شناسهٔ خبر: 39268456 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خدمت رسانی ۴۰۲ گروه جهادی تخصصی درمانی و بهداشتی در راستای مقابله با کرونا

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه گفت : تاکنون ۴۰۲ گروه جهادی تخصصی درمانی و بهداشتی در قالب گروه‌های ۲ نفره و پنج نفره در خدمت نظام سلامت استان در راستای مقابله با کرونا بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،کامران هزارخانی مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه در خصوص اقدامات انجام شده از سوی سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه از تاریخ ۱۵ اسفندماه ۹۸ تا به امروز در راستای مقابله با کرونا، گفت : از ابتدای کار، گروه‌های جهادی و بسیج در سطح محلات و شهرستان‌های استان به تفکیک، یک‌سری اقدامات را همگام با ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا انجام داده‌اند.

او به ضدعفونی حدود ۱۳ هزار و ۶۷۳ نقطه از استان اشاره کرد و گفت : بسیج نسبت به ضدعفونی مساجد، اماکن مذهبی، اماکن عمومی، بیمارستا‌ن‌ها، ترمینال‌ها، معابر، بانک‌ها، عابر بانک و جا‌هایی که عبور و مرور مردم است، اقدام کرده است.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه، از توزیع ۶ هزار و ۶۵۳ بسته اقلام بهداشتی و ضدعفونی خبر داد و افزود: ۱۴۰ هزار ماسک و ۳۰ هزار جفت دستکش بین مردم به خصوص محله‌های فقیرنشین، حاشیه‌نشین و روستا‌ها توزیع شده است.

او در خصوص توزیع مواد ضدعفونی کننده سطوح در استان ادامه داد: حدود ۸۶ هزار لیتر تا به امروز در سطح استان توزیع شده به طوریکه روزانه ۵ هزار بطری نیم‌لیتری از این مواد ضدعفونی در اختیار شهرستان‌ها قرار می‌گیرد.

هزارخانی گفت: ۴۰۲ گروه جهادی تخصصی درمانی تا به امروز در قالب گروه‌های ۲ نفره و پنج نفره زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی در استان، بکارگیری شده است.

شرکت ۱۱ هزار و ۶۷ نفرروز در گروه‌های جهادی، توزیع ۱۱ هزار و ۶۷۱ بروشور برای آگاهی مردم و آموزش چهره به چهره عمومی ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از دیگر اقدامات مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه در این ایام بوده، که هزارخانی به آن اشاره کرد.

او اشاره‌ای نیز به فعالیت این سازمان در حوزه تولید داشت و گفت: با فعالسازی ۲۲ کارگاه تولید ماسک با تولید روزانه ۳۳ هزار ماسک، این نوید را به مردم استان می‌دهیم که در آینده در عرصه‌های تولید به صورت جهادی در خدمت آن‌ها هستیم.

او با بیان اینکه سپاه و بسیج استان تا نابودی کامل این ویروس منحوس در کنار مردم هستند، ادامه داد: به فرمایش مقام معظم رهبری این را به عنوان یک رزمایش در سالی که به عنوان جهش تولید است در دستور کار داریم و در خدمت مردم هستیم .

انتهای پیام/د

نظر شما