شناسهٔ خبر: 39269232 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

اولین اهنگ رپ که در صدا و سیما پخش شد از روی کدوم اهنگ خواننده رپ اسکی رفته شد؟

2pac Makaveli

صاحب‌خبر -

سلام دوستان گرامی امیدوارم حالتون خوب باشه

ایندفعه گفتم شاید براتون جالب باشه که بدونید اولین اهنگ رپی که در صدا و سیما خوانده شد و پخش شد از کدوم اهنگ غربی اسکی رفته شد و کپی برداری شده و خواننده این اثر کیست و متعلق به چه برنامه تلوزیونی هست.

اولین اهنگ رپی که در صدا سیما پخش شد مربوط به سال 85 هست که رضا عطاران و  مجموعهٔ تلویزیونی  متهم گریخت موسیقی رپ رو  اجرا کرد. من که با این مجموعه طنز خیلی خاطره دارم و هر وقت اهنگ این مجموعه رو می شنوم یاد دوران کودکی خودم می افتم شما رو نمیدونم.این اهنگ رو می تونید از طریق لینک توی باکس دانلودش کنید یا انلاین گوشش بدهید.

اهنگ مجموعه متهم گریخت

اهنگ مجموعه متهم گریخت کپی برداری شده از اهنگ smile توپاک شکور و اسکارفیس به وضوح می تونید کپی برداری اهنگ متهم گریخت  رو از این اهنگ بفهمید. اهنگ رو می تونید از طریق لینک زیر که تو باکس قرار می دهم گوش کنید.

smile

در اخر هم بگم هیچ خورده ای نمیشه به این کارشون گرفت چون این کار اوایل اینکه رپ تو ایران رواج گرفت ضبط شده. به نظرم خیلی از خانواده از طریق همین اهنگ با این نوع سبک موسیقی اشنا شدن و به نظرم رپ فارس به این کار رضا عطارن مدیون هست.

در اخر هم یک گله ای هم از وزارت ارشاد بکنیم چرا که اجازه میده همچین کار هایی تو تلوزیون پخش بشه ولی نمی گذاره که خواننده های رپ تو ایران هم با یک چارچوب خاصی کار کنن حداقل. 

امیدوارم از این پست خوشتون امده باشه هرچند که کوتاه و بسیار مختصر بود.

به امید ازادی رپ در ایران و دستگیر نشدن هنرمندان این سبک به خاطر نوع موسیقی که اجرا می کنن.

نظر شما