شناسهٔ خبر: 39265155 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقصودی در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی:

وزیر پیشنهای کشاورزی برای حذف دلالان چه برنامه‌ای دارد؟

نماینده سبزوار گفت: انحصار صادرات و واردات محصولات کشاورزی در دست عده‌ای خاص بوده که به نام کشاورز و دامدار کار می‌کنند، اما از کشاورز و دامدار حمایت نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین مقصودی، نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی کشاورزی گفت: کشاورزی مشکلات عدیده‌ای دارد، منابع طبیعی با روستاییان و دامداران درگیر است، قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی به خوبی اجرا نمی‌شود و همه این وضعیت باعث خالی شدن روستاها از سکنه شده است.

او افزود: انحصار صادرات و واردات محصولات کشاورزی در دست عده‌ای خاص بوده که به نام کشاورز و دامدار کار می‌کنند، اما از کشاورز و دامدار حمایت نمی‌شود. از طرف دیگر تراکتورداران با مشکلاتی همچون افزایش قیمت گازوئیل و نبود سوخت روبه‌رو هستند. قیمت کالاهای اساسی مثل گوشت به عنوان سبد اصلی کالای مردم افزایش یافته و حتی از سفره مردم حذف شده است. کیفیت محصولات پایین آمده و در این شرایط این افزایش قیمت تأثیری در زندگی کشاورزان و دامداران نداشته چون آنها درآمدی از افزایش قیمت ندارند. سوال این است که وزیر پیشنهادی چه برنامه‌ای برای حل این مشکلات دارد.

مقصودی تصریح کرد: دلال و سودجویان خود را به عنوان کشاورز تعریف می‌کنند. واردات مرغ از سایر کشورها و بهره‌های بانکی بلای تولیدکنندگان شده است. فرقی نمی‌کند تولیدکننده بنیاد مستضعفان یا تولیدگری از منطقه حاشیه‌ای در کشور باشد. برنامه وزارت کشاورزی برای کشاورزان واقعی و بهره‌مندی آن‌ها از خدمات و یارانه بانک کشاورزی چیست؟ امروز بانک کشاورزی به نام کشاورز کار می‌کند اما نفع آن را دلال و سودجو و بساز و بفروش می‌برد. آقای خاوازی شما چه برنامه‌ای برای حذف سودجویان و دلالان دارید؟

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی گفت: باید یارانه‌ای برای قیمت آب و برق به کشاورز داده شود که در عمل این کار صورت نمی‌گیرد. این اتفاقات باعث مهاجرت کشاورزان، روستاییان و عشایر به شهرها و حضور 20 میلیون حاشیه‌نشین شده است. مشکلات زیاد است اما برنامه وزیر پیشنهادی برای حل آن چیست؟

مقصودی گفت: باید از کشاورزان حمایت کنیم تا مردم بدانند می‌توان از محل کشاورزی ثروتمند شد. آن زمان است که کشاورزی رونق می‌گیرد. امروز به جای کشاورز، سودجویان و دلالان ثروتمند هستند.

او گفت: وزیر پیشنهادی چه برنامه‌ای برای رفع مشکلات وزارت کشاورزی دارد؟ آقای حجتی نتوانست لابی‌گر خوبی در هیئت دولت باشد و یارانه‌ها به دست کشاورز و دامدار نرسید. برنامه شما برای به دست آوردن این حقوق تضییع شده چیست؟

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: از شرایط فعلی مجلس مشخص است که آقای خاوازی رأی بالایی می‌آورد اما انتظار ما پاسخ به چنین سوال‌هایی است تا همه بدانند نمایندگان به یک نیروی علمی و توانمند و ارزشمند رأی داده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما