شناسهٔ خبر: 39269572 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رییس کمیته اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی هیات فوتبال استان کرمان عنوان کرد:

برگزاری ۴۶۸ بازی فوتبال در استان کرمان در سال ۹۸/در تمام رده‌های سنی مسابقه برگزار کرده‌ایم/برگزاری ۲۷ دوره مربیگری و داوری در استان کرمان

رییس کمیته اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی هیات فوتبال استان کرمان از برگزاری ۴۶۸ بازی فوتبال در این استان تا پایان سال ۹۸ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ عرفان امیرخسروی به برگزاری ۴۶۸ مسابقه فوتبال طی سال ۹۸ در کرمان اشاره و عنوان کرد: ۱۰۲ بازی در لیگ برتر این استان طی ۱۷ هفته (هر هفته ۶ بازی) و در لیگ دسته اول نیز ۲۱ بازی (سه هفته و هر هفته هفت بازی) برگزار شده است.

وی به جزییات مسابقات برگزار شده استانی فوتبال در فصل ۹۹ - ۹۸ به همت کمیته مسابقات این هیات اشاره و تصریح کرد: رقابت‌های رده‌ سنی نونهالان با حضور ۱۷ تیم از ۲۷ تیر ماه تا ۱۰ آبان ماه ۹۸ برگزار شد.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی هیات فوتبال استان کرمان با اعلام اینکه در مجموع ۴۲ بازی طی سه مرحله انجام شد، بیان داشت: در پایان تیم‌های آینده سازان کرمان، مس شهربابک و امیران کرمان عناوین اول تا سوم مسابقات را از آن خود کردند.

وی گفت: رده سنی زیر ۱۵ سال نیز با حضور ۱۷ تیم از ۱۹ مرداد ماه تا سوم آبان ماه ۹۸ با انجام ۴۲ بازی در سه مرحله برگزار شد که در نهایت مس کرمان، شهرداری بروات و گل گهر سیرجان بر سکوهای اول تا سوم رقابت‌ها ایستادند.

امیرخسروی افزود: مسابقات رده‌ سنی نوجوانان نیز با حضور ۱۶ تیم از ۲۳ شهریور تا ۲۸ آذر ماه ۹۸ با ۳۸ بازی انجام شد که بدین ترتیب امیران کرمان، ذغالشویی زرند و شاهین کرمان در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: رقابت‌های رده سنی ۱۷ سال با حضور ۱۰ تیم از ۲ شهریور ماه تا ۲۹ آبان ماه ۹۸ با انجام ۲۷ بازی در سه مرحله برگزار شد که در نهایت مس کرمان، گل گهر سیرجان و مس شهربابک به مقام‌های اول تا سوم دست یافتند.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی هیات فوتبال استان کرمان عنوان کرد: رقابت‌های رده سنی جوانان با حضور ۲۵ تیم از پنجم مرداد ماه ۹۸ تا هفتم آذر ماه ۹۸ با انجام ۷۶ بازی برگزار شد که بر این اساس، تیم‌های آرمان گهر سیرجان، پرسپولیس منوجان و شهدای نوق رفسنجان اول تا سوم شدند.

امیرخسروی افزود: مسابقات رده سنی بزرگسالان مناطق نیز با حضور هشت تیم از هفت تا ۱۶ آذر ماه ۹۸ با انجام هشت بازی در سه منطقه پیگیری شد که در نهایت در منطقه شمال ‘تیم زنده یاد نوذری نوق’، منطقه جنوب ‘تیم سرخپوشان منوجان’ و در منظقه شرق ‘سرخابی نگین شرق فهرج’ عناوین قهرمانی رقابت‌ها را به خود اختصاص دادند.

وی به رقابت‌های لیگ یک بزرگسالان نیز اشاره و تصریح کرد: این مسابقات با حضور ۱۵ تیم از ۱۰ بهمن ماه ۹۸ آغاز شده است و هم اکنون در حال برگزاری است و این مسابقات در چهار منطقه به صورت دوره‌ای رفت و برگشت انجام می‌شوند.

