شناسهٔ خبر: 39271205 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ناگفته‌هایی از زندگی جمال شورجه در مستند «دکوپاژ»

فعالیت حرفه‌ای و هنری جمال شورجه، کارگردان با سابقه سینما در مستند پرتره «دکوپاژ» روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، باکس شبکه مستند سیما با توجه به ادامه‌دار شدن روزهای قرنطینه همچنان ویژه است و برنامه‌های ویژه‌ای را برای این روزها تدارک دیده است. 

یکی از مستندهای ویژه شبکه مستند، مجموعه مستند «دکوپاژ» به تهیه‌کنندگی سیدمازیار هاشمی است؛ به گفته کارگردان این اثر، این مجموعه روایتی از زندگی و آثار کارگردانان سینمای ایران است و مروری بر زندگی هنری و فعالیت‌های حرفه‌ای آنان دارد؛ در دکوپاژ کارگردانان مطرح سینمای ایران، خود راوی زندگی و فعالیت حرفه‌ای‌شانند و بخشی از مستند هم به صورت گفت‌وگو با آنها ضبط شده است؛ این مجموعه مستند در 13 قسمت 50 دقیقه‌ای تهیه و تولید شده است. 

در این مستند پرتره، روایتی از زندگی و آثار کارگردانانی همچون کیومرث پوراحمد، مسعود جعفری جوزانی، علیرضا داودنژاد، جمال شورجه، بهروز افخمی، عباس رافعی، محمدحسین لطیفی، مسعود آب‌پرور، محمد رضا آهنج، علی غفاری، محمدعلی باشه‌آهنگر، سیدضیاالدین درّی و مهدی صباغ‌زاده بررسی شده است. جدیدترین قسمت از این مجموعه به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی اختصاص به جمال شورجه، کارگردان باسابقه سینمای کشورمان دارد. او که این روزها درگیر پروژه ساخت سریال حضرت موسی علیه‌السلام است چندی پیش در بستر بیماری بود. 

مستند پرتره جمال شورجه را وحید شیخلر کارگردانی  کرده است و در آن به بررسی فصل‌های مختلف زندگی این کارگردان بنام پرداخته شده است؛ این فیلم روز چهارشنبه 20 فروردین ساعت 15 از شبکه مستند پخش می‌شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما