شناسهٔ خبر: 39269247 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار زنجان:

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا پایان فروردین ادامه دارد

استاندار زنجان گفت: طی دو روز آینده مردم از خانه بیرون نیایند تا بتوانیم زنجیره انتقال را مدیریت کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان، فتح‌الله حقیقی صبح امروز (۲۰ فروردین) در جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونا در استان زنجان افزود: اجرای طرح‌های فاصله‌گذاری اجتماعی و نمونه‌گیری سرپایی نتایج مثبتی در پی داشت که لازم است مردم همچنان مراعات کنند و به دستورالعمل‌های اعلامی از سوی وزارت بهداشت عمل کنند.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با اشاره به اجرای طرح نمونه‌گیری بیماران سرپایی برای بیماری‌یابی، تصریح کرد: استان زنجان به‌عنوان پایلوت انتخاب شد تا مراجعه افراد به بیمارستان‌ها کاهش یابد و علاوه بر آن متوجه شدیم برخی از مناطق استان که سفید بودند، درصد قابل توجهی از جمعیت آن‌ها کرونا مثبت هستند و در خانه‌ها قرنطینه شدند.

استاندار زنجان ضمن تبریک میلاد با سعادت امام زمان (عج)، تاکید کرد: هیچ برنامه تجمعی برای برگزاری جشن این روز بزرگ نخواهیم داشت و امیدواریم همه هیئات مذهبی استان این موضوع را رعایت کنند و در ضمن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا پایان فروردین با قوت و قدرت اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: اگر امروز دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود و مردم بدون دغدغه در شهر تردد کنند آثار آن چند روز دیگر مشخص خواهد شد و چیزی جز افزایش تعداد مبتلایان به کرونا نیست، پس نباید کرونا را شوخی گرفت.

حقیقی ادامه داد: با همراهی مردم توانسته‌ایم کرونا را مدیریت کنیم و نمونه بارز آن روز ۱۳ فروردین بود که مردم با اخلاق ما از خانه‌ها بیرون نیامدند و طبق آمار توانسته‌ایم ۵۴ درصد بستری بیماران در بیمارستان‌ها را کاهش دهیم.

استاندار زنجان همچنین از فرمانداران خواست مبادی ورودی و خروجی شهرها را با دقت و سخت‌گیری تمام کنترل کنند و هیچ خودروی غیربومی حق ورود به شهرهای استان زنجان را ندارد.

انتهای پیام

نظر شما