شناسهٔ خبر: 39265552 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رژیم اسرائیل| اذعان کمیته مقابله با کرونا به شکست تل‌آویو در مدیریت این بحران

کمیته ویژه کنست (پارلمان) در زمینه مقابله با کرونا طی صدور گزارشی با انتقاد شدید از سیاست مقامات مربوطه صهیونیستی در مقابله با ویروس کرونا به شکست فکری و سازمانی صهیونیست‌ها در مدیریت این بحران اذعان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد کمیته ویژه کنست در زمینه امور مربوط به مقابله با کرونا انتقادات شدیدی به مقامات رژیم صهیونیستی در سازوکار برخورد با بحران کرونا ویروس وارد کرد.

روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم» طی انتشار گزارشی از این کمیته نوشت که تصمیمات مربوطه در تل‌آویو برای مقابله با ویروس کرونا از نظر فکری و سازمانی ناکام بوده و همچنین سیاست به‌کار گرفته‌شده در انجام تست و تشخیص این ویروس بسیار بد است.

این کمیته از مقامات مربوطه صهیونیستی خواست تا یک کمیته خاص برای مدیریت بحران‌های داخلی تشکیل دهند.

کمیته مذکور همچنین خاطرنشان کرد که همه تصمیمات مهم در زمینه مقابله با ویروس کرونا تنها محدود به نخست‌‌وزیر و مدیرکل وزارت بهداشت بوده که این امر بیانگر یک شکست فکری و سازمانی در مقابله با این ویروس است.

کمیته مقابله با کرونا در کنست با اشاره به نگرانی‌های موجود درباره شیوع مجدد این ویروس در فصل زمستان از طرف‌های مربوطه خواست تا برای مواجهه با این احتمال آمادگی لازم را داشته باشند.

این کمیته همچنین با انتقاد تند از مدیرکل وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی تأکید کرد که این وزارتخانه قادر به ارائه اطلاعات و تصویر صحیح و واضح از شیوع این بیماری و تعداد مبتلایانی که نیاز به تجهیزات تنفسی دارند نیست و همچنین اطلاعات درباره تعداد دستگاه‌های تنفسی متناقض است و شمار آنها برای وضعیت‌های شدید اضطراری کافی نیست.

در این گزارش به وجود شکاف و ضعف در آمادگی وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی و عدم وجود یک تیم اضطراری قدرتمند و منظم و آماده برای مواجهه با وضعیت‌های اضطراری در اراضی اشغالی اشاره شده است.

در ادامه گزارش مذکور آمده است که در ابتدا سیاستی برای تشخیص کرونا میان صهیونیست‌ها تعیین شد و زمانی که این ویروس گسترش یافت٬ عملیات خرید تجهیزات از مؤسسات غیرمجهز آغاز شد که نتیجه آن اکنون قرار گرفتن اسرائیل در یک وضعیت اضطراری با تجهیزات و مواد نامناسب است. همچنین طی این مدت تناقضات و شکاف‌های زیادی میان اطلاعاتی که به کمیته مقابله با کرونا در خصوص توانایی‌ها و اقدامات انجام‌شده در این زمینه ارائه می‌شود وجود داشت.

کمیته مقابله با کرونا در کنست رژیم صهیونیستی بر لزوم ایجاد یک نهاد عملیاتی برای اداره بحران‌های داخلی در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید و اضافه کرد که باید شخصی باتجربه و توانمند در زمینه اداره بحران‌ها در ریاست این نهاد باشد.

پیش از این مرکز تحقیقات و اطلاعات وابسته به کنست رژیم صهیونیستی طی گزارشی که برای نشست کمیته ویژه کنست به‌منظور مقابله با کرونا آماده کرده بود نوشت که تاکنون صهیونیست‌ها 2173 تجهیزات تنفسی در اختیار دارند که تنها یک‌سوم از آنها قابل استفاده بوده٬ 28 عدد از آنها بی‌فایده و تنها 1437 دستگاه تنفسی در دسترس صهیونیست‌ها قرار دارد.

طبق آخرین آمار شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اراضی اشغالی به 9404 نفر رسیده است که از این تعداد 71 نفر جان باخته‌اند.

انتهای پیام/+

نظر شما