شناسهٔ خبر: 39264949 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فخرآفرینی‌های ورزش زنجان در سال ۹۸

زنجان - ایرنا - ورزش استان در سال ۹۸ با وجود فراز و نشیب‌ها و مشکلات، کاستی‌ها و ضعف‌ها، توانست در سایه تلاش‌های مجدانه مسوؤلان ورزش، مربیان و ورزشکاران، به موفقیت‌های خوبی برسد.

صاحب‌خبر -

زنجان یکی از استان‌های خوب  و مطرح کشور به لحاظ برخورداری از سخت افزارهای ورزشی است و دوره موفقی را در سال ۹۸ پشت سر گذاشت و ورزشکاران زنجان توانستند با نشان دادن توانمندی و شایستگی های بالای خود فخرآفرینی کنند.  

هر چند استان زنجان در حوزه ورزش قهرمانی دارای زیرساخت‌های مناسب ورزشی و ورزشکاران مستعد و توانمند است اما فعالان در این عرصه به رغم مشکلات مالی و کمبودها، توانستند همانند سال‌های قبل برای کسب موفقیت و پیروزی‌های دلنشین در میادین داخلی و خارجی تلاش وافر کند.  
در این میان اعضای پرتلاش هیات های ورزشی و مسوؤلان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان که با کمبود اعتبارات و نبود حامی مالی مناسب و توانمند مواجه بودند در اعزام ورزشکاران به مسابقات و قبول میزبانی ها از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نشدند که به اجمال به بخشی از فراز و فرودهای ورزش این استان در سال ۹۸ اشاره می‌شود: 

* ترس از شیوع بیماری کرونا باعث شد تا ورزش زنجان به سمت تعطیلی کشده شود و در این میان میزبانی مسابقات و انجام فعالیت های تمرین، لغو و حضور در اماکن ورزشی نیز منتفی اعلام شد که این کار تا شکست این بیماری، تداوم خواهد داشت.  

برابر مصوبه قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل و دستورالعمل ابلاغی، هرگونه فعالیت ورزشی گروهی و تجمعی و برگزاری رقابت‌ها در سطح این استان تا فروکش کردن بیماری کرونا لغو شد.

به همین علت نیز از پنجم اسفند ماه فعالیت کلیه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی به خاطر حفظ سطح سلامت فعالان در عرصه ورزش و کاهش نگرانی مردم به ویژه خانوادهها تا فروکش کردن این ویروس، ممنوع شد و اداره کل ورزش و جوانان به منظور حمایت از باشگاهداران و جلوگیری بیشتر از ضرر و زیان وارده، دست به کار شد و پویش بخشودگی اجاره بها اماکن ورزشی بخش خصوصی را راه‌اندازی کرد.

* اسفند ماه برگزاری پنج رویداد ورزش قهرمانی و لیگ در زنجان (سنگنوردی قهرمانی کشور و لیگ برتر رده های سنی مختلف، فوتبال نونهالان منطقه شمالغرب و اسکی (طرح جامع استعدادیابی منطقه شمالغرب و کلاس مربیگری اسکی آلپاین درجه سه و ارتقا سه به ۲) به علت وجود بیماری کرونا ویروس لغو شد.

* ۲۴ اسفند ماه، مهدی سهرابی،  دوچرخه‌سوار ملی پوش و صاحب نام زنجانی،  خبر تایید حکم محرومیت خود را کذب و دروغ خواند و گفت: خبر اعلام شده از سوی برخی رسانه‌های گروهی کشور، مبنی بر محرومیت چهار ساله از حضور در میادین ورزشی و حذف ۲ نشان آسیایی، صحت ندارد.

وی افزود: اتحادیه جهانی دوچرخه سواری، اواخر دی ماه سالجاری در رابطه با استفاده از ماده ممنوعه / دوپینگ/ حکم محرومیت بنده را اعلام کرده بود که به منظور احقاق حق به دادگاه بین المللی ورزش جهان (کمیته استیناف) شکایت کردم و حال منتظر رای هستم و با توجه به اینکه موضوع اعتراض از سوی این دادگاه درحال بررسی و رسیدگی است و از رسانه ها خواست تا زمان صدور رای از درج اخبار نادرست پرهیز کنند.

* دوم اسفند ماه، جامعه ورزش زنجان نیز همگام با سایر اقشار در پای صندوق های اخذ رای حاضر شدند تا در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز حماسه بیافرینند.

* ۱۸ اسفند ماه بوکسور ملی پوش منتخب این استان در رقابت‌های بوکس گزینشی المپیک در قاره آسیا و اقیانوسیه که در شهر امان پایتخت اردن برگزار شد در برابر حریف ازبکستانی، شکست را پذیرفت و از کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو بازماند.

طوفان شریفی به رغم توانمندی و شایستگی‌های بسیار بالایی که داشت در مرحله یک چهارم نهایی این پیکارها در مقابل بوکسور ازبکستانی که نایب قهرمان آسیا است، مغلوب شد.  

این بوکسور شایسته زنجانی در این مسابقات در وزن ۹۱ کیلوگرم بر روی رینگ بوکس رفت که در دیدار نخست خود توانست حریف خود از کشور چین را شکست دهد اما در برابر سنجر تورسونوف، ازبکستانی مغلوب شد و از دور مسابقات کنار رفت.  

* اسفند ماه اعلام شد که ورزش وزنه برداری بانوان استان زنجان از چهار ماه پیش در شهر زنجان راه اندازی شده است و پنج ورزشکار (سهیلا مردان، سمیه کرمی، فرشته نصرتی، فاطمه سرداری و مهدیس وفا) برای ارتقا سطح خود وزنه می‌زنند که در صورت کسب رکوردهای استانی در نظرگرفته شده به رقابت‌های قهرمانی کشور بانوان ایران که در تیر ماه ۹۹ برگزار می شود اعزام شوند.   

* بهمن ماه نیز ۳۰ ورزشکار بوکس کشور در یک دوره کلاس آموزش داوری درجه سه به صورت تئوری و عملی، زیر نظر رییس کمیته داوران فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران (استاد بابک بردبار) در سالن ۶ هزار نفری امام خمینی (ره) واقع در مجموعه ورزشی انقلاب زنجان برگزار شد.

* بهمن ماه نیز فرشته کرمی از کشتی‌گیران توانمند این استان در رقابت‌های کشتی کلاسیک قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی که از ۲۹ بهمن ماه امسال به مدت ۲ روز در تهران برگزار شد در وزن ۵۵ کیلوگرم این پیکارها به نشان نقره رسید اما مینا اکبری، رباب بهرامی و فاطمه باقری، دیگر اعضای تیم کشتی زنجان که به ترتیب در اوزان ۶۰، ۶۵ و ۷۵ کیلوگرم کشتی گرفتند نتوانستند بر روی سکو قرار گیرند.

*همچنین در این ماه به منظور ایجاد شور و نشاط بیشتر در ایام الله دهه فجر، نمایشگاه دستاوردهای هیات‌های ورزشی و جشنواره بازی‌های بومی محلی استان زنجان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان برپا و با استقبال بسیار چشمگیر زنجانی‌ها مواجه شد.

بیشترین استقبال کنندگان از این نمایشگاه، جوانان و خانواده‌ها بودند و با ذوق و شوق خاصی از غرفه‌ها بازدید کردند و حرکات ورزشی رشته های رزمی از جمله کاراته، تکواندو، ووشو، همچنین رشته بدمینتون به منظور آشنایی بازدید کنندگان از این نمایشگاه به نمایش درآمد و روزانه قریب ۲ هزار نفر بازدید کننده داشت و بازی های بومی محلی نیز، شور و نشاط و رونق خاص به فضای نمایشگاه بخشیده بود.

هیات‌های ورزشی استانی و شهرستانی طی برگزاری این نمایشگاه در ۳۳ غرفه، نسبت به ارایه عملکرد ۴۰ ساله اقدام کرده و دستاوردهای ورزشی خود پس از انقلاب را نیز در معرض دید عموم گذاشتند و افشین ملایی، مدیرکل توسعه ورزش همگانی و رضا حجتی مدیرکل دفتر روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان نیز از آن دیدن کردند.

* تیم ووشو زنجان به همراه تیم اصفهان عنوان قهرمانی رقابت‌های جوانان کشور که تحت عنوان یادواره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از سوم بهمن ماه به مدت پنج روز در سنندج برگزار شد را کسب کرد.
تیم ووشو زنجان در بخش ساندا، ۲ نشان طلا، یک نقره و یک برنز را کسب کرد،  سیستان‌ و بلوچستان با ۲ نشان طلا و ۳ برنز نایب قهرمان شد و مازندران نیز با ۲ نشان طلا و ۲ نقره در جایگاه سوم ایستاد.

در بخش تالو نیز تیم ووشو اصفهان با کسب ۸ نشان طلا، چهار نقره و ۲ برنز مقام نخست را کسب کرد و زنجان با ۶ نشان طلا، ۳ نقره و ۲ برنز در جایگاه دوم ایستاد و کردستان الف نیز با ۳ نشان طلا، یک نقره و ۵ برنز، سوم شد.

* تیم‌های بانوان و مردان زنجان در رقابت‌های قهرمانی دوگانه (دوچرخه و دو) ایران که در قالب ۲۰ تیم از استانهای مختلف و با حضور قریب ۱۲۰ ورزشکار زن و مرد در ۲ رده سنی جوانان و بزرگسالان در اصفهان برگزار شد به ترتیب عناوین دوم و سوم را کسب کردند.

زمان برگزاری مسابقات بانوان از یکم تا دوم و مردان نیز از سوم تا چهارم بهمن ماه بود و دوچرخه سواری به مسافت ۲۰ کیلومتر، دو در مسافت پنج کیلومتر و دو پیوسته نیز به مسافت ۲/۵ کیلومتر، انجام شد و ورزشکاران زنجان جزو ۱۲ نفر برتر این پیکارها شناخته شدند.

* در ایام الله دهه مبارک فجر ۲۳۰ برنامه در حوزه ورزش و جوانان شامل مسابقات ورزشی، فرهنگی، نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در عرصه ورزشی و فرهنگی، جشنواره ورزش‌های بومی محلی، افتتاح طرح‌های مختلف ورزشی از جمله خانه‌های ورزش روستایی به مرحله اجرا درآمد.  

* ۶ طرح ورزشی دهه مبارک فجر در شهرهای خدابنده، خرمدره و ابهر به بهره‌برداری رسید که این طرح ها شامل چمن مصنوعی روستای توزلو شهرستان خدابنده، چمن مصنوعی روستای شویر شهرستان خرمدره، چمن مصنوعی روستای شریف آباد و استخر سرپوشیده در مجموعه ورزشی نیکان شهرستان ابهر، سکوی تماشاگر فوتبال شهرستان سلطانیه و استخر سرپوشیده شهر صائین قلعه شهرستان ابهر، بودند.

* میثم نصیریکشتی گیر زنجانی در چهلمین دوره رقابت‌های بین‌المللی جام فجر در وزن ۶۵ کیلوگرم بر روی تشک رفت و توانست تمام رقیبان قدر خود را مغلوب کرده و عنوان قهرمانی این وزن از مسابقات را که از ۱۸ تا ۲۰ دی ماه در ۱۰ وزن مختلف و در کرمانشاه برگزار شد ازآن خود کند.

این کشتی گیر زنجانی در دیدار نخست به مصاف پیمان بیابانی از اردبیل رفت و توانست حریف خود را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داد و در مرحله یک چهارم نیز با نتیجه ۱۴ بر ۱۳ در برابر امیرمحمد یزدانی غلبه کرد و در فینال در مقابل ابوالفضل حاجی‌پور از بابلسر مازندران، قرار گرفت و توانست با نتیجه ۹ بر ۵ حریف قدر خود را مغلوب کند و به نشان طلا برسد.

