شناسهٔ خبر: 39270699 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در بیستم فروردین

مژگان رساپور

انتخاب کاظم خاوازی به عنوان وزیر کشاورزی/ تاکید روحانی بر پرهیز از تبعیض میان کشورها از سوی صندوق بین‌المللی پول/ واکنش کدخدایی به اظهارنظر پمپئو/ توصیه رییسی به دادستان‌ها و قضات درباره کروناهای مجرمانه و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

صاحب‌خبر -

کاظم خاوازی وزیر شد

به گزارش ایسنا، بررسی صلاحیت کاظم خاوازی به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در جلسه علنی مجلس در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت. که در نهایت نمایندگان با ۱۹۶ رای موافق، ۱۵ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۱۵ نماینده حاضر به کاظم خاوازی به عنوان وزیر کشاورزی رای اعتماد دادند.

تشکر روحانی از نمایندگان برای رای اعتماد به وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

در پی رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی کشاورزی، رئیس جمهور در جلسه هیات دولت، از زحمات هیات رئیسه و اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دکتر کاظم خاوازی  قدردانی کرد.

دلیل حضور نیافتن رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد به وزیر کشاورزی

توضیحات حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور هم درباره دلیل حضور نیافتن رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد به وزیر کشاورزی ازخبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

 وی گفت: با توجه به تداخل جلسه امروز مجلس با جلسه هفتگی دولت و با توافق با نایب رئیس اول و هیات رئیسه مجلس،  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به جای رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی حضور می یابد.

صندوق بین‌المللی پول میان کشورها تبعیض قائل نشود/از مردم چیزی را پنهان نکردیم

تاکیدات رییس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت درباره عملکرد صندوق بین‌المللی پول نیز از خبرهای پر بازدید امروز بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی گفت: از همه مجامع بین‌المللی می‌خواهیم که به وظایف قانونی خود عمل کنند ما اگر درخواستی برای وام از صندوق بین‌المللی پول کرده‌ایم، اگر میان ما و دیگر کشورها تبعیض قائل شوند نه برای ما و نه برای افکار عمومی جهان قابل قبول نیست.

وی در بخش دیگری از صحبتهایش با اشاره به اینکه موج اول مبارزه با کرونا را پشت سر گذاشته‌ایم، تاکید کرد:  به عنوان دولت از ۳۰ بهمن متوجه ورود کرونا شدیم و در همان جلسه اعلام شد که خبر را به مردم بدهیم. آن روزی که به ما اعلام شد اول فقط در قم بود و روز بعد اراک را هم اعلام کردند که متوجه شدیم آن روز که ما فهمیدیم هم در قم شیوع یافته و هم از قم عبور یافته است. اکثر استان‌ها را هم که میپرسم می‌گویند روز یک یا دو اسفند این بیماری وارد استان شده است. ما از همان روز اول چیزی را از مردم عزیزمان پنهان نکردیم.

استقبال ظریف از طرح روسیه برای ایجاد «گذرگاه سبز» در برابر تحریم‌ها

وزیر امور خارجه کشورمان هم در توییتی از خودداری دولت آمریکا برای لغو تحریم‌های ایران انتقاد کرده و از طرح روسیه برای طرح‌هایی در راستای همکاری اقتصادی به جای تحریم‌ها استقبال کرد.

اخبار و نظراتی در ارتباط با موضوع تحریم ها را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

تلاش آمریکا برای ممانعت از درخواست ایران برای دریافت وام از صندوق بین‌المللی پول

دنیا باید با جدیت بیشتری خواستار رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران شود

یک سناتور آمریکایی: شهروندان ایرانی به خاطر تحریم‌های آمریکا جان خود را از دست می‌دهند

درخواست سفارت روسیه در آمریکا برای لغو «اقدامات محدودکننده غیرانسانی» علیه ایران

آمریکا جهانیان را با بحران جدی دیگری با عنوان فاجعه انسانی مواجه ساخته است

***

واکنش کدخدایی به اظهارنظر پمپئو

خبربعدی، واکنش سخنگوی شورای نگهبان نسبت به اظهارنظر پمپئو بود.

عباسعلی کدخدایی در توییتر نوشت:"رییس سازمان تروریستی سیا @secpompeo مدعی شده که نظام مردمی جمهوری اسلامی ایران باید تغییر کند! ایشان فراموش کرده ۴۱ سال پیش این اقدام انجام گرفت البته نه به توصیه ایشان، بلکه به دلیل دخالت غیرقانونی آمریکا، غارت منابع کشور و جنایت های بی شمار آنها نسبت به جوانان و مردم ایران. "

دادستان‌ها و قضات مراقبت کنند جامعه به کروناهای مجرمانه مبتلا نشود

توصیه های آیت الله رییسی در اولین جلسه شورای روسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استان‌ها در سال جدید، هم از دیگر اخبار پربازدید امروز بود.

رییس قوه قضاییه خطاب به دادستان‌ها و قضات با بیان اینکه انحصارگری، عدم وجود رقابت وعدم شفافیت ازموانع فراگیر احقاق حقوق عامه درکشور است که باید دادستان‌ها درجهت رفع آن اقدام کنند، تاکید کرد مراقبت کنند، جامعه به کروناهای مجرمانه مبتلا نشود.

دیگر اخبار در موضوع جهان پسا کرونا را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

در پساکرونا به گفت‌وگوی فراگیر ملی نیاز داریم

دولت از حالا به فکر معیشت مردم در پساکرونا باشد

بخش تولید، صنایع و اصناف با اقدامات حمایتی سر پا نگه داشته شوند

مجلس جبران خسارات مشاغل ناشی از کرونا را پیگیری می‌کند

کرونا همتی جهانی می طلبد

کشورها می‌توانند از تجربه ایران در مقابله با کرونا استفاده کنند

***

اجازه دولت مرکل به شعب بانک‌های ایرانی برای فعالیت در آلمان

سازمان ضدایرانی آمریکایی "اتحاد علیه ایران هسته‌ای" در گزارشی مدعی شد که دولت آنگلا مرکل، نخست‌وزیر آلمان به بانک‌های ایرانی تحریم‌شده از سوی آمریکا اجازه می‌دهد تا در آلمان فعالیت کنند.

 این خبر هم از اخبار مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

بغداد در درگیری تهران-واشنگتن بی طرف است

تاکید نخست وزیر مکلف عراق بر موضع طرف عراق در رابطه با درگیری‌های ایران و آمریکا هم از پربازدیدها بود.

عدنان الزرفی، تاکید کرد: ما در رابطه با درگیری آمریکا با ایران بی طرف هستیم و در راستای منافع اقتصادی عراق عمل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها دوست عراق هستند و برای این کشور فداکاری زیادی کردند، همچنین افزود که عراق باید روابط ش با کشورهای همسایه را تقویت کند و با آن ها روابط اقتصادی داشته باشد.

مشکلی با داشتن روابط همزمان با تهران و واشنگتن نداریم

در همین رابطه یکی از رهبران ائتلاف فتح عراق هم تاکید کرد: هیچ ممانعتی وجود ندارد که عراق همانند برخی کشورهای حاشیه خلیج(فارس) مثل عمان و قطر به طور همزمان روابط خوبی با ایران و آمریکا داشته باشد.

انتهای پیام

نظر شما