شناسهٔ خبر: 39269254 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توزیع بسته‌های حمایتی به همت مراکز افق بقاع متبرکه کاشان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان از توزیع بسته‌های حمایتی بین خانوار‌های کاشانی با توجه به شیوع ویروس کرونا در این شهرستان و ایام نوروز به همت مراکز افق بقاع متبرکه کاشان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مسلم محمودزاده،  رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: این بسته‌های حمایتی ارزاق شامل برنج، مرغ، حبوبات، گوشت، ماکارونی و ... بین ۳۶۵خانوار و همچنین ۲۸۲۰ بسته‌های بهداشتی شامل ماسک، مواد ضد عفونی و ... نیز در بین خانوار‌های محدوده بقاع متبرکه توزیع شد.

او، تصریح کرد:این بسته‌های حمایتی ارزاق به همت مراکز افق بقاع متبرکه امامزاده سلطان امیر احمدبن موسی المبرقع (ع) کاشان، امامزاده علی بن باقر علیه السلام مشهداردهال، امامزاده، ولی بن موسی علیه السلام راوند، امامزاده ابراهیم (ع) فین و با بهره مندی از ظرفیت خیرین با ارزشی بیش از ۹۳۰میلیون ریال تهیه و در یکماه اخیر در بین خانواده‌های آسیب پذیرکاشان، راوند و مشهداردهال توزیع شده است.

به گفته او، ارزش بسته بهداشتی توزیع شده نیز بالغ بر یکصد میلیون ریال بوده است.



ضد عفونی کردن محدوده و محلات حرم‌های مطهر

 


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان، ضد عفونی کردن بقاع متبرکه بویژه محدوده و محلات حرم‌های مطهر را از دیگر اقدامات اینگونه بقاع متبرکه برشمرد و گفت: در این عملیات که توسط قرارگاه‌های جهادی امامزاده عبدالله (ع) لتحر و دیگر بقاع متبرکه نام برده انجام شد.

محمودزاده، افزود: بیش از ۱۶۴۰۰لیتر مواد ضد عفونی کننده به ارزشی بیش از ۱۶۰میلیون ریال در این عملیات ضدعفونی سازی محلات مصرف و محلات اطراف بقاع متبرکه نیز بطور خودجوش ضد عفونی شده است.
 
 


پخش ۳۰برنامه مرکز افق بقاع متبرکه در  ایام موالید شعبانیه بصورت مجازی 

 
 

او، در ادامه یادآورشد: همچنین با توجه به اینکه همه ساله در ایام نوروز و موالید رجب و شعبانیه مراسم جشن‌های مختلفی در سطح گسترده در بقاع متبرکه برگزار میشد بیش از ۳۰ ویژه برنامه توسط مراکز افق بقاع متبرکه از کنار مضجع شریف امامزادگان تهیه و بطور همزمان از شبکه‌های مجازی پخش شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

به گفته او، ویژه برنامه‌های نوروزی امامزاده سلطان امیراحمد علیه السلام کاشان هر شب به مدت ۱۵شب و بقاع متبرکه علی بن باقر علیه السلام مشهداردهال و، ولی بن موسی الکاظم علیه السلام راوند نیز در روز‌های جشن مراسم مختلفی داشتند.

شایان ذکر است: کاشان دارای ۱۲۰بقعه متبرکه و امامزاده میباشد که با شیوع ویروس کرونا درب حرم‌های مطهر به جهت جلوگیری از تجمع و انتشار این ویروس به استناد مصوبه ستاد بحران بسته شد.
 
انتهای پیام/ی

نظر شما