شناسهٔ خبر: 39263987 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر گزارش می‌دهد؛

افزایش خریدهای اینترنتی با شیوع ویروس کرونا/ ضدعفونی مرسولات پستی

تبریز – شیوع ویروس کرونا و ماندن در خانه باعث رونق و افزایش خریدهای اینترنتی شده است که البته در این بین اداره پست نیز اقدام به ضدعفونی و گندزدایی مرسوله‌های پستی می کند.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها – آناهیتا رحیمی: خطر در کمین است؛ کووید ۱۹ ویروسی کشنده است که کل جهان به آن آغشته شده است؛ از روزهای اول شیوع این ویروس، رعایت بهداشت فردی و ماندن در خانه، تنها راه قطع زنجیره این ویروس شناخته شد.
با شیوع کووید ۱۹ و عدم دسترسی مردم به بازار، افراد به سمت خریدهای اینترنتی سوق یافتند تا بتوانند نیازهای ضروری خود را رفع کنند؛ اما شاید برای برخی دور از ذهن بود که این ویروس می‌تواند از طریق مرسوله‌های پستی نیز، افراد را مبتلا کند؛ آن هم مرسوله‌هایی که از کشورهای دیگر و حتی شهرهای پرخطر به تبریز ارسال می‌شود و تماس دست با این مرسوله‌ها زنگ خطری بود که نواخته شد.

حتماً راهی است تا در راستای جلوگیری از انتقال کووید ۱۹ از طریق مرسوله‌های پستی جلوگیری کرد؛ اداره پست استان آذربایجان شرقی یکی از محل‌هایی است که مردم، همه روزه به آنجا مراجعه می‌کنند و رفت و آمد اکثر مردم و از سویی جابجایی مرسوله‌ها، در کمین بودن کرونا را به ما هشدار می‌دهد.
ضدعفونی نقطه به نقطه این سازمان از یک سو و ضدعفونی و گندزدایی مرسوله‌ها از سوی دیگر، گام مهمی در کنترل این ویروس به شمار می‌رود تا قدری از خطر شیوع ویروس کرونا کاسته شود.
ضدعفونی مرسولات پستی
مدیر کل پست استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: تمامی مرسولات از بدو ورود به استان، بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ضدعفونی می‌شود؛ در کنار این‌ها ضدعفونی کامیون، خودرو و موتورسیکلت‌ها و هم چنین ضدعفونی همه روزه ساختمان‌ها نیز برای عدم شیوع ویروس کرونا از سایر اقدامات انجام شده است
اقدام به فاصله گذاری اجتماعی و شعار در خانه بمانیم، کسب و کارهای اینترنتی را فعال کرده است
محمد پوربزرگ ادامه داد: کارکنان پست نیز همگام با مدافعان سلامت که در خط مبارزه با کرونا قرار دارند از اولین روزهای شیوع ویروس کرونا حضور یافته و مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

افزایش خریدهای اینترنتی در روزهای شیوع ویروس کرونا
وی افزود: اقدام به فاصله گذاری اجتماعی و شعار در خانه بمانیم، کسب و کارهای اینترنتی را فعال کرده و این در حالی است که ما می‌توانیم به عنوان یک ابزار از آن استفاده کرده و در خانه بمانیم تا زنجیره شیوع ویروس کرونا قطع شود.
روزانه ۱۵ هزار مرسوله جابجا می‌شود که ۱۰ درصد مرسولات در استان به خریدهای اینترنتی اختصاص می‌یابد
وی بیان کرد: در پساکرونا می‌توانیم با فعال کردن فروشگاه‌های اینترنتی، از میزان آلاینده و ترددهای شهری کاسته و تأثیرات بسیاری در بحث‌های زیست محیطی را شاهد بود؛ افزایش انجام خریدهای اینترنتی، کمک فراوانی به بحث‌های زیست محیطی و هزینه‌های شهری خواهد کرد که در این میان شبکه پستی به عنوان متولی حمل و نقل خریدهای اینترنتی توانسته است که در این راه قدم گذاشته و اقداماتی را نیز انجام دهد.
جابجایی ۱۸۶ هزار مرسوله پستی
۱۸۶ هزار مرسوله پستی طی ۱۸ روز گذشته انجام گرفته است، این را مدیر کل پست استان آذربایجان شرقی گفت و تصریح کرد: روزانه ۱۵ هزار مرسوله جابجا می‌شود که ۱۰ درصد مرسولات در استان به خریدهای اینترنتی اختصاص می‌یابد.

وجود ۲۳۰ قرارداد فروشگاه اینترنتی در سطح استان
پوربزرگ با تأکید بر کسب رتبه نخست در توزیع شاخص به خبرنگار مهر گفت: به ۹۶ درصد توزیع موفق دست یافته‌ایم که نسبت به سال گذشته، ۵ درصد افزایش یافته و در شاخص کیفیت نیز حائز رتبه اول شده‌ایم که در مجموع ۱۲ ماهه، اداره پست استان آذربایجان شرقی توانسته است در بین ۳۶ نقطه کشوری به رتبه اول دست یابد.
در شاخص کیفیت نیز حائز رتبه اول شده‌ایم که در مجموع ۱۲ ماهه، اداره پست استان آذربایجان شرقی توانسته است در بین ۳۶ نقطه کشوری به رتبه اول دست یابد
وی اضافه می‌کند: در حال حاضر، ۲۳۰ قرارداد فروشگاه اینترنتی در سطح استان داریم که در این میان نزدیک بر ۹۵ قرارداد نیز با بخش‌های خصوصی منعقد شده است.
اعلام آمادگی برای در اختیار گذاشتن اقلام بهداشتی از طریق خرید اینترنتی
او بیان می‌کند: طی مذاکرات انجام گرفته با استانداری کلانشهر تبریز، اداره پست کشور آماده است تا اقلام بهداشتی را به‌صورت فله‌ای و پک، با استفاده از بانک اطلاعاتی موجود در این اداره که تمامی اطلاعات مکانی افراد را در اختیار دارد به همشهریانی که از طریق اینترنت خریداری می‌کنند با اعمال کردن هزینه در اختیار بگذارد.

نیازمند همکاری سازمان و کارخانجات

وی در پایان اضافه می‌کند: این اقدام را می‌توانیم به صورت قرارداد در استان انجام داده و مرسوله‌ها را ظرف مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت در اختیار شهروندان قرار دهیم در این صورت مردم برای تهیه اقلام بهداشتی نیاز نیست به بیرون از خانه بروند؛ البته باید گفت این اقدام نیازمند همکاری برخی از سازمان‌ها و کارخانجات است و ما نیز اعلام آمادگی کرده‌ایم که در این زمینه نیز می‌توانیم در خدمت مردم باشیم.
ضدعفونی و گندزدایی مرسوله‌های پستی
مدیر روابط عمومی اداره پست آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار مهر عنوان کرد: نقطه بحرانی اداره پست در روزهای شیوع ویروس کرونا، واحدهای مبادلات است که تمام مرسولاتی که از کل کشور به تبریز ارسال می‌شود بعد از اتمام عملیات کیسه بندی و تجزیه بر اساس منطقه پستی جدا می‌شود.
اقدامات انجام شده به نفع مردم و جامعه است
فرید رضا فریدی ادامه داد: علاوه بر اینکه تمام مرسولات پستی، سم پاشی می‌شود مرسوله‌های پستی برخی از شهرهای پرخطر مثل گیلان، قم، تهران و مرکزی را طی مدت ۲ روز نگه داشته و بار دیگر عملیات ضدعفونی و گندزدایی بر روی آنها انجام می‌گیرد و پس از این مرحله، توزیع انجام می‌گیرد که انجام این عملیات سبب می‌شود تا مرسوله‌های پستی دیرتر به دست گیرندگان برسد و کمی ناراضی باشند، اما به دلیل عدم انتقال ویروس کرونا و فاصله گذاری اجتماعی، تمامی این اقدامات به نفع مردم و حتی جامعه است.

به دلیل عدم انتقال ویروس کرونا و فاصله گذاری اجتماعی، تمامی این اقدامات به نفع مردم و حتی جامعه است.
برای مهار شیوع ویروس کرونا همه دست به کار شده‌اند؛ اداره پست استان آذربایجان شرقی نیز در زمره سازمان‌هایی قرار دارد که اقدامات مهمی را در این رابطه انجام داده است. با توجه به اینکه اداره پست یکی از مهم‌ترین اداره‌هایی است که همه روزه مردم برای انجام امورات خود به آن مراجعه می‌کنند، اقدام به ضدعفونی و گندزدایی مرسوله‌های پستی در این روزهای آغشته به کرونا کرده است.

نظر شما