* ۱۸ دی ماه نیز با به زمین نشستن برف کافی در منطقه پاپایی شهرستان زنجان، تمرین ها در پیست اسکی پاپایی این شهر آغاز شد و اکیپی از ورزشکاران اسکی باز قزوین برای انجام تمرین عازم زنجان شده و تمرینات خود را در این پیست اسکی انجام دادند.

* ۱۷ دی ماه، پیکر رضا محمدی پناه از قهرمانان زنجانی فعال در رشته بوچیا که بعدازظهر دوشنبه /۱۶ دی ماه/ دعوت حق را لبیک گفت با حضور شماری از جامعه ورزشی این استان تشییع و در دل خاک آرام گرفت.

رضا از قهرمانان صاحب‌نام زنجان در رشته بوچیا بود و به دفعات در قالب تیم ملی ایران توانمندی های بالای خود را نشان داد که متاسفانه بر اثر بیماری از برادر ۲ قلوی خود (اصغر)  جدا شد و با آسمانی شدن رضا، همه چشم‌ها به اصغر که وی نیز در همین رشته ورزشی فعال است، دوخته شد تا با صبر،  استقامت و شکیبایی، فخر آفرینی کرده و یاد و خاطره قهرمانی های رضا را برای جامعه ورزش زنجان و کشور تداعی کند.

* دی ماه سه داور کشتی زنجان (اکبر نصیری، حسین چرمی و رضا نقیلو) از سوی فدراسیون برای قضاوت به چهلمین دوره رقابت‌های بین المللی جام تختی دعوت شدند و (نصیری) در مسابقات کشتی آزاد که از ۱۷ تا ۲۰ در کرمانشاه و (چرمی و نقیلو) در پیکارهای کشتی فرنگی نیز که از ۲۳ تا ۲۶ در شیراز برگزار شد قضاوت کردند.

*طوفان شریفی از بوکسورهای توانمند و ملی پوش وزن ۹۱ کیلوگرم این استان در قالب تیم ملی در مسابقات بین‌المللی جام احمد کومرت ترکیه که از ۲۳ دی ماه در استانبول برگزار شد حضور یافت.  

* ۶ اسکی باز معلول و روشندل این استان به اردوی آمادگی تیم ملی پارا اسکی صحرانوردی، آلپاین و اسنوبرد که از هفتم تا دوازدهم دی ماه در کمپ تیم‌های ملی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین تهران برگزار شد حضور یافتند.

مرتضی محمدی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی پارا اسکی صحرانوردی جانبازان و معلولین به منظور حضور در مسابقات بین‌المللی پارااسکی صحرانوردی ۲۰۲۰ ایران می‌شود.

پیمان صالحی، مرتضی محمدی، امیر سهرابی، غلامرضا پناهی، مریم حاجیلو (جانباز و معلول) و الهه قلی فلاح (روشندل) به عنوان ورزشکار و محمد فرهادی نیز به عنوان سرپرست در این اردو که به منظور انتخاب اسکی بازان برتر برگزار شد حضور پیدا کردند.

* فرشته وطندوست، سنگنورد منتخب این استان در رقابت‌های سنگنوردی قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا که از ۲۱ تا ۲۴ آذر ماه برگزار شد به ۲ نشان طلا و یک نقره دست یافت.

در این رقابت‌ها که در بنگلور هند برگزار شد، محیا دارابیان در رده سنی نوجوانان A در  ۲ ماده سرعت و بولدرینگ به نشان طلا رسید و در ماده لید نیز به مدال نقره دست یافت.

تیم ملی ایران در قالب هفت سنگنورد منتخب شرکت کرده بود که محیا دارابیان در آخرین روز مسابقات توانست در ماده سرعت به مقام قهرمانی دست یابد.

* رقیه  شجاعی در مسابقات جهانی قهرمانی جانبازان و معلولان جهان که از ۱۶ تا ۲۸ مهر ماه امسال در سیدنی استرالیا برگزار شد موفق به کسب سهمیه شد.

