شناسهٔ خبر: 39266196 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

اردیبهشتِ ورزش ایران چه رنگی است؟

در حالی که قرار بود تا ۲۰ فروردین‌ماه در مورد سرنوشت برگزاری یا لغو تمرینات و مسابقات ورزشی در اردیبهشت تصمیم‌گیری شود، اما اعلام رای در این خصوص از سوی ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش به هفته آینده موکول شده است.

صاحب‌خبر -  
به گزارش جهان نيوز، ۱۲ فروردین ماه سال جاری بود که اعلام شد لغو برگزاری تمرین و مسابقات تا ابتدای اردیبشهت ماه سال جاری این مسئله قطعی است و با توجه به شرایط پیش رو تا ۲۰ فروردین در مورد وضعیت تمرینات و مسابقات ورزشی در اردیبهشت ماه تصمیم جدید، اتخاذ خواهد شد. گفتنی است طبق اعلام مسوولان قبل از آغاز رقابت‌های لیگ‌های مختلف ورزشی فرصت کافی به منظور آماده‌سازی به باشگاه‌ها داده خواهد شد و نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

اولویت اصلی در زمان شیوع کرونا؛ سلامت ورزشکاران
روز گذشته بود که مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد برای ادامه یا تعطیلی اردوهای ورزشی و لیگ‌ها و لیگ برتر فوتبال در اردیبهشت‌ماه، هفته آینده تصمیم گیری کرده و تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در ورزش هستیم.

او تاکید کرد که تمامی رقابت‌ها و فعالیت‌های ورزشی حداقل تا ۳۱ فروردین ماه سال جاری تعطیل است و درباره اردیبهشت نیز هفته آینده تصمیم گیری خواهیم کرد و بدیهی است که اولویت اول حفظ سلامت ورزشکاران است و نمی‌خواهیم به خاطر برگزاری اردوها در زمان شیوع این بیماری، سلامت آن‌ها به مخاطره بیفتد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان پیش از این نیز، در گفت‌وگویی با ایسنا در پاسخ به این که پیش‌بینی می‌کنید تا چه زمانی مسابقات و تمرینات ورزشی به دلیل شیوع کرونا تعطیل خواهد بود؟ بیان کرد: این مساله بستگی به رفتار ویروس در کشور دارد و ما هنوز به پیک شیوع ویروس نرسیده‌ایم و جمعیت مبتلایان در حال افزایش بوده و روند هنوز کاهشی نیست. ما برخی از هموطنان خود را از دست داده‌ایم و باید خیلی مراقبت کنیم و هیچ چیزی مهم‌تر از سلامتی نیست و زمانی که کمیته بین‌المللی المپیک با وجود سختی‌های فراوان المپیک را به تعویق می‌اندازد برگزار کردن یک تمرین دیگر جای بحث ندارد.

اثرگذاری دستور رییس جمهور چه خواهد بود؟
باید خاطرنشان کرد که به تازگی نیز حسن روحانی، رییس‌جمهوری در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا که در مجموعه حافظیه تهران برگزار شد، مسائل مختلفی را بیان کرد که فعالیت مراکز ورزشی را نیز در بر می گرفت. وی در این جلسه عنوان کرد که پیشنهاداتی درباره فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کارها مطرح شد که در نهایت پیشنهادات مورد تصویب ستاد قرار گرفت و بر این اساس تصویب شد که در استان‌های کشور به جز تهران کسب و کارهای کم ریسک می‌توانند از ۲۳ فروردین فعالیت‌های خود را  آغاز کنند اما کسب و کارهای پر ریسک از جمله مراکز ورزشی، استخرها و مراکزی که نیاز به حضور جمعیت دارند فعلا تا اطلاع ثانوی هم‌چنان تعطیل باقی می‌مانند تا بعدا درباره آن‌ها تصمیم‌گیری شود.

سه مولفه بسیار مهم در تصمیم‌گیری ستاد مقابله با کرونا در ورزش
با توجه به این که کشور هم‌چنان در شرایط پیک شیوع ویروس کرونا قرار دارد و رییس جمهوری نیز دستور تعطیلی کسب و کارهای پر ریسک از جمله مراکز ورزشی، استخرها و مراکزی که نیاز به حضور جمعیت دارند را تا اطلاع ثانوی صادر کرده است و در عین حال از همان ابتدای امر ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش ایران به عنوان یکی از نهادهای پیش‌گام در تعطیلی تمرینات و مسابقات ورزشی در دنیا، اقدام به لغو هر گونه تمرین و مسابقه ورزشی کرده است باید منتظر ماند و دید در هفته آینده چه تصمیم مهمی در این خصوص از سوی این ستاد اتخاذ خواهد شد، هر چند که احتمال تمدید تعطیلی در ورزش ایران چه به منظور انجام تمرین و چه برگزاری مسابقه بیش‌تر از برگزاری آن است.

منبع: ایسنا
جهان نيوز

برچسب‌ها:

نظر شما