شناسهٔ خبر: 39274418 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران با اعتبارات قطره چکانی

مازندران مظهر رشادت و پایمردی بوده که لشکر ظفرمند ۲۵ کربلا با فتوحات رزمندگانش این روزها برای بنای فرهنگی ارزشمند دفاع مقدس با اعتبارات قطره چکانی تکمیل نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران یا همان پارک موزه دفاع مقدس استان‌های شمالی وارد سال سیزدهم خود شده است.

بیان ابداعی پارک موزه دفاع مقدس استان‌های شمالی بدین سان بیان شده که در دوران جنگ تیپ‌هایی از استان گیلان و مازندران در قالب لشگر 25 کربلا سازماندهی شده و سرداران رشیدی چون طوسی‌، املاکی و دیگر شهدای مازندرانی، فتوحات ارزشمندی را در دوران دفاع مقدس ایجاد کردند که اکنون در بسیاری از کتب دفاع مقدس و جنگ کشورهای جهان تاکتیک‌های جنگی آن بیان شده است.

در همه کشورهای دنیا تاریخ جنگ و رزمندگان و دلاوران غیور آن سرزمین برای پاسداشت و ماندگاری در قالب پارک موزه معرفی و شناسانده می‌شوند. در ایران اسلامی نیز به مدد انقلاب اسلامی و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، ساخت مراکز فرهنگی دفاع مقدس پس از هشت سال دفاع مقدس در استان‌های کشور شروع و تکمیل شده است.

متأسفانه تنها استانی که از قافله تکمیل و بهره‌برداری از این مرکز فرهنگی فاخر و ارزشمند بی نصیب مانده، استان شهیدپرور و دلاورخیز مازندران است. دلیل اصلی عدم تحقق این مهم به واسطه کم کاری و بی توجهی برخی مسئولان به مفاهیم ارزشی و ایثار بوده و از سویی تخصیص کم و قطره چکانی اعتبارات دولتی نیز بیان شده است.

" اعلام موافقت با تخصیص اعتبار بیشتر مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران در سال 99 " خبری بوده که امروز سردار عبدالله ملکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران پس از دیدار با مفید غلامی راد رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران به خبرنگاران داده است تا شاید امیدها برای تکمیل سریعتر مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران به واقعیت تبدیل شود.

سردار عبدالله ملکی، افزود:  در جلسه امروز با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با تخصیص اعتبار بیشتر برای ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران در سال 99 موافقت شد چرا که تکمیل این مرکز، نیازمند نگاه ویژه مسئولان استانی است.

وی به مشارکت دستگاه‌های استانی از جمله سازمان بسیج سازندگی و شهرداری مرکز استان در ساخت این مجموعه فرهنگی اشاره کرد و خواستار مساعدت بیشتر این سازمان جهت تسریع در ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران شد و نسبت به افزایش اعتبار در حوزه تدوین و چاپ کتب و دایره المعارف دفاع مقدس استان در سال 99 تأکید کرد.

به گفته ملکی، مفید غلامی‌راد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران نیز مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را محلی سرشار از معنویت حضور شهدا برشمرد و بر ضرورت مشارکت دستگاه‌ها در ساخت و تکمیل آن تأکید کرد و با تخصیص اعتبار بیشتر این سازمان در این بخش در سال 99 موافقت کرد.

انتهای پیام/‌681/ش

نظر شما