شناسهٔ خبر: 39272642 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

یک فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با «تابناک»

آیا باید منتظر استیضاح رئیس‌جمهور در مجلس یازدهم باشیم؟ / دود اختلاف بین مجلس و دولت فقط به چشم مردم می‌رود/ برای حل مشکلات اقتصادی و مبارزه با فساد باید سه‌قوه متحد باشند

رئیس کمیته سیاسی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: در مقطع فعلی کشور همراهی دولت و مجلس می‌تواند پاسخ مثبتی را در جهت تحقق مطالبات مردم به خصوص در حوزه اقتصادی فراهم کند؛ پس هر گونه فرافکنی در جهت ایجاد اختلاف میان دولت و مجلس، ناپسند و بر خلاف رویه وحدت ملی در کشور است...

صاحب‌خبر -

پس از برگزاری انتخابات دوم اسفند ماه ۹۸ و پیروزی قاطع اصولگرایان در این انتخابات، برخی طیف‌های تند در این جریان که البته تعدادشان هم زیاد نیست، وعده‌هایی نظیر استیضاح رئیس جمهور، از نصاب افتادن دولت با استیضاح برخی وزیران و حتی موضوعاتی مثل طرح عدم کفایت رئیس قوه مجریه را مطرح کردند و تحقق این موضوعات را اتفاقاتی دانستند که با آغاز مجلس یازدهم کلید خواهد خورد.

به گزارش «تابناک»؛ اصولگرایان با شعار محوری «نجات اقتصاد ایران» توانستند در انتخابات اسفند ماه، گوی رقابت را از حریفی که در برخی حوزه‌ها به دلیل عدم تایید صلاحیت کاندیدا‌های مورد نظرش گلایه‌مند بود، ببرند. افرادی برای مجلس آتی انتخاب شدند که عمدتا از عملکرد مجلس دهم و نمایندگان آن و به ویژه راه اندازی بازی‌های سیاسی که منجر به قربانی شدن منافع مردم شد، گلایه‌مند بودند.

فرض را بر این بگذاریم که برخی مجلس یازدهم را فرصتی برای تسویه حساب با دولت برآمده از جریان رقیب بدانند؛ کار در این مجلس هم فرسایشی و عمدتا صرف دعوا‌ها و بازی‌های سیاسی خواهد شد و فرصتی برای تحقق شعار اصولگرایان مبنی بر «نجات اقتصاد ایران» باقی نخواهد گذاشت؛ پس مجلس یازدهم نه تنها محلی برای راه اندازی چنین بازی‌هایی نخواهد بود، بلکه ترکیب عمده آن اعتقاد دارند که در تعامل و همراهی با دولت، قوه مجریه را وادار به تامین منافع مردم خواهند کرد و کار را روی ریل اصلی و به نفع مردم خواهند انداخت.

اختلاف دولت و مجلس یازدهم ساخته ذهن عده قلیلی است

در همین زمینه، یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «تابناک»، از رویکرد برخی جریانات برای ایجاد اختلاف میان دولت و نمایندگان مجلس یازدهم انتقاد کرد و یادآور شد: قطعا مجلس یازدهم محلی برای پاسخ به مطالبات مردم خواهد شد و این محقق نمی‌شود، مگر با همراهی قوای سه گانه.

آیا باید منتظر استیضاح رئیس‌جمهور در مجلس یازدهم باشیم؟/ دود اختلاف بین مجلس و دولت فقط به چشم مردم می‌رود/ برای حل مشکلات اقتصادی و مبارزه با فساد باید سه‌قوه متحد باشند

«محمدکاظم انبارلویی» فعال سیاسی اصولگرا درباره اینکه مجلس یازدهم باید چه برنامه و رویکرد‌هایی را در دستور کار خود قرار دهد اظهار کرد: انتخابات دوم اسفند منجر به پیروزی شگفت‌انگیز اصولگرایان در انتخاب بود و جمعی به مجلس راه پیدا کردند که شعار اصلی‌شان نجات اقتصاد ایران و پاسخ به مطالبات معیشتی مردم است؛ رویکردی که بدون شک اگر محقق و عملیاتی شود، دستاورد بزرگی برای کشورمان محسوب می‌شود.

خصومت نمایندگان مجلس یازدهم با دولت از پایه بی‌اساس است

وی افزود: اگر نمایندگان مجلس یازدهم و به خصوص اصولگرایان بخواهند شعار‌ها و آرمان‌هایشان عملیاتی شود، باید به سمت همگرایی و همراهی با دولت پیش روند، پس آنچه درباره خصومت نمایندگان مجلس یازدهم با دولت مطرح می‌شود از پایه بی‌اساس است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: به طورحتم برای حل مشکلات کشور و تحقق مطالبات مردم همکاری مشترک دولت و مجلس امری روشن است تا شعار‌های و رویکرد‌های بر جامانده در کشور که برخی از آن‌ها جز شعار‌های رئیس‌جمهور نیز هست عملیاتی شود.

تحقق مطالبات مردم و حل مشکلات اقتصادی؛ در سایه وحدت

انبارلویی خاطرنشان کرد: در مقطع فعلی کشور همراهی دولت و مجلس می‌تواند پاسخ مثبتی را در جهت تحقق مطالبات مردم به خصوص در حوزه اقتصادی فراهم کند؛ پس هرگونه فرافکنی در جهت ایجاد اختلاف میان دولت و مجلس ناپسند و برخلاف رویه وحدت ملی در کشور است.

وی تاکید کرد: به هر حال عقلانیت سیاسی در شرایط امروز کشور حکم می‌کند دولت و مجلس در یک مسیر همگام با قوه‌قضائیه برای بهبود شرایط کشور و به خصوص در موضوع مبارزه با فساد گام بردارند تا اهداف مدنظر ملت ایران محقق شود.

مجلس یازدهم بیشترین همکاری را با دولت خواهد داشت

این چهره سیاسی اصولگرا گفت: پیش‌بینی ما این است که نمایندگان مجلس یازدهم در راستای تحقق مطالبات مردم و شعار‌هایی که بیان کردند کمال همکاری را خواهند داشت تا بتوانند به هدف مقدسی که برای خود تعیین کردند برسند.

سخنان این فعال سیاسی اصولگرا درباره نحوه احتمالی تعامل مجلس یازدهم با دولت دوازدهم تایید کننده برخی تحلیل‌هایی است که پیش از این ارائه می‌شد؛ مبنی بر اینکه مجلس آتی نسبت به مجلس دهم، همکاری و هماهنگی بیشتری با دولت روحانی خواهد داشت. اما این همکاری و هماهنگی در سایه نظارت و بهره گیری از ابزار قانونی مجلس خواهد بود و متقابلا دولت نیز حرف مجلس را بیشتر خواهد خواند.

 

نظر شما