شناسهٔ خبر: 39272518 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

موجودی پرونده های مراجع قضائی استان کرمان در سال گذشته کاهش یافت

کرمان - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مراجع قضایی استان طی سال گذشته در حوزه کاهش موجودی پرونده های قضائی استان عملکرد مثبتی داشته اند، به گونه ای که موجودی پرونده ها نسبت به آخر سال ۹۷ ، به میزان ۲ درصد کاهش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، یدالله موحد روز سه شنبه ضمن اعلام این مطلب به رسانه ها با اشاره به اینکه میزان ورودی پرونده ها در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ بالغ بر ۲.۱۰ درصد افزایش داشته است، گفت: با اجرای برنامه های اثرگذار در کاهش ورودی، میزان وارده های مراجع قضائی در سال ۹۸ حدود ۰.۲۶ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۵۶۷ هزار و ۱۹۶ پرونده به مراجع قضائی استان وارد و ۵۶۸ هزار و ۸۱۲ پرونده مختومه شده است که با توجه به این آمار نرخ رسیدگی به پرونده ها ۱۰۰.۲۸ درصد بوده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: در سال ۹۷ بالغ بر ۵۶۵ هزار و ۷۲۵ پرونده به دستگاه قضایی استان وارد و ۵۶۹ هزار و ۲۶۴ پرونده مختومه شده است و نرخ رسیدگی به پرونده ها دراین سال، ۱۰۰.۶۳ بوده است.

موحد با اشاره به تاکیدات قوه قضائیه برای تعیین تکلیف پرونده های معوقه، خاطرنشان کرد: با همکاری قضات و کارکنان دستگاه قضائی استان، ۶۲ درصد از پرونده های معوقه در سطح استان نیز تعیین تکلیف شده اند و استان کرمان در این زمینه عملکرد مناسبی را بر جای گذاشته است.

نظر شما