شناسهٔ خبر: 39265443 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون سازمان فرهنگی شهرداری شیراز خبر داد:

توزیع اقلام خوراکی بین خانوارهای نیازمند در شیراز

زینب شهریاری

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، شهرداری شیراز با بیان اینکه ۷۵۰ خانوار نیازمند از بسته‌های بهداشتی و اقلام خوراکی تهیه شده در ستاد اجتماعی کرونا بهره‌مند شدند، گفت: از این تعداد ۷۰۰ کودک کار و مابقی خانواده‌های کمتر برخوردار بودند.

صاحب‌خبر -

بتول معلم چهارشنبه ۲۰ فروردین به خبرنگاران گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با تشکیل ستاد اجتماعی مبارزه با کرونا از روزهای نخست شیوع بیماری، در زمینه رفع نیازهای بهداشتی و روانی شهروندان در حوزه کرونا اقداماتی را انجام داد.

او افزود: ایجاد سه مرکز تهیه و تولید ماسک از صفر تا صد و به‌کارگیری ۱۵۰ نیروی داوطلب و جهادی و نیز بهره‌گیری از ظرفیت خیرین نیک‌نهاد برای تأمین بخشی از نیازها از جمله فعالیت‌های این ستاد در زمینه تسهیل‌گیری اجتماعی مواجهه با ویروس کرونا بوده است.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز ادامه داد: در همین راستا، با توسعه فعالیت‌ها در گامی دیگر، حمایت‌های بهداشتی و اقتصادی از اقشار آسیب‌پذیر و کمتر برخوردار پیگیری می‌شود.

معلم گفت: طبق بررسی‌های انجام شده از گروه‌های هدف اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز، کودکان کار و خانواده‌های آنان و همچنین برخی خانواده‌های نیازمند که در شرایط اضطرار و فشار مضاعف اقتصادی هستند، شناسایی شده‌اند.

او بیان کرد: بر این اساس ۷۵۰ خانواده با اولویت کمک فوری و اضطراری با عنوان گروه هدف دریافت بسته‌های بهداشتی و خوراکی قرار گرفتند.

معلم خاطرنشان کرد: از این تعداد ۷۰۰ کودک کار و ۵۰ خانواده کمتر برخوردار از اقلام یادشده بهره‌مند شدند، این افراد از نظر معیشتی در این ایام امکان تامین حداقل‌های معیشتی را نداشته‌اند و از نظر کالاهای بهداشتی در مضیقه شدید بوده‌اند.

او ضمن قدردانی از خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد در یاری‌رسانی به اقشار شناسایی‌شده، گفت: سازمان مردم‌نهاد یک گام تا رهایی و جمعیت احیاگران تنفس پاک زمین در تأمین این اقلام در کنار ستاد اجتماعی مبارزه با کرونا بوده‌اند؛ همچنین خیرین نیز در این اقدام کمک‌های شایان توجهی ارائه کردند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز بیان کرد: در ادامه این فعالیت‌ها، طی روزهای آینده ۳۰۰ بسته بهداشتی و خوراکی دیگر در بین گروه‌های کم‌برخوردار شناسایی شده با قید فوریت اهدا خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما