شناسهٔ خبر: 39265192 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

تعطیلی سرویس تحویل کالای آمازون

آی‌تی‌ایران / وال استریت ژورنال

صاحب‌خبر -

تعطیلی سرویس تحویل کالای آمازون تازه‌ترین تاثیر ویروس کرونا بر کسب و کارها در آمریکاست. آمازون می‌گوید سرویس تحویل کالا برای بسته‌های غیر آمازونی در آمریکا (Amazon Shipping) را به حالت تعلیق در می‌آورد تا تمرکز بیشتری روی تحویل کالاهای خود آمازون داشته باشد.

در حال حاضر سرویس تحویل کالای آمازون هم از انبارها ا (مراکز پرداش کالای) این شرکت کالاهای خریداری شده توسط مشتریان را به آنها تحویل می‌دهند هم کالاها را از محل فروشنده گرفته و به خریدار می‌رسانند. عمده خریدهای نوع دوم از آمازون مربوط به مارکت پلیس (بازارگاه) این شرکت است که فروشندگان قادر به فروش کالای خود از طریق بستر آمازون هستند.

سرویس Amazon Shipping از ماه ژوئن در آمریکا به حالت تعلیق در می‌آید و این فرصتی برای رقبای این شرکت FedEx و UPS است که به دنبال اعلام این خب قیمت ر سهامشان افزایش پیدا کرد.

آمازون در بیانیه‌ای خطاب به مشتریانی که از این سرویس استفاده می‌کردند نوشت: «ما درک می‌کنیم که این تغییر روی کسب و کار شما تاثیر می‌گذرد و این تصمیم ساده‌ای نبود. طی هفته‌های آینده در کنار شما خواهیم بود تا کمترین آسیب به کسب و کار شما برسد».

آنچه آمازون را وادار به عقب نشینی از یکی از مهمترین بازارهای خود کرده افزایش تقاضای ناشی از قرنطینه مردم به دلیل شیوع ویروس کروناست. به این ترتیب آمازون می‌خواهد ظرفیت و نیروی انسانی خود را برای بخش تحویل کالاهای خود آمازون متمرکز کند.

همزمان با تعطیلی سرویس تحویل کالای آمازون  این شرکت در حال استخدام ۱۰۰ هزار نفر نیروی جدید برای مراکز پردازش کالاهای خود است.

آمازون در گذشته برای رقابت با بازیگران اصلی بخش تحویل کالا تعرفه‌های مختلفی را از سرویس خود حذف کرده بود. از همین رو انتظار می‌رود که کنار رفتن آمازون از این بازار باعث افزایش هزینه ارسال کالا شود.

آمازون همچنان هسته اصلی تحویل کالای خود را در آمریکا که شامل ۳۰ هزار ون و ۲۰ هزار موتوری یدک کش است حفظ می‌کند. این شرکت سال گذشته ۱۰۰ هزارخودروی الکتریکی پیشرفته برای تحویل کالا سفارش داد.

تعطیلی سرویس تحویل کالای آمازون کاملا بر خلاف سیاست‌های گذشته این شرکت بوده است. در سال گذشته این شرکت قرارداد تحویل کالای خود با FedEx را حذف کرد چراکه تمرکز را روی افزایش قدرت تحویل کالای خود قرارداده بود.

دو شرکت FedEx و UPS هم این روزها با افزایش تقاضای شدید تحویل کالا مواجه‌اند که مشابه زمان کریسمس است.

اخیرا تست برخی از کارکنان شرکتهای FedEx، UPS و آمازون برای ویروس کرونا مثبت اعلام شد و همین باعث شده این شرکتها کارکنان خود را به تجهیزات حفاظتی و بهداشتی مجهز کنند.

نظر شما