وی گفت: لیگ برتر بزرگسالان نیز با حضور ۱۲ تیم از ۱۱ مهر ماه ۹۸ آغاز شده است و هم اکنون در حال برگزاری است و این رقابت‌ها در یک گروه به صورت دوره‌ای رفت و برگشت انجام می‌شوند.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی هیات فوتبال استان کرمان تصریح کرد: ریاست این هیات نظارت ویژه‌ای بر برگزاری مسابقات در تمام رده‌های سنی داشته‌اند و در آیین افتتاحیه یا اختتامیه اکثر رده‌ها حضور پیدا کرده‌اند و همین موضوع سبب دلگرمی همکاران و عوامل اجرایی رقابت‌ها شده و بازیکنان نیز با روحیه بالاتری در رقابت‌ها شرکت می‌کردند.

وی با اعلام اینکه بیش از ۲۰۰ بازی فوتسال در رده‌های سنی مختلف در این استان برگزار شده است، گفت: لیگ یک نونهالان فوتسال استان کرمان با حضور ۱۳ تیم ۱۸ تا ۲۲ مرداد ماه ۹۸ به میزبانی کرمان برگزار شد.

امیرخسروی افزود: در پایان این رقابت‌ها، فجر بروات و یاران سیرجان به لیگ برتر نونهالان استان صعود کردند.

وی تصریح کرد: لیگ یک نوجوانان استان کرمان نیز با حضور ۱۰ تیم ۲ تا ۶ شهریور ماه ۹۸ به میزبانی انار برگزار شد که در پایان تیم‌های ثامن جیرفت و المهدی انار به لیگ برتر نوجوانان استان راه یافتند.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی هیات فوتبال استان کرمان اظهار داشت: لیگ یک جوانان استان کرمان هم با حضور چهار تیم ۲۵ و ۲۶ شهریور ماه ۹۸ به میزبانی جیرفت برگزار شد که در پایان تیم‌های هلیل جیرفت و شهدای اصناف رفسنجان به لیگ برتر صعود کردند.

وی گفت: لیگ برتر بزرگسالان استان کرمان نیز با حضور ۱۱ تیم از یکم مهرماه تا ۲۵ بهمن ماه ۹۸ برگزار شد که در پایان تیم تغلیظ سرچشمه عنوان قهرمانی رقابت‌ها را از آن خود کرد.

امیرخسروی افزود: لیگ مناطق استان کرمان هم با حضور چهار تیم، ۲۶ و ۲۷ دی ماه ۹۸ به میزبانی شهرستان راور برگزار شد که در پایان‌های تیم‌های اندوهجرد و راور به لیگ یک راه یافتند.

وی به مسابقات کلانشهرها که به همت شهرداری کرمان برگزار شد نیز اشاره و تصریح کرد: این رقابت‌ها با عوامل اجرایی هیات فوتبال استان از ۲۵ تا ۲۹ آذر ماه ۹۸ با حضور ۱۱ تیم به میزبانی کرمان برگزار شد که در پایان این مسابقات با قهرمانی تیم تبریز پایان یافت.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی هیات فوتبال استان کرمان ادامه داد: مرحله نخست طرح استعدادیابی رده‌های سنی فوتسال نیز ۱۲ دی ماه ۹۸ با حضور ۱۳۵ شرکت کننده با حضور استعدادیابان استان به میزبانی کرمان برگزار شد.

وی گفت: مراسم قرعه کشی لیگ یک فوتسال کشور هم ۲۵ مرداد ماه ۹۸ با حضور کلیه سرپرستان تیم‌های لیگ یک و مسئولان پیشکسوتان کرمان به میزبانی کرمان برگزار شد.

