزهرا (س) شرکت کرده و اطمینان دارم که به یاری خدا و همکاری مردم و مسئولین، از این بحران نیز عبور خواهیم کرد.

محمد رضا مهدوی، عضو جوان کانون توحید مسجد فاطمه‌الزهرا قزوین نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، عنوان کرد: پس از شیوع بیماری کرونا در قزوین، بچه‌های مسجد فاطمه‌الزهرا (س)، هر شب چندین ساعت سوار بر موتور سیکلت، دستگاه سم پاش را بر دوش گرفته و به پاکسازی محله‌ها می‌پردازند اما پس از اتمام کار ذره‌ای از آثار خستگی بر صورت آن‌ها وجود ندارد.

این جوان جهادگر با اشاره به صحبت‌های شهید محمدعلی جهان آرا در مسجد جامع خرمشهر تصریح کرد: این شهید والا مقام عنوان می‌کرد مسجد، حرم و هیئت نباید تعطیل شود.

وی ادامه داد: این روزها در مسجد فاطمه‌الزهرا (س) دور هم جمع شده و با استعانت از ذکر اباعبدالله الحسین (ع) برای چاره سازی از مشکل مردم، تلاش و همفکری کرده و در این جنگ میکروبی، سنگر مسجد را هیچ گاه خالی نخواهیم کرد.

کمک به فرشتگان نجات با رعایت قرنطینه خانگی امکان پذیر است

سید مصطفی سیدی اقبالی عضو نوجوان کانون فرهنگی و هنری مسجد فاطمه‌الزهرا (س) نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم عنوان کرد: در پی شیوع ویروس کرونا در قزوین، با تهیه بسته‌های ارزاق برای نیازمندان، ضدعفونی خیابان‌ها، کوچه‌ها، درب‌ خانه‌ها و مغازه‌ها و چندین طرح برای تشویق مردم به در خانه ماندن، وارد میدان مبارزه با ویروس کرونا شدیم.

این نوجوان قزوینی‌ گفت:‌ در شرایط کنونی که با ویروس منحوس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم، مردم قزوین باید برای حفظ سلامت خود و کمک به کادر درمان بیمارستان‌ها به عنوان فرشتگان نجات، در خانه بمانند تا به امید خدا بتوانیم کرونا را شکست دهیم.

سه نسل از اعضای کانون توحید مسجد فاطمه‌الزهرا (س) با روحیه‌‌ای جهادی و شگفت انگیز دور هم جمع شده و همچون روزهای‌های هشت سال دفاع مقدس، پیر، جوان و نوجوان با یکدیگر هم قسم شده‌اند تا این دشمن میکروبی و مزاحم را به کمک مردم و مسئولان قزوین و به یاری خداوند، در آینده نزدیک شکست دهند.

امید است مردم با رعایت بهداشت فردی و قرنطینه خانگی به قطع زنجیره این ویروس خطرناک کمک نمایند.

 

ویروس کرونا , مسجد , استانداری قزوین , بسیج سازندگی ,

 

ویروس کرونا , مسجد , استانداری قزوین , بسیج سازندگی , ویروس کرونا , مسجد , استانداری قزوین , بسیج سازندگی , ویروس کرونا , مسجد , استانداری قزوین , بسیج سازندگی , ویروس کرونا , مسجد , استانداری قزوین , بسیج سازندگی , ویروس کرونا , مسجد , استانداری قزوین , بسیج سازندگی , ویروس کرونا , مسجد , استانداری قزوین , بسیج سازندگی , ویروس کرونا , مسجد , استانداری قزوین , بسیج سازندگی , ویروس کرونا , مسجد , استانداری قزوین , بسیج سازندگی , ویروس کرونا , مسجد , استانداری قزوین , بسیج سازندگی ,

انتهای پیام/ش/ی

نظر شما