* در سال ۹۸، یک‌هزار دانش‌آموز دختر و پسر زنجانی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش از سوی کمیته استعدادیابی هیات ووشو در آکادمی بین‌المللی ووشو زنجان زیر نظر مربیان و کارشناسان مجرب و توانمند استان و با انجام تست‌ها و در نظرگرفتن شاخص‌های لازم، مورد پیکرسنجی قرار گرفتند.

* تیم زنجان در مرحله سوم مسابقات لیگ کاراته وان که از ۲۳ آبان ماه به‌ مدت ۲ روز و در ۲ بخش نونهالان و نوجوانان دختر و پسر در مرودشت استان فارس برگزار شد به سه نشان (طلا، نقره و برنز) دست یافت.

تیم کاراته زنجان از سوی آیدا طاهری وزن منفی ۵۰ کیلوگرم نونهالان صاحب نشان طلا شد،  محمد سعیدی‌ آزاد در وزن منفی ۷۰ کیلوگرم نوجوانان و محمدحسین بابایی در وزن منفی ۶۸ کیلوگرم نیز به ترتیب به نشان نقره و برنز رسیدند.

* آبان ماه در زلزله‌ای که در نخستین ساعات بامداد جمعه /۱۷ آبان ماه/ در استان آذربایجان شرقی اتفاق افتاد و در استان زنجان نیز احساس شد، سالن‌ها و اماکن سرپوشیده ورزشی این استان چه دولتی و چه خصوصی، آماده برای اسکان و خدمات‌دهی برای آسیب‌دیدگان بودند.

* همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی و ورزش و به منظور توسعه و ترویج ورزش همگانی و با هدف ایجاد شور، نشاط و شادابی در جامعه و خانواده‌ها، صبح جمعه /سوم آبان ماه/ در شهر زنجان برگزار  و با استقبال بسیار بالای مردم مواجه شد.

این همایش از ساعت ۷:۳۰ صبح از میدان کوهنورد واقع در منطقه آزادگان شهر زنجان آغاز شد و شرکت‌کنندگان مسیر حدود سه کیلومتری را تا محل ایل‌داغی زنجان پیمودند و برنامه‌های متنوع آن ازجمله حرکات ورزشی، سرود و موسیقی سنتی به زبان ترکی به مرحله اجرا درآمد و مورد استقبال حاضران قرار گرفت به صورت زنده از شبکه سه صدا و سیما پخش شد.

* محسن محمدسیفی با کسب پنجمین طلای جهانی خود، اقتدار بالای ووشو ایران را به رخ حریفان کشید و توانست پنجمین طلای جهانی خود را به دست آورد.

این ووشوکار فخرآفرین و توانمند زنجانی در پانزدهمین دوره رقابت‌های ۲۰۱۹ قهرمانی جهان از ۲۷ مهر ماه سالجاری در شانگ‌های چین آغاز شد و و یکم آبان ماه نیز به پایان رسید با اقتدار هرچه تمام حریفان خود از اندونزی، کره جنوبی، چین و لبنان را، شکست داد.

محمدسیفی ووشوکار طلایی و دست نیافتنی ووشو ایران و جهان در سومین دیدار خود توانست در مبارزه‌ای سخت و نفس‌گیر، توانمندی بالای فنی ووشو ایران را در مصاف با حریفان به ویژه ووشوکار ارزنده کره‌جنوبی و همچنین ژیائو یانگ‌لی از کشور چین،  نشان دهد.

* مهدی محمدی، ورزشکار ملی پوش این استان در رقابت‌های قهرمانی دوچرخه‌سواری پیست ۲۰۲۰ آسیایی و پارآسیایی که از ۲۵ مهر ماه در شهر اینچئون کره جنوبی برگزار شد در ماده چهار کیلومتر (تعقیبی) انفرادی این مسابقات دوم شد و در ماده یک کیلومتر انفرادی نیز در جایگاه چهارم قرار گرفت و محمد رجبلو، دیگر ورزشکار زنجانی حاضر در این رقابت‌ها نیز در دومین روز این مسابقات عنوان پنجمی را در ماده ۴ کیلومتر (تعقیبی) انفرادی کسب کرد.

این ۲ دوچرخه سوار برتر این استان به منظور کسب امتیاز جهت حضور در بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، در رقابت‌های قهرمانی آسیا که از ۲۵ مهر ماه به مدت چهار روز در شهر اینچئون کره جنوبی برگزار شد، حضور یافته بودند.

* سال ۹۸ ورزشکاران زنجان با حضور در دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور، موفق به کسب ۶۰ نشان رنگارنگ شدند و توان و آمادگی بالای خود را به رخ حریفان کشیدند.

ورزشکاران زنجان در نخستین دوره این المپیاد ورزشی کشور که سال ۹۷ برگزار شد ۴۳ نشان مختلف کسب کردند که سال ۹۸ با رشد ۳۸ درصدی مواجه شد و با هشت پله ترقی از رتبه ۲۰ سال ۹۷ به رتبه ۱۲ در سال ۹۸ صعود کرد که این نشان از توانمندی ورزش این استان است.

* سال ۹۸ تعداد ۳۵ ایستگاه ورزش صبحگاهی در سطح استان زنجان فعال بود که از این تعداد ۱۳ ایستگاه در شهر زنجان واقع شده و طبق آمارها روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ شرکت کننده در هر ایستگاه مشغول ورزش صبحگاهی می شدند.

* الناز رکابی ورزشکار نامدار زنجانی و قهرمان ماده بولدرینگ سنگ‌نوردی کشورمان سهمیه حضور در نخستین دوره مسابقات المپیک ساحلی را که در فصل پاییز در قطر برگزار شد را به دست آورد.

* زنجان میزبانی ۶ رشته از رقابت‌های استعدادهای برتر ورزشی کشور را که شامل سنگنوردی دختران و پسران، ووشو پسران، ژیمناستیک پسران، بدمینتون پسران، واترپلو پسران و کاراته دختران، بود را عهده دار شد و مسابقات نیز از ۳۰ مرداد تا ۱۵ شهریور ماه برگزار شد.

* مسابقات بین‌المللی بسکتبال با حضور تیم‌های قطر، سوریه و ایران به میزبانی زنجان از /دوشنبه ۲۴ تیر ماه/ آغاز شد که این مسابقات نخستین رویداد بین‌المللی تیمی در تاریخ ورزش استان است.

 این رقابت‌ها با حضور ورزشکاران ۲ تیم خارجی و سه تیم داخلی و به مدت پنج روز در سالن شهید بهشتی واقع در مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد شهر زنجان برگزار شد.

* مسابقات شطرنج جوانان دختران زیر ۲۰ سال کشور به میزبانی هیات شطرنج استان در هفت دور به روش سوئیسی از ۲۲ تا ۲۷ تیر و با حضور ۳۰ شطرنج باز برتر کشور در زنجان برگزار شد.

۳۰ شطرنج باز دختر کشور از استانهای هرمزگان، بوشهر، فارس، تهران، البرز، یزد، خراسان رضوی، اصفهان، گلستان، مازندران، گیلان و زنجان در این رقابت ها که با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان، برگزار شد حضور داشتند.

* رقابت‌های بین‌المللی کیک‌ بوکسینگ بخش مردان نیز که از ۲۰ تیر  ماه به مدت ۲ روز به میزبانی زنجان برگزار شد، با قهرمانی تیم زنجان خاتمه یافت.

در این رقابت‌ها که در ۱۰ وزن مختلف و در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان در سالن ۶ هزار نفری امام خمینی (ره) مجموعه ورزشی انقلاب زنجان برگزار شد تیم زنجان با کسب ۱۰ نشان طلا، ۱۱ نقره و ۱۴ برنز مقام نخست را کسب کرد و تیم آذربایجان‌غریی با ۸ طلا، ۱۲ نقره و ۱۶ برنز و آذربایجان‌شرقی نیز با ۴ طلا، ۷ نقره و ۹ برنز به ترتیب دوم و سوم شدند.

* تیم زنجان در رقابت های پاورلیفتینگ با لوازم قهرمانی باشگاه‌های کشور که از ۱۸ تا ۲۰ تیرماه در ۱۰ دسته وزنی و چهار رده سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان و با شرکت برترین‌های این رشته ورزشی در تهران برگزار شد موفق به کسب ۱۵ نشان رنگارنگ شد.

