شناسهٔ خبر: 39269345 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پیشتازان مقابله با کروناویروس استان سمنان از منظر جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان و جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا از نهادهای دینی و مذهبی، به‌عنوان پیشتازان مقابله با بیماری کروناویروس در استان سمنان نام برد.

صاحب‌خبر -

حبیب‌الله خجسته‌پور آئین معارفه بازرس کل استان سمنان، اظهار کرد: پیشتاز مقابله با بیماری کرونا در استان، نهادهای دینی و مذهبی ما بودند که علی رغم حساسیت‌های بسیار زیاد مذهبی که در این استان وجود دارد، نماز جماعات و بقاع متبرکه در جهت حفظ سلامت مردم تعطیل شد و اگر این پیشتازی نبود، دیگران به سرعت به این طرح و مقابله با کرونا ملحق نمی شدند.

وی با بیان اینکه همه افراد جامعه امروز به نوعی در این مقابله و مبارزه شراکت کرده و سهیم هستند، افزود: از خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا که پزشکان، پرستاران، بهورزان و بهکاران و تمامی نیروهای دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستان های مختص این مقوله هستند تا مجموعه مدیریت‌های کشوری و استانی، انتظامی، نظامی، امدادگران و تمام کسانی‌که امروز پایبند شعار در خانه ماندن هستند، در این مقابله، پیشگیری و مبارزه سهیم هستند و امیدواریم .

جانشین ستاد استانی مقابله با کرونای استان اظهار امیدواری کرد: نتیجه این تلاش‌ها و صبرهایی که مردم صبور استان انجام می‌دهند، پایان و مهار و کنترل این بیماری نوپدید باشد.

خجسته پور تاکید کرد: عوامل مختلف استان سمنان در ستاد استانی مبارزه با کرونا به ریاست شخص استاندار، کارنامه قابل قبولی را تا این لحظه داشتند، امروز ما در مرحله مدیریت مقابله با این بیماری از روزهای نخست اسفند ماه که امر مقابله آغاز شد، به توقیفات خوبی دست یافتیم اما تا مرحله کنترل و مهار همچنان باید تلاش کنیم که انشالله هرچه سریعتر به این مهم دست یابیم.

وی افزود:در بیستم اسفندماه سال گذشته، ۵۲۶ بیمار در چهار بیمارستان اختصاصی کرونا در استان بستری بودند که امروز این تعداد به ۱۵۸ بیمار بستری رسیده و کاهش بسیار قابل توجهی داشتیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: همراهی مردم با اخلاق و فهیم استان با ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا و توجه به توصیه‌ها و همچنین اقدامات مدیریتی، پزشکی، درمانی و بهداشتی که با حضور تمامی دستگاه‌ها در استان از ابتدا تا به امروز انجام شد، از عوامل اصلی این موفقیت است که جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی با ابراز رضایت از عملکرد بازرسی در استان اضافه کرد: سازمان بازرسی به دنبال نظارت جامع و دقیق و شناسایی معایب و ارائه راهکار در جهت برطرف شدن آن است که این دومورد به خوبی در استان تاکنون انجام شده و انشالله این رویه نیز ادامه خواهد داشت.

خجسته‌پور تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی ما به دنبال پایین آوردن قدرت ریسک پذیری مدیرانمان و مُج گیری از آنها نیستند.

معاون استاندار سمنان با اشاره به شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری بر جهش تولید در سال جاری گفت:جهش در مدیریت و تولید بدون ریسک پذیری و تصمیم گیری قطعا محقق نخواهد شد و ما را به سرمنزل مقصود نمیرساند و لازم است مدیران قدرت ریسک پدیری داشته باشند تا بتوانیم به مدیریت جهادی و جهش در تولید دست یابیم و جایی که این مهم را روان می کند، همراهی و همگامی دستگاه های نظارتی و محاسباتی است.

به گزارش ایسنا در این آیین که با حضور حجت الاسلام عرب انصاری، معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی بازرسی کل کشوربرگزار شد حجت الاسلام رشید زاده به عنوان بازرس کل جدید استان سمنان معارفه و از نوری، سرپرست اداره کل بازرسی استان تقدیر شد.

انتهای پیام

نظر شما