شناسهٔ خبر: 39267071 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶ درصد از موارد ابتلا به کووید-۱۹ به طور میانگین شناسایی می‌شود

تهران- ایرنا - محققان دانشگاه گوتینگن در آلمان با تجزیه و تحلیل تحقیقات انجام شده درمورد ارزیابی میزان مرگ و میر ناشی از کووید- ۱۹ و بازه زمانی ابتلا تا مرگ ناشی از این بیماری، دریافتند: کشورها به طور متوسط حدود ۶ درصد از موارد آلودگی به ویروس جدید کرونا را شناسایی می‌کنند و تعداد افراد آلوده در سراسر جهان تاکنون به بیش از چند ۱۰ میلیون نفر رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری مدیکال اکسپرس، آزمایشات ناکافی و دیرهنگام در کشورهای اروپایی مانند اسپانیا و ایتالیا می‌تواند توجیه کننده عدم تناسب آمار رسمی اعلام شده توسط این کشورها از تعداد مرگ ناشی از بیماری Covid-۱۹ و تعداد افراد مبتلا شده به این بیماری باشد. بر اساس این تحقیقات در کشور آلمان ۱۵.۶ از موارد ابتلا به Covid-۱۹ شناسایی می‌شوند، در حالی که در ایتالیا ۳.۵ درصد و در اسپانیا ۱.۷ از موارد ابتلا به این بیماری شناسایی می‌شوند.

این آمار در آمریکا به ۱.۶ و در انگلیس به ۱.۲ درصد می‌رسد. در مقابل، کره جنوبی تقریبا نیمی از موارد ابتلا به بیماری را شناسایی کرده است.
بر اساس ارزیابی و محاسبات محققان تا تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۰ ( ۱۲ فروردین ۹۹) کشور آلمان ۴۶۰ هزار مورد آلودگی به ویروس کرونا داشته است. همچنین تعداد افراد آلوده در آمریکا بیش از ۱۰ میلیون، در اسپانیا بیش از پنج میلیون، در ایتالیا بیش از ۳ میلیون و در انگلیس حدود ۲ میلیون مورد بوده است.

این در حالی است که دانشگاه جان هاپکینز آمریکا در همان روز آمار جهانی مبتلایان به ویروس کرونا را کمتر از ۹۰۰ هزار مورد اعلام کرده است.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در دو ماه گذشته بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه را درگیر کرده است.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Lancet Infectious Diseases به صورت آنلاین منتشر شده است.

نظر شما