شناسهٔ خبر: 39266091 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی مطرح کرد؛

لزوم قرائت زیارت عاشورا و نماز استغاثه به امام زمان در شب نیمه شعبان

استاد درس خارج حوزه زیارت عاشورا، سوره یاسین و نماز استغاثه امام عصر(عج) را از اعمال مهم شب نیمه شعبان دانست و گفت: دعای معجزه آفرینی نیز در منهاج السنه نقل شده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن سعیدی گلپایگانی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نیمه شعبان را از جمله اعیاد مهم در اسلام دانست و تأکید کرد: شب نیمه شعبان را در کنار شب های قدر قرار می دهند که نشان می دهد شب و روز نیمه شعبان بسیار با عظمت است و فضیلت های زیادی دارد.

وی عنوان کرد: کمتر شبی از سال به این اندازه فضیلت دارد تا جایی که فرموده اند قدر آن را بدانید که از ابتدای شب تاصبح فضائل آن ادامه دارد و اعمال متعددی نیز در کتاب های ادعیه برای این شب بیان شده است که از جمله آنها احیا و شب زنده داری است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: به عقیده من در شرایط فعلی کشور قرائت زیارت عاشورا، قرائت سه مرتبه سوره یاسین به نیت زندگانی و حیات، وسعت رزق و دیگری به نیت صحت و عافیت و نماز استغاثه به امام زمان(عج) که معمولا در جمکران خوانده می‌شود و در این شب وارد شده، از درجه اهمیت بیشتری برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در ارتباط با اهمیت قرائت سوره یاسین در شب نیمه شعبان بیان داشت: در ارتباط با اهمیت قرائت سوره یاسین در شب نیمه شعبان همین بس که که روایت می گوید اگر فردی خودش اشتغال داشت می‌تواند کسی را اجیر کند و پولی بدهد تا این سوره را از طرف او بخواند.

وی با بیان این که به طور کلی در شب نیمه شعبان بیش از 30 عمل وارد شده است، گفت: همچنین بعد از نماز مغرب دعایی هست که گفته شده خوب است 21 مرتبه خوانده شود و بعد از آن نماز عشا خوانده شود که این دعا در شرایط کرونایی که ما داریم به عقیده من می‌تواند معجزه آفرین باشد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: این دعا در منهاج السنه نقل شده و این است: «اللهم انك عليم ذو اناه و لا طاقه لنا بحكمك يا اللّه يا اللّه يا اللّه الامان الامان الامان من الطاعون و الوبا و موت الفجاه و سوء القضاء و شماته الاعداء ربنا اكشف عنا العذاب انا مومنونن برحمتك يا ارحم الراحمين (ايضا بخواند) اللهم لك الحمد عدد عفوك عن عبادك برحمتك يا ارحم الراحمين»./1330/ج

نظر شما