شناسهٔ خبر: 39274189 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پزشکان متخصص چینی در راه قزاقستان

وزارت بهداشت قزاقستان اعلام کرد فردا یک تیم تخصصی متشکل از پزشکان چینی برای کمک به پزشکان قزاق در زمینه مقابله با ویروس کرونا وارد این کشور می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، وزارت بهداشت قزاقستان اعلام کرد فردا یک تیم تخصصی متشکل از پزشکان چینی برای کمک به پزشکان قزاق در زمینه مقابله با ویروس کرونا وارد این کشور می شوند.

بنابر این گزارش، هدف اعزام تیم متکشل از پزشکان حرفه ای و دارای تجربه زیاد در زمینه پیشگیری از ویروس کرونا و درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا ارائه کمک های مشاوره ای و روش شناختی به پزشکان قزاق از جمله آشنایی آنها با ساز و کار چینی ها برای جلوگیری و کنترل کووید-19، مکانیسم های شناسایی و قرنطینه کردن بستگان بیماران و غیره می باشد.

این ابتکار توسط طرف قزاقی در جریان گفت و گوی تلفنی «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان با «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در مورد ارائه کمک های جامع به این کشور در زمینه مقابله با ویروس کرونا پیشنهاد شده است.

در تاریخ 7 آوریل تحت ریاست معاون وزیر بهداشت قزاقستان یک نشست آنلاینی با نمایندگان کمیته بهداشت چین و پزشکان این کشور برگزار شد.

در جریان این جلسه طرفین به تفصیل در مورد برنامه سفر تیم 13 نفری متخصصان پولمونولوژی، عفونت شناسی، مراقبت های ویژه، ایپدیمیولوژی، بهداشت عمومی بحث و گفت و گو کردند.

تیم تخصصی پزشکان چینی از طریق یک پرواز ویژه همراه با بخش دوم کمک های بشردوستانه این کشور فردا وارد «نورسلطان» پایتخت قزاقستان می شوند.

بنابر آمار امروز وزارت بهداشت قزاقستان در قلمرو این کشور 709 نفر مبتلا به ویروس کرونا ثبت شده است. از این میان 53 تن بهبود و 7 نفر دیگر فوت کردند.

انتهای پیام/ح

نظر شما