شناسهٔ خبر: 39265517 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:

۸۰ درصد جانباختگان کرونا بیماری زمینه‌ای داشتند/ غربالگری ۱۰۰ درصدی زنان باردار خوزستان

فرهاد ابول نژادیان گفت: ۸۰ درصد جانباختگان مبتلا به ویروس کرونا بیماری زمینه‌ای داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا که با حضور استاندار خوزستان و برخی مسئولان استانی برگزار شد، آمار و وضعیت کرونا در جهان، کشور و استان را ارایه داد.

او در خصوص آمار بهبود یافتگان کرونا در دانشگاه ها و دانشکده های استان افزود: دزفول ۶۷ درصد، اهواز ۷۱درصد، شوشتر۷۳ درصد،  آبادان ۷۸ درصد و بهبهان ۷۳ درصد از دچار شدگان به بیماری کرونا بهبود یافتند.

۸۰ درصد جانباختگان کرونا بیماری زمینه‌ای داشتند/غربالگری صد درصدی از زنان باردار خوزستان

ابول نژادیان با بیان اینکه ۸۰ درصد از جانباختگان، بیمار زمینه ای داشتند اظهار کرد: ۶۴ درصد از این آمار، بالای ۶۰ سال بودند و میانگین سنی جانباختگان ۶۳.۷ درصد است که ۵۹ درصد از این تعداد مرد بودند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان داشت: آمار مبتلایان به ویروس کرونا در روستاهای استان خوزستان به ۶ درصد رسید که این آمار در مقایسه با روزهای گذشته یک درصد افزایش داشت.

این مقام مسئول از غربالگری یکصد درصدی زنان باردار اطلاع داد و تصریح کرد: در خانواده هایی که یک نفر از آنان جواب آزمایش کرونا مثبت باشد، از تمام افراد خانواده تست گرفته میشود.

۸۰ درصد جانباختگان کرونا بیماری زمینه‌ای داشتند/غربالگری صد درصدی از زنان باردار خوزستان

فرهاد ابول نژادیان از موضوعات مورد بحث جلسه را اعمال طرح فاصله گذاری اجتماعی با جدیت بیشتر است دانست.

او با اشاره به آغاز برداشت محصولات کشاورزی و وارد شدن ابزار آلات از سایر نقاط کشور گفت: بر همین اساس مقرر گردید از تمامی افراد آزمایش گرفته شود و تنها در صورت منفی بودن حق ورود به استان را دارند.

۸۰ درصد جانباختگان کرونا بیماری زمینه‌ای داشتند/غربالگری صد درصدی از زنان باردار خوزستان

انتهای پیام/ن

نظر شما