شناسهٔ خبر: 39274059 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بستری بیش از ۲۸۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های دانشگاه آزاد

فرزانه جوادی

رئیس دانشگاه آزاد از بستری شدن بیش از ۲۸۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های این دانشگاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دیدار نوروزی دکتر محمدمهدی طهرانچی با معاون و مدیران کل معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد پیش از ظهر امروز از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد.

طهرانچی در ابتدای این نشست، از تمامی پزشکان، پرستاران و کادر درمانی معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد که طی روزهای گذشته با تمام وجود در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا در خدمت مردم بودند، قدردانی و برای آن‌ها آرزوی توفیق و سلامتی کرد.

وی از بستری شدن بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: تا روز گذشته، بیش از ۲۸۰۰ بیمار کرونایی در ۳ بیمارستان فرهیختگان، بوعلی و امیرالمونین(ع) بستری و تحت درمان قرار گرفتند که پذیرش و خدمات‌رسانی به این بیماران همچنان ادامه دارد.

رئیس دانشگاه آزاد از معاونت علوم پزشکی دانشگاه خواست با توجه به از سرگیری فعالیت‌های اداری سازمان مرکزی دانشگاه و فعالیت های آموزشی حضوری دانشجویان مقطع دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی، این معاونت پروتکل‌های فاصله‌گذاری هوشمند را برای مراجعه‌کنندگان، حاضران در جلسات دفاع، دانشجویان شرکت‌کننده در کلاس‌های حضوری (کارگاهی و آزمایشگاهی) تدوین کند و در اختیار مسئولان مربوطه قرار دهد. همچنین برنامه‌ریزی ویژه برای بسته آموزشی دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در ترم جاری را انجام دهد.

طهرانچی همچنین پیشنهاد داد مدیران معاونت علوم پزشکی دانشگاه، از طریق کانال دانشجویی دانشگاه آزاد ، پاسخگوی سؤالات و ابهامات دانشجویان باشند.

دکتر محسن نفر، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد نیز گزارشی از علمکرد حوزه های مختلف معاونت علوم پزشکی به ویژه در بحث کرونا را ارائه کرد و گفت: از ابتدای سال ۹۸ کمیته مرکزی سلامت در حوادث و بلایا در معاونت علوم پزشکی تشکیل شد و بلافاصله پس از وقوع سیل در کشور، گروه های جهادی شامل تیم‌های پزشکی، پرستاری، مامایی و دامپزشکی به ۱۱۶ روستای استان‌های سیل‌زده اعزام شدند و توانستند به بیش از ۱۵ هزار نفر خدمت‌رسانی کنند.

راه‌اندازی سامانه گروه‌های جهادی سلامت، تدوین سند آمایش سرزمینی علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، تشکیل شورای راهبری مراکز درمانی و کمیسیون معاملات مرکزی مربوطه در این معاونت، راه‌اندازی مرکز پایش سلامت در بیمارستان فرهیختگان، هدایت طیف‌های درمانی و قطب کشوری در حوزه دامپزشکی، برنامه‌ریزی برای ایجاد کلینیک‌های جامع روانشناسی و... از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۸ بود که دکتر نفر به تشریح آن‌ها پرداخت.

وی با اشاره به اقدامات این معاونت در مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: به محض اطلاع‌ از شیوع ویروس کرونا در کشور، شورای سلامت و کمیته مقابله با کرونا، با محوریت معاونت علوم پزشکی در دانشگاه آزاد تشکیل و درگاه آموزشی مرتبط با پیشگیری از ویروس کرونا راه‌اندازی شد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، تدوین و گردآوری محتوای آموزشی پیشگیری از ویروس کرونا و پیگیری تأمین لباس‌های محافظ کادر پزشکی، ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده برای بیمارستان‌های دانشگاه آزاد اسلامی و هماهنگی برای ایجاد فضای مناسب برای دوران نقاهت بیماران بهبودیافته با هماهنگی ستادکل نیروهای مسلح را از دیگر اقدامات حوزه متبوع خود در مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع جهانی ویروس کرونا، کشور ما نیز شرایط سختی را می‌گذراند که امیدوارم بتوانیم با موفقیت از این دوران گذر کنیم.

در ادامه این جلسه، دکتر امین قاسم بگلو (مدیرکل دفتر توسعه خدمات سلامت)، دکتر فرهاد ادهمی مقدم (مدیرکل دفتر توسعه آموزش و امور دانشجویان علوم پزشکی)، مهندس همایون رستگارزاده (سرپرست معاونت توسعه منابع سلامت)، دکتر عباس احمدی (سرپرست دفتر توسعه پژوهش و فناوری علوم پزشکی) گزارش مبسوطی از اهم اقدامات و عملکرد حوزه علوم پزشکی دانشگاه مطرح کردند.

انتهای پیام

نظر شما