شناسهٔ خبر: 39273312 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پرداخت کمک‌هزینه به مربیان بسکتبال گیلان؛ بسکتبال خیابانی را گسترش می‌دهیم‌

رئیس هیئت بسکتبال گیلان از اعطای کمک‌هزینه به مربیان بسکتبال استان خبر داد و گفت: در حد بضاعت سعی کردیم زیان‌های ناشی از کرونا را برای خانواده بسکتبال کمتر کنیم.

صاحب‌خبر -

محمد رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، پرداخت کمک‌هزینه به مربیان استان جهت کاهش زیان‌های ناشی از کرونا به خانواده بسکتبال را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با توجه به تعلیق فعالیت‌ها و تعطیلی کلیه اماکن و باشگاه‌ها نسبت به پرداخت کمک‌‌هزینه حمایتی برای تعدادی از مربیان و کادر هیئت استان که فاقد درآمدی غیر از ورزش بسکتبال بودند اقدام کردیم.

رئیس هیئت بسکتبال گیلان پرداخت این کمک‌هزینه را در حدود توان اعتباری هیئت و در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خواند و عنوان کرد: چنانچه به‌دلیل تعجیل در انجام کار، شخص مشمول این موضوع از لیست پرداختی جا مانده است می‌توانند مستقیماً با رئیس هیئت ارتباط برقرار کند.

رفیعی با بیان اینکه در راستای پیشگیری و خودمراقبتی در برابر ویروس کرونا حدود 2 هزار بسته حمایتی و بهداشتی توسط هیئت بسکتبال با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان گیلان توزیع شد تصریح کرد: این بسته‌های حمایتی شامل محلول و مواد ضدعفونی کننده بود و در حومه شهر و مناطق کم برخوردار به نیازمندان و خانواده‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست اهدا شد.

وی با اشاره به جشنواره «بسکتبال در خانه» توسط هیئت بسکتبال گیلان در راستای تشویق پویش در خانه بمانیم افزود: دختران و پسران بسکتبالیست گیلانی در تمامی رده‌های سنی می‌توانند برای شرکت در مسابقه بسکتبال در خانه ویدئوهای تمرینات بسکتبال خود در منزل را به‌مدت حداکثر «2 دقیقه» برای ما ارسال کنند.

رئیس هیئت بسکتبال گیلان در ارتباط با برنامه‌های ورزشی این هیئت در سال جدید ابراز داشت: ادامه مسابقات لیگ استان و همچنین شرکت نمایندگان گیلان در لیگ‌های دسته اول و دوم کشوری را که از بهمن ماه سال گذشته به‌دلیل بارش برف گیلان ناتمام مانده پس از صدور اجازه شورای عالی پیشگیری از کرونا پیگیری خواهیم کرد.

رفیعی کمبود سرانه سالن‌های ورزشی را مشکل بزرگ ورزش استان و هیئت بسکتبال دانست و اظهار داشت: همانگونه که می‌دانید مسئولیت ساخت امکان ورزشی بر عهده هیئت‌ها نیست و ما در این بخش اختیاری نداریم و برای چیره شدن بر این مشکل گسترش بسکتبال خیابانی را در برنامه‌های خود قرار دادیم.

رئیس هیئت بسکتبال گیلان از افتتاح 32 زمین بسکتبال خیابانی در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: با هماهنگی شهرداری‌ها و فرمانداری‌های استان این پروژه در حال اجراست و در سال 99 بودجه آماده‌سازی 100 زمین بسکتبال خیابانی در روستاهای گیلان را تأمین کردیم که با همکاری مدیرکل روستایی و عشایری استانداری و دهیاران مربوطه زمین‌ها شناسایی شده و پس از حل مشکل کرونا تجهیز خواهد شد.

وی با اعلام اینکه هر زمین بسکتبال خیابانی موجب اشتغالزایی برای حداقل 4 مربی می‌شود گفت: با گسترش بسکتبال خیابانی در سراسر استان گیلان ضمن اینکه استعدادهای زیادی کشف خواهیم کرد و علاقه‌مندی به این ورزش پرهیجان را بیشتر می‌کنیم، جوانان را با سلاح ورزش از وسوسه شوم اعتیاد دور خواهیم کرد و به بیشتر شدن سرانه زمین‌های ورزشی گیلان هم کمک خواهد شد.

انتهای پیام/615/ش

نظر شما