شناسهٔ خبر: 39273329 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تولید دستکش فریزری در خراسان شمالی آغاز می‌شود

بجنورد- ایرنا- معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ۲ واحد صنعتی در استان پیگیری لازم برای تولید دستکش فریزری را انجام داده‌اند که تا چند روز دیگر، تولید آنها آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

علی اصغر رضازاده روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ۲ واحد صنعتی در شیروان و بجنورد، برای تامین و انتقال ماشین آلات تولید دستکش به استان اقدام کرده اند.

وی افزود: واحد پلاستیک در بجنورد، ماشین آلات را برای تغییر خط تولید، به تهران فرستاده است که به زودی در استان نصب و برای تولید روزانه ۱۲۰ هزار جفت دستکش فریزری اقدام می کند.

رضازاده اظهار داشت: یک واحد صنعتی نیز در شیروان اقدامات لازم برای تامین تجهیزات تولید دستکش فریزری، انجام داده و دستگاه ها به زودی راه اندازی و تولید به ظرفیت ۱۵۰ هزار جفت در روز تا چند روز آتی آغاز می شود.

وی درباره تولید ماسک طبی در استان نیز گفت: یک واحد صنعتی، برای تولید ماسک پزشکی، با مشکل تامین پارچه روبه رو بود که اکنون حل شده است و ماشین آلات تولید این محصول وارد و در محل نصب شده است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: روزانه ۱۲۰ هزار ماسک در این واحد تولید می شود و ظرفیت آن تولید سالانه ۶۲ میلیون ماسک است.

وی افزود: شرکت بی بافت اترک در شهرک صنعتی بیدک که کیف پارچه ای تولید می کرد، با تغییر خط تولید، برای تولید روزانه ۲۰ هزار ماسک فعال شده است.

وی درباره تولید مواد ضدعفونی کننده در استان هم گفت: چند واحد تولیدکننده مواد شوینده، خط تولید خود را تغییر داده و مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز بازار را تولید می کنند.

رضازاده گفت: یکی از مشکلات برای تولید مواد ضدعفونی کننده، کمبود الکل است که به میزان لازم در بازار موجود نیست از این رو، کارخانه ها با ظرفیت کم کار می کنند.

وی افزود: کارخانه الکل آساک در فاروج، که از ۱۵ سال قبل، فعالیت نداشت، تجهیزات و دستگاه های آن دچار فرسودگی شده بود که با حمایت های مسوولان، در ۲۰ روز بازسازی شد و به چرخه تولید برگشت، اما هنوز با ظرفیت کامل فعالیت ندارد.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت این کارخانه تولید روزانه سه هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده است اما اکنون روزی هزار تا هزار و ۲۰۰ لیتر محصول تولید می کند.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ماده اولیه این کارخانه، آرد گندم است که با پیگیری انجام شده، تامین می شود.

رضازاده خاطرنشان کرد: واحد پاک شیمی شیروان هم که تولید کننده مواد شوینده بود، خط تولید خود را به مواد ضدعفونی کننده، تغییر داده است.

وی افزود: زیرساخت ها برای تولید مواد ضدعفونی کننده موجود بود و اکنون قرار است ماشین آلات، تامین شود، برج تقطیر در حال حمل به شیروان است و بر اساس برنامه ریزی ها، در یکی دو ماه دیگر، تولید در این واحد، آغاز می شود.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ماده اولیه این واحد صنعتی، ملاس چغندر قند است.

به گزارش ایرنا، با افزایش ظرفیت تولید اقلام بهداشتی، التهاب نیاز به اقلام بهداشتی در خراسان شمالی فروکش کرده است.  

نظر شما