شناسهٔ خبر: 39273833 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نمایشگاه قرآن در سال 99 برگزار نمی‌شود/تشریح برنامه‌های جایگزین

لیلا امیدی

مشاور ارتباطات و ساماندهی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با اعلام لغو برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی در سال 99 گفت: به دلیل نامشخص بودن وضعیت عمومی کشور و شیوع ویروس کرونا و به دلیل این که نمی‌دانستیم این وضعیت تا چه زمانی ادامه دارد نمایشگاه قرآن سال 1399 را با هماهنگی صورت گرفته لغو و چهار عنوان برنامه اصلی که از جمله آن فعالیت در فضای مجازی است را جایگزین نمایشگاه قرآن کرده‌ایم.

صاحب‌خبر -

مرتضی خدمتکار در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام مجدد این خبر که بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم پس از بررسی و جمع بندی  در شورای طرح و برنامه  در سال 99 برگزار نمی‌شود اظهار کرد: پس از جمع بندی شورای طرح و برنامه معاونت مقرر شد تا نمایشگاه قرآن در سال 1399 برگزار نشود.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که شرایط خاصی که در کشور داشته‌ایم مبنای این تصمیم گیری بوده است گفت: ما برنامه‌ریزی‌های لازم را برای برپای نمایشگاه در دستور کار داشتیم اما چون شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توانیم بگویم چه زمانی از این بحران خارج می شویم بر همین اساس مبنا را بر این قرار دادیم که برنامه‌های دیگری را جایگزین بیست و هشتیمن نمایشگاه بین المللی قرآن کریم کنیم.

مشاور ارتباطات و ساماندهی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با اعلام این که ما چهار عنوان برنامه برای جایگزینی نمایشگاه قرآن کریم در نظر داریم گفت: یکی از برنامه‌های ما برپای نمایشگاه مجازی قرآن کریم است که در این نمایشگاه بخش‌های مختلفی از جمله فروش محصولات قرآنی و دینی را داریم که سازوکارهای آن در روزهای آینده از سوی معاونت ارائه داده می‌شود. دومین برنامه ما برگزاری جشنواره چلچراغ آسمانی با موضوع تولید محتوای قرآن در فضای مجازی است. همه می‌دانیم که در جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند فعالیت قرآنی در فضای مجازی هستیم این زمان فرصت مغتنمی را برای ما ایجاد کرده است تا بتوانیم از ظرفیت فضای مجازی برای پیشبرد و تولید محتوای قرآنی بهره ببریم.

خدمتکار ادامه داد: برنامه بعدی ما تولید آثار و محصولات قرآنی ویژه کودکان ونوجوانان است که درصدد هستیم از ظرفیت موسسات قرآنی برای تولید این محصولات بهره بریم. همچنین برنامه دیگر ما برپای خانه‌های نورانی ویژه ماه مبارک رمضان است این طرح از فروردین ماه کلید خورد و خوشبختانه در بخش‌های مختلف آن روزانه 30 هزار نفر بازدید داریم. بنا داریم این طرح را در ماه مبارک رمضان با قوت بیشتری ادامه بدهیم. در این طرح تلاوت‌های مجازی، برپایی مسابقات خانوادگی قرآنی و ... را داریم که خوشبختانه استقبال خوبی از آن صورت گرفته است.

وی گفت: ما درصدد هستیم که از این فرصت بهره بیشتری ببریم و در فضای مجازی وهمچنین استان‌های که در آنها فعالیت قرآنی کمتری صورت گرفته است به فعالیت قرآنی بپردازیم.

انتهای پیام  

نظر شما