امیرخسروی توجه بیش از اندازه ریاست هیات فوتبال استان کرمان به فوتسال را ستود و گفت: در استان کرمان هیچ وقت به این اندازه به فوتسال اهمیت داده نمی‌شد و ۲ سال گذشته به دلیل نگاه ویژه شخص اول فوتبال استان به این رشته ورزشی اقدامات بزرگی انجام داده‌ایم که ثمرات آن را در سالیان آینده برداشت خواهیم کرد.

وی به حضور فولاد سیرجان ایرانیان اشاره و عنوان کرد: امسال ۲ تیم خوب در لیگ دسته اول فوتسال کشور داشتیم که تیم فولاد سیرجان ایرانیان با کادر و بازیکنانی بومی از مدعیان اصلی صعود به لیگ برتر است.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی هیات فوتبال استان کرمان با بیان این که کرمان به عنوان میزبانِ برگزاری مسابقه فینال لیگ برتر فوتسال کشور انتخاب شده بود، عنوان کرد: طبق تصمیم هیات رییسه سازمان لیگ فوتسال و با هماهنگی مدیران چهار باشگاه صعود کننده  به مرحله پلی‌اف قرار بود که فینال لیگ برتر فوتسال در شهر کرمان و به یاد سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شود، به دلیل شیوع بیماری ویروس کرونا به تعویق افتاد.

وی با اعلام  این که ۱۳ دوره مربیگری، ۸ دوره داوری و ۶ دوره دانش افزایی به همت این هیات طی سال ۹۸ برگزار شده، گفت: طی سال ۹۸، ۱۳ دوره مربیگری با حضور ۲۵۰ شرکت کننده در سراسر استان برگزار شده است.

امیرخسروی برگزاری دوره مربیگری سطح یک فوتسال بانوان ایران با تدریس لیلا اقبالی به میزبانی جیرفت، مربیگری فوتبال درجه D آقایان با تدریس صادق نژادباقری و حمید حاج اسمعیل‌زاده به میزبانی شهرستان‌های رفسنجان، راور، شهربابک، کرمان و سیرجان، دوره مربیگری سطح یک فوتسال آقایان ایران با تدریس احسان روشن ضمیر، محمد نورمحیا و سهراب خدیر، به میزبانی شهرستان‌های کرمان، زرند، جیرفت، سیرجان، بافت و فهرج و مربیگری سطح ۲ فوتسال آسیا با تدریس ابوالقاسم عارفیان به میزبانی کرمان را از جمله‌ این دوره‌ها برشمرد.

وی با اشاره به اینکه ۸ دوره داوری با حضور ۲۳۲ شرکت کننده از سراسر استان طی سال ۹۸ برگزار شد، افزود: دوره‌های داوری درجه دو و درجه سه فوتبال و داوری درجه فوتسال به میزبانی شهرستان‌های انار، سیرجان، راور، کرمان، رفسنجان و راور با تدریس علیرضا کهوری و کورش هاشمی از جمله دوره‌های مذکورند.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی هیات فوتبال استان کرمان برگزاری ۶ دوره دانش افزایی با حضور ۳۴۳ شرکت کننده از سراسر استان طی سال ۹۸ را از دیگر برنامه‌های کمیته آموزش این هیئت عنوان و تصریح کرد: بر این اساس، طی سال ۹۸، دوره‌های دانش افزایی مربیان A و B حرفه‌ای فوتبال آسیا با تدریس اصغر مازیار، دانش افزایی و توجیهی مربیان و داوران با تدریس علیرضا کهوری، دانش افزایی مربیان فوتسال استان با تدریس ابوالقاسم عارفیان، دانش افزایی و توجیهی مربیان با تدریس مجید جلالی، دانش افزایی و توجیهی مربیان دروازه بانی با تدریس مهدیه مولایی و دانش افزایی و توجیهی مربیان با تدریس اکبر محمدی و بیژن عزیزی به میزبانی شهرستان‌های مختلف استان کرمان برگزار شد.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما