شناسهٔ خبر: 39263760 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طهرانچی:

دانشگاه آزاد درمورد آموزش در فضای مجازی تدبیر جدی کند

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه آزاد گفت: این دانشگاه باید درمورد موضوع فضای مجازی و آموزش در آن تدبیر و حرکت جدی داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه آزاد، محمد مهدی طهرانچی در جلسه دیدار نوروزی با معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری و مدیران کل این دانشگاه که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد با تبریک سال نو و فرا رسیدن میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج)، افزود: واقعیت این است که ارزش‌های حاکم بر تفکر، سیاست را شکل می‌دهد و سیاست نیز علم را جهت‌دهی می‌کند؛ بنابراین علم کنونی ماحصل ۸ دهه مدیریت آمریکا و بخشی مدیریت شوروی بر علم است. در نتیجه این ۸ دهه حکمرانی، سیاست علمی اکنون به این نقطه رسیده که علم امروز پاسخ دقیق و متقن برای مقابله با یک ویروس ندارد. در سال ۲۰۲۰ امنیت و سلامت زیر سوال رفته و همه کشورهای جهان درگیر مواجهه با یک ویروس هستند و جریان راهبری ۸۰ ساله علم، لنگ لنگان به دنبال راه حل می‌گردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با یادآوری تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم توجه به فضای مجازی و ایجاد شبکه ملی اطلاعات در کشور، خاطرنشان کرد: پس از شیوع ویروس کرونا، یک باره با قرنطینه‌ای مواجه شدیم که همه دنیا درگیر آن شده و به تبع آن اکثریت مردم در خانه مانده‌اند و در بستر فضای مجازی ارتباط خود را شکل می‌دهند. سوالی که مطرح می شود، این است که آیا ممکن است ویروس کرونا خواسته یا ناخواسته مردم را به سمت حکمرانی جدید و سبک زندگی مبتنی بر فضای مجازی سوق دهد؟

 طهرانچی به معضلات پساکرونا در جهان اشاره کرد و اظهار داشت: امنیت غذایی و حکمرانی، بحران‌هایی است که بعد از کرونا به‌ وجود خواهد آمد و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، بنابراین معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی باید درباره این بحران‌ها راهبرد جدی داشته باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش درمورد برخی حاشیه‌سازی‌ها و دروغ پراکنی‌ها علیه این دانشگاه تصریح کرد: تحول در دانشگاه آزاد اسلامی یک عبور و پوست‌اندازی است و اگر دانشگاه بتواند مرحله پوست اندازی را پشت سر بگذارد و وارد مرحله جدید شود، طهرانچی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تاثیرگذاری جدی در کشور خواهد داشت. این مرحله با حضور نیروهای انقلابی و جهادی در دانشگاه آزاد اسلامی در حال گذار است، اما در مدت شش ماه گذشته یک جریان حاشیه‌ساز با تکیه بر بی‌اخلاقی‌ها و دروغ پراکنی ها به دنبال برهم ریختن محاسبات دانشگاه آزاد اسلامی هستند و تلاش دارند همه افعال نوآورانه، تحول زا و هر آنچه در این مدت در دانشگاه انجام شده را زیر سوال ببرند.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد  ادامه داد: این جریان تلاش دارد تا جلوی پیشرفت علمی کشور را بگیرد و جریان انقلابی را متوقف کند، چرا که آنها می خواهند دانشگاه آزاد اسلامی همان دانشگاه آزاد سابق باشد. به همین دلیل به دروغ و بی‌اخلاقی متوسل می شوند و مطالب را کاملاً وارونه بیان می کنند، اما معتقدیم که برای اصلاح دانشگاه باید هزینه بدهیم و پای اصول خود ایستاده ایم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد یک رویکرد قانونی و یک رویکرد تحولی دارد، افزود: برخی این رویکردهای دانشگاه را بر نمی تابند و می خواهند ما را درگیر فضای بی‌اخلاقی و سخیف خود کنند که ان‌شاءالله با قوت از این وضعیت عبور خواهیم کرد، چرا که ما از ابتدا طبق بیانات رهبر معظم انقلاب می‌دانستیم که پیشرفت علمی کشور دشمن دارد و با آگاهی از این موضوع وارد این مسیر شدیم.

در ادامه این جلسه، معاونان و مدیران کل معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گزارش عملکرد این معاونت در سال گذشته را ارائه کردند و موضوع افتتاح و راه‌اندازی سراهای نوآوری «توسعه صنایع منطقه‌ای» و «صنایع خلاق» و... در تهران و بازار فناوری و نوآوری در اراک و سایر سراهای نوآوری در دیگر استان ها بررسی شد.

نظر شما