شناسهٔ خبر: 39273261 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فرهنگیان بسیجی ‌به یاری مدافعان سلامت آمدند / کمک به طرح‌های غربالگری و تولید ماسک‌

مسئول بسیج فرهنگیان استان سمنان با بیان اینکه فرهنگیان بسیجی نیز همگام با سایر مردم به کمک مدافعان سلامت آمدند گفت: از ابتدای شیوع کرونا فرهنگیان بسیجی در طرح‌های غربالگری تا تولید ماسک و اقلام بهداشتی حضور فعال داشتند.

صاحب‌خبر -

مجتبی سالک‌بیدختی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، به تشریح اقدامات بسیج فرهنگیان استان سمنان در راستای مقابله با کرونا پرداخت و اظهار داشت: حدود 40 روز است که اقدامات گسترده بسیج فرهنگیان استان سمنان همگام و همراه با دیگر اقشار بسیج و دیگر نهادها و ارگان‌ها برای پیشگیری از شیوع کرونا و کمک و یاری تلاشگران و مدافعان حوزه سلامت این استان آغازشده است و تلاش‌ها تا مهار این بیماری ادامه دارد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و ساماندهی‌های انجام‌شده برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف بسیج فرهنگیان در سطح استان سمنان برای مقابله با کرونا بیان کرد: همکاری بسیار مطلوبی بین بسیج فرهنگیان استان سمنان با اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از همان ابتدا شکل گرفت.

مسئول بسیج فرهنگیان استان سمنان گفت: گروه‌های جهادی فرهنگیان بسیجی در استان سمنان با مشارکت بخش سلامت این استان در حوزه تولید اقلام بهداشتی، ضدعفونی سطوح و اماکن پرتردد شهری و طرح غربالگری و بیماریابی افراد مشکوک به ابتلا به کرونا مشارکت قابل توجهی دارند.

راه‌اندازی 3کارگاه تولید ماسک به همت بسیج فرهنگیان استان سمنان

مسئول بسیج فرهنگیان استان سمنان از دیگر اقدامات تلاشگران عرصه بسیج فرهنگیان استان سمنان را راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک عنوان کرد و گفت: 3 کارگاه تولید ماسک در استان سمنان به همت بسیج فرهنگیان این استان با استفاده از ظرفیت خیران راه‌اندازی شده است.

‌بیدختی عنوان کرد: در کارگاه تولید ماسکی که در دامغان راه‌اندازی شده است؛ 30 نفر از خواهران فرهنگی این شهرستان با 10 دستگاه چرخ خیاطی مشغول خدمت هستند و 15 نفر از بانوان فرهنگی این شهرستان نیز در منازل خود مشغول تولید ماسک شده‌اند.

مسئول بسیج فرهنگیان سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان عنوان کرد: 60 نفر از فرهنگیان بسیجی استان سمنان به‌صورت داوطلبانه در پایگاه‌های بهداشتی و مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به یاری مدافعان سلامت شتافته‌اند و در رسیدگی و مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا پیشگام شده‌اند.

‌بیدختی از دیگر اقدامات و فعالیت‌های فرهنگیان بسیجی استان سمنان را مشارکت در اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا و اجرای طرح غربالگری و شناسایی افراد بیمار و‌ مشکوک به کرونا عنوان کرد و گفت: این فرهنگیان با هماهنگی با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی اقدام به برقراری تماس تلفنی با خانواده‌ها کرده‌اند تا نقشی در اجرای طرح غربالگری و بیماریابی در استان سمنان داشته باشند.

وی با اشاره به اعلام آمادگی بسیج فرهنگیان استان سمنان در اجرای اقدامات مختلف برای مقابله با کرونا عنوان کرد: فرهنگیان بسیجی استان سمنان هم‌زمان با تعطیلی مدارس و آغاز تدریس دانش آموزان به‌صورت مجازی در کنار مباحث آموزشی به مسائل روان‌شناختی و آموزش و آگاهی بخشی دانش آموزان در مقوله کرونا پرداخته و می‌پردازند.

‌بیدختی بیان کرد: در کنار انجام این فعالیت‌ها از سوی مجموعه بسیج فرهنگیان استان سمنان و تمامی اعضای این قشر از بسیج اعم از فرهنگیان، معلمان، مدیران و کارکنان فرهنگی استان سمنان کمک و مساعدت‌های مالی قابل توجهی نیز برای تأمین مواد اولیه ضدعفونی‌کننده انجام‌شده است.

وی از دیگر اقدامات این قشر از بسیج را اجرای برنامه‌های معنوی برای دفع این بلای جهانی از قبیل ذبح و قربانی و توزیع آن بین اقشار نیازمند استان سمنان عنوان کرد.

مسئول بسیج فرهنگیان استان سمنان با بیان اینکه در راستای مقابله با کرونا از ظرفیت دانش آموزان بسیجی نیز استفاده‌شده است گفت: در کارگاه‌های تولید ماسکی که در برخی هنرستان‌های استان سمنان از جمله شاهرود راه‌اندازی شد تاکنون 600 ماسک به همت دانش آموزان بسیجی این شهرستان تولیدشده است و فرهنگیان بسیجی شاهرود نیز اقدام به تولید یک هزار و 300 ماسک کرده‌اند.

‌بیدختی با اشاره به اینکه بسیجیان فرهنگی استان سمنان 60 دست لباس بیمارستانی ویژه کادر درمانی تهیه کرده‌اند گفت: سپاه ناحیه شاهرود در شب نیمه شعبان (چهارشنبه بیستم فروردین‌ماه) اقدام به توزیع یک هزار بسته معیشتی و یک هزار ماسک خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های بسیج فرهنگیان استان سمنان اجرای ویژه‌برنامه‌های نیمه شعبان است که از جمله آن‌ها برگزاری جشن محله محور است که هم‌زمان با اجرای این برنامه بسته‌های بهداشتی نیز در بین مردم توزیع می‌شود.

مسئول بسیج فرهنگیان سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان از همکاری مدیرکل آموزش‌وپرورش، معاونان، مدیران و معلمان در همراهی و همکاری برای اجرای برنامه‌های مختلف با بسیج فرهنگیان استان سمنان در راستای مقابله با کرونا قدردانی کرد و گفت: بسیجیان فرهنگی جهادی انقلابی، خالصانه و عاشقانه را در خدمت به مردم برای مقابله با کرونا در طول این مدت انجام داده‌اند.

‌بیدختی تأکید کرد: با وحدت و همراهی و همکاری همه مردم و رعایت تمام نکات بهداشتی و ایمنی می‌توانیم کرونا را شکست دهیم و از این بحران نیز همچون دیگر بحران‌ها و شرایط سختی که کشور پشت سر گذاشته است، گذر کنیم.

انتهای پیام/363/ش

نظر شما