شناسهٔ خبر: 39263783 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جباری مولانا: آماده سازی 3 نمایش برای اجرای آن لاین/این روزها خط مقدم هنر، فضای مجازی است

میلاد جباری مولانا، کارگردان تئاتر از آماده سازی سه نمایش برای اجرای آن لاین در پردیس تئاتر تهران خبر داد و گفت: الان وظیفه هنرمندان این است که فضای مجازی را هم یک بستر مناسب برای ورود به خانه های مردم بدانند و از این طریق چراغ تئاتر را روشن نگه دارند.

صاحب‌خبر -

میلاد جباری مولانا کارگردان تئاتر در گفت وگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس گفت: با توجه به لغو اجراهای تئاتری و تعطیلی سالن های نمایش از اسفند ماه، اخیرا متوجه شدیم پردیس تئاتر تهران یک بستری را برای فعالیت مجازی در یک فضای ایزوله و ضدعفونی و با رعایت فاصله می توانیم نمایش هایی را ضبط و در سایت نمایش نت مخاطب می تواند این نمایش را تماشا کند.

وی در ادامه عنوان کرد: عواید فروش این فیلم ها به گروه های نمایشی تعلق می گیرد منتها جدای بحث عواید، ما در گروه هنری رسانه ای نقاره خانه و همت کانون بسیح هنرمندان شهید انجم افروز، تصمیم گرفتیم سه کار را در این پروژه به صحنه ببریم. نخستین کار «سکوت سال 10 هجری است» به نویسندگی و کارگردانی خودم این نمایش ماجرای سال دهم هجری را به زبان نوین اما سوررئال روایت میکند که به جز خودم در این کار مهران سللگی هم بازی میکند.

جباری مولانا اظهار داشت: نمایش دوم «روز چهلم» به نویسندگی و کارگردانی خودم است که تلفیق فضای مجازی و نمایش است و در دل این کار هم که داستان یک پرستار است که چهل روز در خدمت رسانی به بیماران کرونایی می پردازد در صورتی که همسر و بچه اش در منزل هستند ما در این نمایش ارتباط و داستان های بین این زن و خانواده اش از طریق ویدئو چت اتفاق می افتد را روایت می کنیم.

وی با بیان اینکه نمایش بعدی که در قالب نمایشنامه خوانی است «رویای شب دهم اردیبهشت» است، توضیح داد: با توجه به نزدیک شدن به سالروز شهادت شهید وزوایی این را آماده کردم من همین نمایشنامه به قلم نادر برهانی مرند را سال 96 در تالار وحدت اجرا بردم و دوست داشتم در این ایام کار آماده پخش شود.

این کارگردان یادآور شد: این سه اثر در پردیس تئاتر تهران به ترتیب امروز (20 فروردین)  نمایش «سکوت» ، روز یک شنبه آتی (24 فروردین) نمایش «روز چهلم» و روز سه شنبه آتی هم «رویای شب دهم اردیبهشت» ، روی صحنه خواهد رفت و مردم در سایت نمایش نت می توانند این کارها را آن لاین تماشا کنند و اگر هم نتوانستند آن لاین ببیند بعد از اجرا روی سایت بارگزاری می شود.

وی با تأکید براینکه من فکر میکنم در این ایام کرونایی باید تلاش کنیم فضای تئاتر مجازی را فعال کنیم چون تئاتر در فضای مجازی هم مخاطب خود را دارد، افزود: الان وظیفه ما هنرمندان است مثل یک خط مقدم تا حاضر شویم و تولید محتوا کنیم الحمدالله این شرایط هم در پردیس تئاتر تهران مهیا شده تا با ریسک کم نمایش تولید برای روزهایی که مردم در خانه قرار است بمانند، کنیم. 

جباری مولانا در پایان گفت: امیدوارم هر چه زودتر شر این ویروس از سر دنیا کم شود و همه مردم به زندگی عادی شان ادامه دهند و ما هم پس از کرونا همین کارها را جلوی مردم به اجرا ببریم. پس ما باید برای امروزی که مخاطب در منزل است تولید تئاتر کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما