شناسهٔ خبر: 39267537 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر عنوان شد

تاکید بر نظارت عملکرد پیمانکاران شهرداری درخصوص غربالگری کارگران

نورا حسینی

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت نظارت بر عملکرد پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری تهران در خصوص غربالگری و تأمین تجهیزات لازم بهداشتی کارگران تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

افشین حبیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تقدیر از زحمات تلاشگران مبارزه با ویروس کرونا در شهرداری تهران گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، شهرداری تهران یکی از سازمان‌های پیشرو در اجرای پروتکل بهداشتی برای پیشگیری از گسترش این ویروس بود.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران به حضور جدی نیروهای خدمات شهری برای ضدعفونی کردن معابر اصلی شهر تهران اشاره کرد و افزود: نیروهای تلاشگر آتش‌نشان به همراه سایر نیروهای خدمات شهری از روزهای اولیه تاکنون مبادرت به ضدعفونی کردن مستمر معابر و اماکنی که شهروندان حضور بیشتری دارند، کرده‌اند.

وی ادامه داد: با وجود توقف عملیات تفکیک‌سازی پسماند در مجتمع‌های پردازش بازیافت، اما کارگران حوزه پسماند به عنوان تلاشگرانی گمنام به وظایف خود در جمع‌آوری پسماند ادامه داده که طبق آمارهای رسمی حجم پسماند به ۷ هزار و ۲۰۰ تن رسیده و زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها نیز از ۸۰ تن به ۱۰۰ تن رسیده است.

رئیس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۶۰ هزار ماسک و دستکش بین پاکبان‌ها توزیع شده است، اظهار کرد: از همان روزهای اول شیوع ویروس کرونا در گفت‌وگو با مدیران شهری بر لزوم توجه به سلامت کارگران شهرداری در بخش‌های مختلف تاکید و خواستار تأمین تجهیزات مورد نیاز آنها برای انجام وظایف محوله بودیم که خوشبختانه در برخی از مناطق شهرداری لباس‌های مخصوص نیز در اختیار کارکنان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بنا بر تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا، میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های بزرگ می‌بایست برای خدمت‌رسانی به شهروندان به فعالیت خود ادامه می‌دادند. از این رو به جهت ازدحام جمعیت در مراکز میوه و تره و بار و شعبات فروشگاه شهروند بر لزوم رعایت نکات بهداشتی و تجهیز نیروهای این مراکز تاکید شده است.

حبیب‌زاده در پاسخ به این پرسش که برخی رانندگان اتوبوس، تاکسیرانان و کارکنان مترو از کمبود تجهیزات بهداشتی نظیر دستکش، ماسک و محصولات ضدعفونی گلایه دارند، گفت: خدمات و جانفشانی‌های افراد درگیر در حوزه حمل و نقل عمومی شهر تهران در این مدت را هرگز از یاد نخواهیم برد. با وجود آنکه با شیوع این ویروس، میزان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی کاهش محسوسی داشت اما رانندگان اتوبوس و تاکسی برای خدمات رسانی به مردم در میدان حضور داشتند که متأسفانه برخی از آنها مبتلا به این بیماری شده و چند تن از آنها نیز جان خود را از دست داده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده تجهیزات مورد نیاز بهداشتی در میان آنها توزیع شده اما به لحاظ ضرورت حفظ سلامت نیروی انسانی، به مسئولان مربوطه تاکید شده به طور مستمر غربالگری کارکنان را انجام دهند.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه طبق گفته مدیران شهری (مدیرعامل شرکت شهر سالم) غربالگری کارمندان شهرداری در حال انجام است و پروتکل‌های بهداشتی محل اسکان کارگران شهرداری در حال تدوین است تا پس از تأیید به اجرا دربیاید. چرا کارگران در اولویت دوم قرار گرفته‌اند، گفت: در این خصوص دستورالعملی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه شده که برای همه سازمان‌ها لازم‌الاجرا بوده و باید از آن تبعیت کرد.

رئیس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: با توجه به گزارش‌ها و بررسی‌های صورت گرفته نامه‌ای برای شهردار تهران ارسال کرده‌ام که در آن بر ضرورت نظارت بر عملکرد پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری تهران در خصوص غربالگری و تأمین تجهیزات لازم بهداشتی نظیر ماسک، دستکش و لباس خاص کارگران و کارمندانشان تاکید شده است.

نظر شما