شناسهٔ خبر: 39271245 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۲۲۶ تُن کالای اساسی برای تنظیم بازار بوکان توزیع شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان گفت: یک‌هزار و ۲۲۵ تُن شکر، برنج و گوشت با هدف متعادل کردن قیمت‌ها طی سال گذشته در این شهرستان توزیع شد.

صاحب‌خبر -

حسن عبدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه با تزریق کالاهای اساسی به بازار طی سال گذشته قیمت برخی از این اقلام کاهش پیدا کرد، اظهار داشت: این اقلام شامل ۳۹۷ تُن برنج هندی، ۲۷ تُن گوشت قرمز منجمد، ۹۳۰ کیلوگرم چای و ۱۹ تُن برنج پاکستانی بود که در بازار توزیع شد و به مصرف رسید.

وی گفت: توزیع اقلام اساسی مورد نیاز مردم با نرخ تضمینی و رعایت موارد بهداشتی امسال نیز در حال انجام است و این کالاها به‌صورت مستمر در راستای تنظیم بازار شهرستان از سوی این اداره توزیع خواهد شد.

وی در خصوص عملکرد حوزه بازرسی این اداره در سال گذشته بیان کرد: پارسال ۱۷ هزار و ۳۲۵ نوبت بازرسی انجام و ۷۰۷ مورد پرونده تخلف به ارزش ۴۱ میلیارد و ۹۵۷ میلیون ریال تشکیل شد.

«عبدی»، ادامه داد: در سال گذشته در حوزه بازرسی از نانوایی‌های سطح شهرستان چهار هزار و ۶۵۷ نوبت بازرسی صورت گرفت و ۲۸۳ مورد پرونده تعزیراتی به ارزشی ۶۰۱ میلیون و ۸۵۳ هزار ریال تشکیل شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان در خصوص صدور جواز تاسیس در سال گذشته نیز اظهار کرد: پارسال ۴۰ جواز تاسیس صنعتی با سرمایه ثابت ۶۵۳ میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریال و پیش‌بینی اشتغال ۴۳۸ نفر در این شهرستان صادر شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته پنج پروانه بهره‌برداری صنعتی نیز با سرمایه ثابت ۱۲۹ میلیارد و ۹۰۳ میلیون ریال و سرمایه در گردش ۵۰ میلیارد و ۶۴۶ میلیون ریال با اشتغال‌زایی ۴۰ نفر صادر شد.

این شهرستان با ۲۵۵ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

نظر شما