شناسهٔ خبر: 39271831 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشف جوجه قاچاق و تخریب سدهای ماهیگیری در آستارا

آستارا - ایرنا - ماموران نیروی انتظامی آستارا ۴۰ هزار قطعه جوجه قاچاق و فاقد مجوز حمل را توقیف و ماموران یگان محیط زیست این شهرستان هفت سد غیرمجاز ماهیگیری را تخریب کردند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ محمد نمازی روز چهارشنبه اظهار کرد: جوجه ها امروز در ایستگاه بازرسی قلعه محور اردبیل-آستارا از یک دستگاه کامیون کشف و یک متهم ۴۰ ساله در این رابطه به دادگاه معرفی شد. 

وی ادامه داد: خودرو به دلیل حمل محموله قاچاق و فاقد مجوز، توقیف شد و جوجه ها به ارزش ۲ میلیارد ریال، به شبکه دامپزشکی آستارا تحویل داده شدند. 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا هم گفت: هفت سد غیرمجاز ماهیگیری امروز از رودخانه های خواجه کری و مرداب این شهرستان جمع آوری و تخریب شد.

مصطفی فلاح افزود: پاکسازی رودخانه از سدها با حکم قضایی و مشارکت ماموران یگان حفاظت محیط زیست اجرا شد و متخلفان شناسایی شده اند و به زودی دستگیر و به دادگاه معرفی خواهند شد.

وی ادامه داد: هفته گذشته هشت سد غیرمجاز از رودخانه ها جمع آوری شد و صید ماهی در فصل تخم ریزی آنها، از نظر زیست محیطی نادرست است و باعث کاهش زادآوری می شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، ۱۸ و نیم کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر و پنج رشته رودخانه اصلی در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما