شناسهٔ خبر: 39268334 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ارسال ۱۶ طرح پژوهشی کرونا به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

۱۶ طرح پژوهشی مرتبط با ویروس کرونا به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ارسال شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهربان صادقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: ۱۶ طرح پژوهشی در ارتباط با تشخیص، مراقبت، درمان و اپیدمیولوژی ویروس کرونا از سوی محققان به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ارسال شده است.

او گفت: برای بررسی بیماری از نظر اپیدمیولوژی (epidemiology) و انجام اقدامات بهداشتی برای شکست این ویروس کمیته تحقیقات و اپیدمیولوژیک در رابطه با کووید ۱۹ تشکیل شد.

صادقی اضافه کرد: طرح‌های پژوهشی ارسال شده به این کمیته به سرعت داوری و در صورت داشتن شرایط، علاوه بر اختصاص کد اخلاق، مجوز اجرای طرح نیز برای آن‌ها صادر می‌شود.

او با اشاره به پرداختن به موضوعاتی از جمله میزان شیوع، اثربخشی دارویی، میزان مرگ و میر و سن، رفتار ویروس، قدرت سرایت، ردیابی منابع آلودگی، تأثیر رفتار اجتماعی بر شیوع بیماری و عوارض اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بیماری در این کمیته، ادامه داد: تاکنون ۸ طرح ارسال شده به این کمیته ضمن دریافت کد اخلاق، وارد مرحله اجرایی شد که مقاله یک طرح در ارتباط با مدلسازی و پیش‌بینی روند اپیدمیولوژی این بیماری در ایران، نیز آماده چاپ شده است.

صادقی با اشاره به تصویب و اختصاص کد اخلاق برای ۸ طرح با هزینه‌ای افزون بر ۴۰۰ میلیون ریال در این کمیته گفت: از این تعداد، سه طرح در زمینه اپیدمیولوژی، دو طرح در زمینه تشخیص، دو طرح در زمینه درمانی و یک طرح در زمینه ثبت بیماری ثبت شد.

او ادامه داد: پنج طرح درمانی، یک طرح مراقبتی و دو طرح تشخیصی نیز برای اختصاص کداخلاق و ورود به فاز اجرا در حال داوری و بررسی است.

انتهای پیام/ن

نظر شما