شناسهٔ خبر: 39269300 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار تهران:

جهش تولید بر مبنای اسناد توسعه‌ای در استان تهران پیگیری شود

تهران- استاندار تهران با تاکید بر تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی جهت آماده شدن دوران پساکرونا گفت: جهش تولید بر مبنای اسناد توسعه‌ای در استان تهران پیگیری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی ظهر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به اینکه کرونا از زوایای مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برای همه کشورها دارای آثار است اظهار داشت: تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی جهت آماده شدن دوران پساکرونا بسیار با اهمیت است.

محسنی بندپی با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی افزود: در این شرایط شاهد زیان‌هایی برای فعالان بخش خصوصی بوده‌ایم و بیکاری کارگران و تمایل آنها برای دریافت بیمه بیکاری نیز مواردی است که از شیوع کرونا حاصل شده و از سوی دیگر با وجود تحریم‌های اقتصادی نیز باید برای کاهش زیان‌های کرونا و جهش تولید برنامه ریزی کنیم.

استاندار تهران بیان داشت: استان تهران دارای شرایط خاصی است چرا که قرار گرفتن ۳۵ هزار واحد تولیدی، ۲۰ درصد اقتصاد کشور و ۶۰ درصد تأمین مالیات کشور را به عهده دارد لذا با تحول اقتصاد این استان می‌توانیم شاهد تحول اقتصاد کشور نیز باشیم.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان به نظام سلامت کمک کرده‌ایم تا برای حفظ جان شهروندان هزینه شود گفت: فعالین اقتصادی استان تهران نیز با بروز بیماری کرونا نگاه ویژه ای به بخش سلامت داشتند و بسیاری از واحدها به سمت تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده رفتند، ضمن اینکه فرمانداران استان تهران نیز از ارزش افزوده دهیاری‌ها به نظام سلامت کمک کردند تا برای بهبود سلامت همان شهرستان هزینه شود.

استاندار تهران با تاکید بر انسجام و هماهنگی با مدیریت بانک‌ها در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی گفت: از معاون هماهنگی امور اقتصادی می‌خواهیم که با توجه به سال جهش تولید و شرایط استان تهران، تحلیل شرایط و پیشبرد اقدامات را بر مبنای سند آمایش استان، سند توسعه شهرستان‌ها و سند آسیب‌های اجتماعی شهرستان پیگیری کنند تا مزیت‌های هر شهرستان لحاظ شود و تعامل با فعالان بخش خصوصی تداوم یافته و مشارکت سرمایه گذاری داخلی و خارجی مورد توجه باشد.

نظر شما