شناسهٔ خبر: 39269233 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

استاندار کردستان:

منطقە ویژە اقتصادی بانە و شهرک صنعتی سرنجیانە سنندج باید بە بهرە‌برداری برسند

استاندار کردستان گفت: توان مدیریتی و اعتباری استان باید صرف طرح‌ها و پروژە هایی شود کە قابلیت اجرایی داشتە باشد و در زمان مشخص بە بهرە‌برداری برسند.

صاحب‌خبر -

بە گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، بهمن مرادنیا در سومین جلسه اقتصاد مقاومتی استان که به بررسی و تصمیم گیری در خصوص پروژه های مهم و سازگار با شعار سال برای اتمام اختصاص داشت، اظهار داشت: در استان به جای اینکه تعداد زیادی پروژه پراکنده داشته باشیم لازم است چند پروژه مهم و اثرگذار را در دستور کار قرار دهیم و آنها را در مدت زمان مشخص به بهره برداری برسانیم.
وی با بیان اینکه ما در کردستان دنبال ایجاد صنایعی هستیم که اشتغال پایدار به دنبال داشته باشند، افزود: پروژه های صنعتی بزرگی که برای استان تعریف شده، بخش زیادی از کارهایشان که نیازمند پیگیری های فراوان بوده انجام شده است که نمونه آن تامین اعتبار و خوراک برای پتروشیمی بعث کردستان بوده که با عادی شدن وضعیت کشور عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
استاندار کردستان در ادامه سخنان خود بر ضرورت اتمام و واگذاری منطقه ویژه اقتصادی بانه و شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج شد و گفت: سال گذشته ما ۱٨ میلیارد تومان از اعتبارات استان را به اتمام این شهرک ها اختصاص دادیم و قرار شد شرکت شهرک های کشور هم معادل همین رقم را اختصاص دهد که این کار را نکرده است.
مرادنیا تصریح کرد: لازم است شرکت شهرک های صنعتی استان بصورت جدی پیگیر دریافت و هزینه کرد این اعتبارات شود و این دو شهرک در سالجاری به اتمام برسند و به سرمایه گذاران واگذار شود.
وی همچنین خواستار توجه بیشتر به زیر ساخت های صنایع دستی و گردشگری شد و اظهار کرد: ما قرار است در استان برنامه ها و مراسم های ملی و بین المللی داشته باشیم و عملا امکانات گردشگری جوابگوی این برنامه ها نیست.
استاندار کردستان یادآور شد: در سنندج هتل هایی که برای ساخت تسهیلات دریافت کرده اند باید در کمترین زمان به بهره برداری برسند، چرا که معتقدیم ساخت هتل در خدمت توسعه استان است.

48

برچسب‌ها:

نظر شما