شناسهٔ خبر: 39266502 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود خراسان رضوی:

نیمه شعبان هیچ برنامه حضوری در خراسان رضوی نخواهیم داشت

مشهد - مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود گفت: امسال هیچ برنامه حضوری در استان نخواهیم داشت وتمامی برنامه‌های معارف مهدویت در فضای مجازی تنظیم شده تا از این طریق فرهنگ مهدویت را اشاعه دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدجعفر موسوی‌نسب ضمن عرض تبریک ولادت حضرت ولیعصر (عج)، در خصوص برنامه‌های ایام نیمه شعبان، اظهار کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه ریزی های خوبی در فضای مجازی برای ایام شعبان و به خصوص نیمه شعبان داریم، لذا امسال به صورت حضوری هیچ برنامه‌ای نخواهیم داشت و کلیه برنامه‌های معارف مهدویت در فضای مجازی تنظیم شده است تا از این طریق فرهنگ مهدویت را اشاعه دهیم.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود خراسان رضوی افزود: مسابقه کتابخوانی تحت عنوان زندگی مهدوی یا خانواده و تربیت مهدوی، آموزش‌های مجازی مهدویت و برنامه ریزی در حوزه طرح احسان مهدوی برای مناطق محروم پایه‌ریزی شده‌است. در مشهد حدود هزار بسته مهدوی ویژه پرستاران آماده شده و کتابی با عنوان «پرستار مهدوی»، که از نظر محتوا کمک بسیار خوبی در رفع خستگی پرستاران‌خواهد داشت نیز در این پک قرار داده شده است. تهیه پوستر محتوایی، بارگذاری کتاب در فضای مجازی، موشن گرافی، آموزش مجازی معارف مهدویت و طرح ربیع‌الانام در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های این ستاد است.

بسیاری از شهرستان‌ها در بحث آموزش معارف مهدویت تحت پوشش قرار گرفته‌اند

حجت الاسلام موسوی‌نسب در انتها افزود: پویش مجازی «به یاد او» نیز در پیام رسان‌ها فعال است و مسابقات خوبی در فضای هیئت‌های مجازی تشکیل شده است. همچنین بسیاری از شهرستان‌ها در بحث آموزش معارف مهدویت تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

در ادامه حسین پارسا منش، مدیرعامل مجمع تشکل‌های مهدوی مشهد، پیرامون فعالیت‌های این مجموعه در دهه مهدویت و نیمه شعبان، اظهار کرد: عهد همدلی شامل تشکل‌های مهدوی شهر مشهد است و تصمیم گرفته در عید عظیم نیمه شعبان باهدف ترویج فرهنگ انتظار، مسابقاتی در فضای خانواده به‌صورت مجازی برگزار کند تا خانواده‌ها بتوانند از این فرصتی که در اختیارشان قرارگرفته، به نحو احسنت استفاده کنند و بیشتر خود را به امام زمان (عج) نزدیک کنند.

پارسامنش در خصوص مسابقات مجموعه عهد همدلی، گفت: این مسابقات با شعار (هر خانه یک مهدیه) در پنج بخش ازجمله تزئین سردر منازل برای سومین سال پیاپی است که خانواده‌ها می‌توانند سر درب منازلشان را آذین‌بندی و تصویر آن را برای ما ارسال کنند. مسابقه کتابخانه مهدوی که برای اولین بار در حال انجام است، فرصت مناسبی است که اعضای خانواده بامطالعه و دانلود کتاب‌های مهدوی به‌صورت تیمی و خانوادگی در این مسابقه شرکت کنند.

وی در انتها افزود: احیا نیمه شعبان در دستور کار تشکلی ما قرار گرفته است، در تلاش هستیم آن را به خانه‌ها ببریم و خانواده‌ها در شب نیمه شعبان با قرائت دعا و ادعیه شعبانیه به درگاه خداوند دعا کنند. همچنین خانواده‌ها می‌توانند با ابتکار راجع‌به موضوع نیمه شعبان در منزل فعالیتی انجام دهند و عکس آن را ارسال کنند، در نهایت از بهترین فعالیت‌ها تقدیر خواهد شد.‌

ستاد مردمی مهدویت امسال فعالیت پررنگ‌تری در فضای مجازی دارد

همچنین در ادامه حجت‌الاسلام محمدعلی عزیزی، مسئول ستاد مردمی مهدویت خراسان رضوی، اظهار کرد: ستاد مردمی مهدویت امسال فعالیت پررنگ‌تری را در فضای مجازی محور قرار داده است. همچنین خدمات علمی معرفتی در فضای مجازی، تهیه کتابچه و پوستر در محور مهدی‌یاوری و همت و خدمت‌های اقتصادی، تولید محتوای علمی بصیرتی در غالب پوسترهای مهدوی، پویش حلقه‌ی معرفت در خانه، انفاق مهدوی و ارائه خدمات اجتماعی فرهنگی شامل شناسایی خانواده‌های نیازمند از جمله اقداماتی است که در این وضعیت حساس صورت گرفته است.

وی افزود: در زمینه تولید محتوای فضای مجازی نیز اساتید حوزوی متخصص در عرصه مهدویت فعالیت و دانشجویان علاقه‌مند به موضوع مهدویت در شبکه‌های اجتماعی مختلف این محتوا را در گروه و کانال‌های مهدی‌یاوران منتشر می‌کنند.

حجت الاسلام عزیزی در خصوص طرح انفاق مهدوی، تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۹ طی فراخوانی ستاد مردمی مهدویت با محوریت طرح «انفاق مهدوی» در تلاش بود خدمات اجتماعی فرهنگی را پررنگ کند. ابتدا پیشنهاد تهیه ۳۱۳ بسته غذایی به خانواده‌ها را داشت، اما با توجه به استقبال مردم، تعداد بسته‌های حمایتی از رقم پیشنهادی بالاتر رفت و هنوز جمع‌آوری کمک و توزیع آن‌ها در بین مردم ادامه دارد.

نظر شما