شناسهٔ خبر: 39269905 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش قیمت ‌کالاها در استان مرکزی ‌رصد می‌شود

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: بعضا در تعداد محدود و معدودی از کالاها افزایش قیمت را به سبب تغییر نرخ ارز و یا شاید وضعیت افزایش بعضی مولفه‌ها داشتیم که قابل پیگیری و رصد است.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، جواد حسنی ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره جمع‌بندی موضوعات این جلسه اظهار داشت: در این جلسه بیشتر روند تامین و توزیع کالاهای اساسی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت، بحث شرایط عرضه شکر و قند در بازار و افزایش قیمت‌هایی که بعضا به سبب شرایط خاصی که اتفاق افتاده به وجود آمده، مورد رصد قرار گرفت.

وی افزود: در رابطه با مباحث حبوبات و شرایطی که در خصوص تامین و عرضه گوشت مرغ و گوشت قرمز در بازار شاهد بودیم، تقریبا روند عرضه کالا روند مناسب بوده و فراوانی خاص خود را داشته و مشکلی در تامین و عرضه هیچ نوع کالا نداشتیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: ذخیره‌سازی‌هایی که در سطح کشور و استان داشتیم از شرایط مطلوبی برخوردار بود، بعضا در تعداد محدود و معدودی از کالاها افزایش قیمت را به سبب تغییر نرخ ارز و یا شاید وضعیت افزایش بعضی مولفه‌ها داشتیم که قابل پیگیری و رصد بود.

حسنی بیان کرد: در حوزه پروتئینی مشکل خاصی نبود، قیمت‌های متداول، مصوب و شرایط فراوانی در عرضه را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که در موضوعات برخی از کالاهای وارداتی بود مقرر شد به صورت ریز مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و گزارش آن به ستاد تنظیم بازار ارائه شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی عنوان کرد: در بحث میوه و مرکبات ایام پایانی سال تنها استانی بودیم که خوشبختانه کل میزان میوه تامین‌شده و ذخیره‌شده که شامل یک‌هزار تن پرتقال و 500 تن سیب بود به طور کامل و 100 درصدی در شبکه خود تا امروز عرضه شد، تقریبا مقداری سیب باقیمانده که طی یکی دو روز آینده در غرفه‌های مربوطه عرضه می‌شود.

حسنی افزود: برای ایام قبل از ماه مبارک رمضان و به منظور عرضه برخی از کالاها مانند قند و شکر که صنوف تولیدی برای تولید اقلام ماه مبارک رمضان مصرف زیادی را دارند، تمهیداتی اندیشیده شد که تامین و عرضه انجام شود.

وی تصریح کرد: مشکلی در بحث شوینده‌ها و اقلام ضدعفونی نداریم، امیدواریم که با پیگیری و نظارت مستمر بتوانیم شرایط مطلوبی را درخصوص اعتمادسازی و ایمن‌سازی بازار برای خرید هم‌استانی‌ها داشته باشیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: درخصوص مواد ضدعفونی الکل هیچگونه مشکلی در بازار تامین و عرضه و قیمت وجود ندارد، در سطح استان منهای آنچه که از سازمان غذا و دارو برخی از شرکت‌ها شاید بگیرند، روزانه 3 هزار و 500 لیتر الکل در بخش‌های مختلف کارخانجات، دستگاه‌های دولتی، بسته‌بندی به صورت عرضه در داروخانه‌ها و بعضا در اصناف ضروری که باز هستند عرضه می‌شود.

حسنی ادامه داد: نیاز بخشی از استان‌ها را هم بنا به تناسب تامین می‌کنیم، چون بخش عمده‌ای از تولید الکل استان با حواله غذا و دارو متمرکز است و استان‌های دارای شرایط حاد را در حد توان کمک می‌کنیم.

وی عنوان کرد: تامین ماسک هم در تنها واحد تولیدی در زرندیه تولید می‌شود که به جز آن هم واحدهای تولیدی و صنفی بسیاری در سطح استان ایجاد شده که قابلیت تولید و عرضه روزانه حدود 150 هزار عدد ماسک را داریم که به جزتولید گروه‌های جهادی است و کمبودی وجود ندارد.

انتهای پیام/712/ش

نظر شما