شناسهٔ خبر: 39269481 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

عربستان سعودی، منبع اصلی انتشار عکس‌های شخصی مالک «واشنگتن پست»

متهم پرونده انتشار عکس‌های شخصی یکی از سرمایه‌داران آمریکایی گفت، احتمالاً منبع اصلی این عکس‌ها عربستان سعودی است.

صاحب‌خبر -

العالم _ عربستان سعودی

«مایکل سانچز» متهم پرونده نشر عکس‌های خصوصی «جف بزوس» ثروتمندترین مرد جهان و مالک روزنامه «واشنگتن پست» اعتراف کرد منبع اصلی این عکس‌ها عربستان سعودی است.

به نوشته نشریه «بیزنس اینسایدر»، سانچز، متهم این پرونده، از یکی از شرکت‌های مرتبط با نشریه «نشنال اینکویرر» که او را به‌عنوان منبع اصلی انتشار عکس‌های شخصی بزوس عنوان کرده بود، شکایت کرده است.

سانچز همچنین عنوان کرد به احتمال زیاد این عکس‌ها از طریق هک تلفن همراه بزوس توسط سعودی‌ها منتشر شده‌اند.

سانچز برادر شخصی است که رابطه‌اش با بزوس در گزارشی ۱۲ صفحه‌ای در نشنال اینکویرر منتشر شده بود. او گفت وجود رابطه بین این دو فرد را تأیید کرده است اما منبع عکس‌ها نیست.

بزوس پس از انتشار این گزارش، «گوین دی بکر» را به‌عنوان مشاور امنیتی استخدام کرد تا منبع اصلی آن را بیابد. هنگامی که تحقیقات بکر به سمت سانچز و سعودی‌ها متمایل شد، نشنال اینکویرر در بیانیه‌ای اعلام کرد تنها منبع این گزارش سانچز بوده است.

سانچز می‌گوید نشنال اینکویرر از توافق عدم پیگرد قانونی برخوردار است. این امتیاز زمانی به این نشریه داده شد که سعی کرد زنانی که قرار بود به داشتن رابطه با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شهادت دهند، ساکت کند.

مالک این نشریه از دوستان صمیمی ترامپ است که همواره سیاست‌های دولتش از سوی واشنگتن پست مورد انتقاد قرار گرفته است.

واشنگتن پست همچنین مقالات زیادی را درخصوص اقدامات «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در نقض قوانین حقوق بشر و آزادی بیان در عربستان سعودی منتشر کرده است.

«جمال خاشقچی» یکی از ستون‌نویس‌های واشنگتن پست که به انتقاد از سیاست‌های بن سلمان می‌پرداخت، چندی پیش در سفارت عربستان سعودی در ترکیه به طرز فجیعی به قتل رسید.

پیش‌تر روزنامه «گاردین» در گزارشی نوشته بود، شخص بن سلمان با ارسال یک پیغام در واتس اَپ به تلفن جف بزوس، تلفن او را هک کرده است. پیغامی که ولی‌عهد سعودی ارسال کرده حاوی یک فایل ویدئویی بوده که در آن یک ویروس مخفی وجود داشت.

گاردین در یک گزارش جنجالی دیگر نوشت، از یک نرم‌افزار ساخت شرکتی صهیونیستی، برای هک تلفن همراه بزوس و مقامات دولتی چند کشور دیگر استفاده شده است.

فارس

نظر شما