شناسهٔ خبر: 39269828 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تفویض اختیار بیشتر به مدیران شهرستانی برای کاهش تردد مردم مازندران

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با اظهار اینکه سختگیری‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای همه اصناف به ویژه کسب وکارهایی که بیشتر با مردم سرو کار دارند از شنبه آینده بیشتر می‌شود، گفت: به منظور کاهش تردد مردم، اختیارات مدیران شهرستانی نیز بیشتر شده است.

صاحب‌خبر -

احمد حسین زادگان روز چهارشنبه پس از برگزاری جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا مازندران در جمع خبرنگاران به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر این که دو سوم کارکنان و اصناف با رعایت همه موازین بهداشتی و پروتکل ها از روز شنبه آینده بیست و سوم فروردین ماه فعالیت ها را شروع می کنند، بر لزوم افزایش کارآمدی کارکنان در ارائه خدمات اداری به مردم تاکید کرد.

استاندار مازندران تصریح کرد: همه کارکنان و مدیران دستگاه های اجرایی باید نسبت به ارائه خدمات صحیح به شهروندان توجه ویژه کنند تا بی دلیل کار مردم دچار پیچ و خم های اداری نشود و در واقع مراحل زاید اداری برای کاهش تردد و حضور در ادارات حذف شود. 

وی با اظهار این که بحث دورکاری به صورت هدفمند و تاثیرگذار در دستگاه های اداری استان نیز همچنان مورد تاکید و طبق برنامه ریزی مدیران باید دنبال شود ، گفت: موضوع ملاقات عمومی روزهای سه شنبه در ادارات نیز همچنان ممنوع است،اما برای پایش مستقیم و حل مشکلات مردم ، مدیران بیشتری از طریق سامانه صامد پاسخگویی را انجام می دهند.

استاندار مازندران توضیح داد: می توان مشکلات مردم را در روز سه شنبه که روز ملاقات عمومی بوده است را به صورت تلفنی ، پیامک و یا در فضای مجازی حل و فصل کرد و روابط عمومی های دستگاه های اجرایی باید این موضوع را به صورت جدی اطلاع رسانی و دنبال کنند.

حسین زادگان با بیان این نکته که از روز شنبه آینده رعایت فاصله در انجام فعالیت های کسب و کارهایی که طبق وزارت بهداشت و درمان مجاز اعلام می کند، ضروری است، گفت: ایجاد پیشخوان در صنوف با هدف رعایت فاصله باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی از همکاری همه اصناف مازندران در یک ماهه اخیر قدردانی کرد و در عین حال گفت: توقع داریم کسب و کارها طبق مقررات و پروتکل های بهداشتی ستاد ملی کرونا انجام شود و ما مجبور به برخورد نشویم.

استاندار مازندران با تاکید بر این که همه مصوبات ستاد ملی کرونا از طروق مختلف اطلاع رسانی می شود و انتظا داریم مردم نیز به صورت کامل رعایت و عملیاتی کنند، گفت: مشکلات مالی ناشی از توقف و کاهش کسب و کارهای بسیاری از صنوف و خستگی و سر رفتن حوصله مردم را درک می کنیم ، اما بدانید از روز شنبه همه مقررات سختگیرانه تر مورد توجه قرار می گیرد.

برگزاری برنامه های عمومی نیمه شعبان در مازندران ممنوع است 

استاندار مازندران ضمن تبریک میلادت حضرت قائم ( عج) برگزاری هر گونه برنامه عمومی از جمله نور افشانی  ، برپایی ایستگاه صلواتی وجشن  در اماکن عمومی  ممنوع دانست و گفت: البته با هماهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران برنامه های نیمه شعبان در  فضای مجازی مورد تاکید قرار گرفته است.

کشاورزی زراعی مهمترین دغدغه کرونایی مازندران 

استاندار مازندران یکی از مهمترین دغدغه کرونایی امروز استان را فعالیت کشاورزی به ویژه برداشت توت فرنگی و شالیکاری دانست و گفت: اگرچه با فعالیت کمیته روستایی پیشگیری و مقابله باویروس کرونا در همه شهرستان ها با محوریت مدیریت جهاد کشاورزی ، بخشداری ، خدمات کشاورزی ، دهیاران و شورای اسلامی در روستا به صورت روزانه فعال است اماخطر شیوع وجود دارد.

حسین زادگان بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی  در فعالیت های کشاورزی به ویژه بکار گیری کارگران تاکید کرد و بیان داشت: اکنون تاثیر رعایت مقولات بهداشتی در فعالیت های کشاورزی را شاهد هستیم، چراکه بررسی ها از کنترل و مهار این بیماری در سطح روستاها را نشان می دهد.

استاندار مازندران به اهمیت کار نشا کاری به صورت سنتی اشاره کرد و گفت: علاوه بر این که  به کار گیری کاران غیر بومی ممنوع است به هیچ عنوان کارگران بیمار نباید در مزارع کار کنند و افراد مشکوک به بیماری ویروس کرونا نیز نباید وراد مزارع شوند چراکه به شدت با این موارد برخورد می شود.

وی رعایت مقولات بهداشتی طبق پروتکل های کمیته روستایی پیشگیری و مقابله با کرونا استان را ضروری دانست و گفت: نحوه تردد ماشین آلات کشاورزی ، بکارگیری آن ، تهیه غذا و خوردن ناهار در فعالیت کشاورزی نیز باید تحت مراقبت جدی قرار بگیرد.

نماینده عالی دولت درمازندران با بیان اینکه مکانیزه شدن فعالیت های کشاورزی به ویژه نشاکاری مورد تاکید و توجه سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفته است، گفت: با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی تسهیلات ارزان قیمت برای تهیه دستگاه نشا کار در نظر گرفته شده است.

حسین زادگان گفت: مقرر شد تا بانک کشاورزی برای خرید ماشین های نشا کار در کمترین زمان ممکن تسهیلات لازم را در اختیارمتقاضیان قرار بدهد.

استاندارمازندران گفت: طبق پیش بینی جهاد کشاورزی سال گذشته حدود ۳۵درصد نشا کاری در استان مکانیزه بوده است که اگر امسال همه شرایط مهیا شود ، این رقم به ۵۰ درصد افزایش می یابد.

در حال حاضر طبق آمار رسمی جهاد کشاورزی مازندران حدود ۸۰ درصد از شخم و شیار ۲۱۵هزار هکتار از زمین های شالیزاری استان انجام شده و خزانه گیری این اراضی نیز به پایان رسیده  و نخستین نشا کاری نیز تا چند روز آینده شروع می شود.

مازندران با تولید سالانه حدود یک میلیون تن برنج سفید ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می کند.

نظر شما