شناسهٔ خبر: 39270687 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

هشدار درباره نقشه امارات براي تکرار سناريوي ناامني «عدن» در «تعز»

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- ائتلاف ملی احزاب و گروه‌های سیاسی در استان تعز یمن به دولت مستعفی منصور هادی درباره تلاش امارات برای استقرار شبه نظامیان خود در این استان هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، احزاب یمنی مخالفت خود را با نقشه‌های امارات برای اعزام شبه نظامیان تحت امر خود به جنوب تعز اعلام و تاکید کردند که هر گونه حضور شبه نظامیان یا نیروهای نظامی غیرقانونی در استان تعز مردود و غیرقابل قبول است.
ائتلاف ملی احزاب و گروه‌های سیاسی تعز در بیانیه‌ای اعلام کرد که هر گونه حضور شبه نظامیان یا نیروهای نظامی خارج از چارچوب نهادهای قانونی مردود و غیرقابل قبول است و اهالی تعز با قدرت و اقتدار در برابر آنها مقاومت خواهند کرد.
به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، در این بیانیه آمده است هر گونه سوء استفاده از شرایط اقتصادی استان تعز از سوی هر طرف بومی یا منطقه‌ای برای سلطه گری شبه نظامیانی خارج از چارچوب نهاد حکومتی اصلا قابل قبول نیست.
این بیانیه به شبه نظامیان تحت فرماندهی طارق صالح برادرزاده علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن اشاره دارد که کشور امارات در حال جمایت از آنها است.
در این بیانیه از دولت محلی در تعز خواسته شده است اجازه ورود این شبه نظامیان را که به دنبال ایجاد ناامنی، بی ثباتی و تجزیه این کشور هستند، ندهد.
ائتلاف ملی احزاب یمنی در تعز در این بیانیه تاکید کرده است که رفتارهای امارات را که به زیان امنیت و ثبات یمن است رسوا می‌کند.
این احزاب از «عبد ربه منصور هادی: رئیس جمهور دولت مستعفی یمن خواست تدابیر لازم برای مقابله با ادامه وجود پادگان‌ها و شبه نظامیان خارج از کنترل دولت مستعفی و نهادهای آن در تعز را بگیرند.
پس از آنکه نیروهای صالح متهم شدند که مساحت وسیعی از خاک شهر المخا در استان تعز را به کنترل خود درآورده‌اند و آنجارا مقر اصلی خود قرار داده‌اند ائتلاف احزاب یمن بر ضرورت اقدام دولت منصور هادی و دولت محلی تعز برای ممانعت از تسلط این شیه نظامیان بر شهر المخا و دیگر شهرها و سواحل این استان تاکید کردند.
طی روزهای گذشته «علی المعمری» استاندار اسبق تعز نیروهای طارق صالح را متهم کرده بود که درصدد پیاده کردن نقشه‌های مشکوک امارات در تعز است به گونه‌ای که نیروهای خود را در الحجریه تعز مستقر کرده و می‌تواند علیه مقامات دولت محلی تعز کودتا کند شبیه اتفاقی که آگوست گذشته در عدن رخ داد.

نظر شما