شناسهٔ خبر: 39272309 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

«مرکز اورژانس پشتیبان بخش درمان» در گیلان احداث می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: مرکز اورژانس پشتیبان بخش درمان گیلان با ظرفیت ۱۲۰ تختخواب با هدف مقابله با شرایط بحرانی در سایت لاکان رشت احداث می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان سالاری امروز در جمع خبرنگاران از احداث مرکز اورژانس 120 تختخوابی پشتیبان در سایت لاکان رشت خبر داد و اظهار داشت: درحال حاضر احداث 3 مرکز اورژانس پشتیبان در سایت‌های جداگانه گیلان در دستور کار قرار گرفت که یکی از آنها در سایت لاکان رشت احداث می‌شود و تا نیمه نخست خرداد ماه نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به پیش‌بینی آشیانه به‌کارگیری اورژانس هوایی در سایت لاکان رشت بیان کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا در استان گیلان و در پی آن افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی و بروز کمبودهای زیرساختی، توسعه و تجهیز زیرساخت‌های مربوط به بخش بهداشت و درمان استان را در دستور کار قرار دادیم.

سالاری توسعه استان گیلان از لحاظ تجهیزات بیمارستانی و تجهیز برخی بیمارستان‌ها به لنرژی را در طول این مدت مطلوب ارزیابی کرد و گفت: استان گیلان در دو ماه گذشته رشد قابل توجهی در حوزه شاخص‌های بهداشتی و درمانی، برخورداری تخت‌های ICU، اتوکلاو پلاسما، رومیزی و بیمارستانی، اکسیژن‌ساز و تجهیز مراکز بیمارستانی به لنژری داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: استان گیلان قبلاً از لحاظ برخورداری از امکانات و تجهیزات مراکز درمانی نسبت به سایر استان‌ها دچار یک عقب‌ماندگی بود اما در این ایام بسیاری از کمبود‌های زیرساختی و مشکلات بخش بهداشت و درمان استان با حمایت‌های وزارت بهداشت و درمان و سازمان برنامه و بودجه برطرف شد.

سالاری با اشاره به لزوم برخورداری استان گیلان از سایت‌های پشتیبان درمانی در مواقع بحرانی ابراز داشت: گیلان حتی از این مزیت هم محروم بود در صورتی‌که بسیاری از استان‌ها دارای سایت‌های پشتیبان درمانی هستند که در مواقع بحرانی و شیوع اپیدمی‌هایی همچون کرونا از این مراکز استفاده می‌کنند.

به گزارش تسنیم، مرکز اورژانس پشتیبان 120 تخت درمانی در زمینی به مساحت 2 هزار مترمربع در سایت لاکان رشت به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/612/ش

نظر شما