تیم زنجان در بخش نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به هشت نشان طلا، پنج نقره و ۲ برنز دست یافت.

در این رقابت ها که در ۲ بخش تیمی و انفرادی برگزار شد، تیم زنجان در رده سنی جوانان با سه نشان طلا و ۲ نشان نقره و در رده نوجوانان با کسب سه نشان طلا و ۲ برنز به ترتیب عناوین نخست و دوم کسب کرد و در رده بزرگسالان نیز با ۲ نشان طلا و سه نقره در جایگاه پنجم قرار گرفت.

* ورزشکار توانمند و شایسته زنجانی در ششمین دوره بازی‌های جهانی ورزش کارگری و آماتوری ۲۰۱۹ اسپانیا به سه نشان طلا و یک نشان برنز دست یافت.

مریم مرادی که در قالب تیم کارگری ایران در این مسابقات که از ۱۱ تیر ماه جاری به مدت ۶ روز در شهر تورتوسای اسپانیا برگزار شد، شرکت کرد و توانست در رشته دو و میدانی این دوره از بازی‌های جهانی به موفقیت دست پیدا کند.

 این ورزشکار زنجانی در رشته دو و میدانی در ماده‌های ۸۰۰ متر، ۱۵۰۰ متر و پنج هزار متر به نشان طلا و در دو امدادی چهار نفره نیز به نشان برنز دست یافت و با این موفقیت توانست توانمندی و شایستگی‌های ورزش کارگری زنجان را به نمایش بگذارد.

بازی‌های جهانی ورزش کارگری با حضور قریب سه هزار ورزشکار از ۴۲ کشور به میزبانی شهر تورتوسای اسپانیا برگزار شد و کاروان ۱۴۰ نفری ایران (۹۱ ورزشکار) نیز در این رقابت‌ها سومین حضور در بازی‌های جهانی را تجربه کرد.

* تیر ماه نیز مسابقات اسب سواری شمالغرب کشور در شهرستان سلطانیه برگزار شد و در جریان این رقابت ها، فرماندار این شهرستان از متولیان مربوطه به ویژه وزارت ورزش و جوانان خواست با توجه جدی نسبت به سوارکاری در محل چمن طبیعی سلطانیه، اعتبار ویژه ای برای برگزاری سالانه این مسابقات در نظر داشته باشند.

* تیر ماه مسابقات قهرمانی اسکواش پسران کشور با از ۱۳ تا ۱۵ به میزبانی شهر زنجان برگزار شد و ۳۰ تیم کمتر از ۹ و ۱۱ سال به مصاف هم رفتند.

* خرداد ماه محسن محمدسیفی، ووشوکار ارزنده و صاحب نام ایران و جهان در نخستین مبارزه خود در مسابقات حرفه ای چین، اقتدار و توانمندی های بالای خود را به رخ بزرگان این رشته ورزشی کشید.

* سانداکاران زنجان در مسابقات قهرمانی و انتخابی تیم ملی ووشو کارگران ایران که طی روزهای پنجم و ششم اردیبهشت در ۱۰ وزن مختلف و با حضور قریب ۱۰۰ کارگر ووشوکار مرد در زاهدان برگزار شد به سه نشان نقره و ۲ نشان برنز دست یافتند.

در این مسابقات محسن بابایی، مهران مهدیخانلو و علی مولایی از زنجان به نشان نقره و میلاد بابایی پور و نعمت کرامتی نیز به نشان برنز رسیدند.  
زنجان در هشت وزن از این مسابقات شرکت کرده بود و میلاد بابایی، علیرضا عزیزی، مهدی امینی، داود قنبری، علی مولایی، محسن بابایی، مهران مهدیخانلو، نعمت کرامتی به ترتیب در اوزان ۶۰-، ۶۵-،۷۰-، ۷۵-، ۸۰-، ۸۵- ۹۰- و ۹۰+ کیلوگرم به مصاف حریفان رفتند.  

نظر شما