شناسهٔ خبر: 39269412 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

اولویت اختصاص ماسک‌ به کادر درمان

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان گفت: ماسک‌های تولید شده در این استان بیشتر به سنگربان‌های خط مقدم یعنی کادر پزشکی، درمانی و پرستاران اختصاص داده می‌شود و کمتر به داروخانه‌ها می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی حسینی نژاد افزود: اولویت توزیع ماسک در کرمان بر اساس مصوبه برای داروخانه‌ها نبود.

وی اظهار کرد: طبق گزارشی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ارائه کرده است متوسط ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار عدد ماسک نیاز این استان است. بر اساس پروتکل و دستورالعمل‌های ملی، ماسک و دستکش سهمیه‌بندی و در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار داده می‌شود.

حسینی نژاد تصریح کرد: تقریبا حدود ۵۰ هزار عدد ماسک نیاز استان را تولیدی‌های استان تامین میکنند و بقیه نیاز استان در اختیار خود دانشگاه علوم پزشکی است.

رئیس سازمان صمت شمال استان کرمان توضیح داد: اولویت آن است که عموما بین سنگربان‌های خط مقدم یعنی کادر پزشکی، پرستاران و درمانی استان ماسک‌ها توزیع شود بنابراین کمتر به داروخانه‌ها می‌رسد و از طرفی نیز اولویت این ۵۰ هزار عدد ماسک برای دستگاه‌هایی است که بیشتر با مردم در ارتباط هستند از جمله نیروی انتظامی و راه‌آهن.

او ادامه داد: قیمت دو مدل ماسکی که در استان توسط واحدهای تولیدی، کمیته امداد و سپاه تولید می‌شود به استناد مصوبه ستاد کرونا در استان ماسک دولایه با قیمت ۹۵۰ تومان و ماسک سه لایه با قیمت ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

حسینی نژاد گفت: ما به طور متوسط روزانه بالای ۵۰ هزار عدد ماسک توسط واحدهای تولیدی استان(صنعتی و معدنی) و همچنین سپاه و کمیته امداد امام خمینی(ره) تولید می‌کنیم که این آمار روزانه را در اختیار بازرسی استانداری و ستاد کرونا قرار می‌دهیم.

رئیس سازمان صمت شمال استان بیان کرد: ما به طور متوسط روزانه، ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر الکل ۹۶ درصد تولید می کنیم و با کمک مجموعه سپاه و دانشگاه ۱۸ هزار لیتر الکل به صورت ویژه به استان آمد که با کمک یکی از واحدهای تولیدی تبدیل به حدود ۲۴ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده شد.

او ادامه داد: این مواد ضدعفونی براساس مصوبه ستاد کرونا یک کارگروه متشکل از سازمان صمت، دانشگاه علوم پزشکی و سپاه تشکیل شده است، ۵۰ درصد در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی و ۵۰ درصد نیز در اختیار دانشگاه‌هایی که از طریق سایت دانشگاه علوم پزشکی ثبت نام کرده بودند، قرار گرفت.

نظر شما