شناسهٔ خبر: 39265755 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بورسیه ورزشکاران المپیکی تا ۲۰۲۱ ادامه دارد

تهران- ایرنا- تارنمای اتحادیه جهانی کشتی روز چهارشنبه از تداوم بورسیه ورزشکاران تا المپیک توکیو توسط کمیته بین‌المللی المپیک خبر داد.

صاحب‌خبر -

کمیته بین‌المللی المپیک برای برگزاری هر یک از ادوار بازی‌های المپیک، ورزشکارانی از کشورهای مختلف عضو را بورسیه خود می‌کند تا در چارچوب مشخص به آنها کمک مالی ارایه دهد.

براساس برنامه آی. او. سی قرار بود بیش از یک هزار و ۶۰۰ ورزشکار از ۱۸۵ کشور تا زمان برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو زیر حمایت این نهاد بین‌المللی ورزشی قرار گیرند.

اما با توجه به تعویق المپیک به دلیل گسترش کرونا ویروس و برگزاری آن در سال ۲۰۲۱، با اعلام آی. او. سی حمایت از این ورزشکاران منتخب تا سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد یافت.

در رشته کشتی ۱۲۸ ورزشکار شامل ۵۳ آزادکار، ۳۹ فرنگی‌کار و ۳۶ کشتی‌گیر زن بورسیه شدند که نام «حسن یزدانی» و «محمدعلی گرایی»  در بین نفرات اعلامی به کمیته بین‌المللی المپیک قرار دارد.

نخستین رقابت‌های گزینشی برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو  شهریورماه ۹۸ در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ قزاقستان برگزار شد که در کشتی فرنگی «علیرضا نجاتی» در وزن ۶۰ کیلوگرم، «محمدعلی گرایی» در وزن ۷۷ کیلوگرم و «امیر قاسمی منجزی» در وزن ۱۳۰ کیلوگرم و در کشتی آزاد «رضا اطری» در وزن ۵۷ کیلوگرم و «حسن یزدانی» در وزن ۸۶ کیلوگرم و «یدالله محبی» در وزن ۱۲۵ کیلوگرم توانستند سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کنند. اما در انتظار کسب ۶ سهمیه دیگر در آزاد و فرنگی هستیم.

قرار بود رقابت‌های کسب سهمیه المپیک اوایل فروردین ماه امسال در چین برگزار شود که به دلیل گسترش کرونا ویروس، این میزبانی به قرقیزستان داده شد که در نهایت به دلیل گسترش کرونا به تعویق افتاد.

در مجموع ۵۰ سهمیه  در ۱۲ رشته دوومیدانی، بسکتبال، تیراندازی، کشتی آزاد و فرنگی، دوچرخه‌سواری، تیروکمان، تکواندو، والیبال، کاراته،  شمشیربازی و بوکس برای ایران به ثمر نشسته است.  

بازی‌های المپیک توکیو که قرار بود از سوم تا ۱۹ مردادماه سال ۹۹ در توکیو برگزار شود و ۱۱ هزار و ۹۰ ورزشکار در ۳۳ رشته ورزشی و ۳۳۹ ماده طی ۱۹ روز برابر یکدیگر صف‌آرایی کنند با موافقت کمیته بین المللی المپیک به مرداد ۱۴۰۰ موکول شد.

نظر شما